jännetupentulehduksen oireet? - Terveys ja hyvä olo

femma

Mulla oli jännetupentulehdus muutama vuosi sitten. Se johtui ilmeisesti tietokoneen käytöstä sekä siitä kun olin eräällä puutarhalla töissä. Kävin useita kertoja lääkärissä ja sain siihen aina jotakin kipulääkettä sun muuta ja lepoa määrättiin. Mikään ei kuitenkaan tuntunut auttavan. Sitten se leikattiin.

Sen jälkeen ollut ihan hyvä, ehkä hieman jäykempi kuin ennen. Patti jäi leikkauskohtaan eikä se katoa. Ei kuitenkaan häiritse minua.

Kommentit (13)

KataTheBlondi

Mä oon itekin viulisti (ei vielä ammatti) ja mulla on kerran ollu jännetupen tulehdus... ei vaan tullut viulunsoittamisesta vaan hirvenmetsästyksessä käytettävän kolistimen heiluttelusta...

Felke
Miffy
Mulla on joskus ollut, tulee viulun soittamisesta muun muassa. Mulla ei kyllä ollut kipeenä kuin ranne jonkin matkaa.

mahtanu olla pelkästään rasitusvamma? Jos on jännetupentulehdus ei yleensä pysty tekemään kädellä yhtään mitään, niin kova se kipu on. Kokemusta on.

Yleensä ranteen jännetupentulehdus tuntuu kyynärpäähän asti. Vihlovaa kipua, ranne ei käänny ym.

kultasiipi

mulla oli säteilevää kipua eri paikoissa kättä,sormenpäistä kyynärpäähän.ja ranne oli jäykkä ja välillä sormet kans.mulla oli tosin kans rasitusvamma samassa kädessä :? kokonaisuudessaan sitä kesti puoltoista vuotta kun minä tyhmä en tajunnu mennä lääkäriin kuin vasta sitten kun käsi oli paisunut lähes kaksinkertaiseksi enkä saanut enää suoristettua sitä, saati sitten nukuttua kunnolla kivun takia.lopuksi kuitenkin vahva tulehduskipulääke kuuri auttoi.kannattaa siis mennä lääkäriin ajoissa,eikä sitten kun on ihan pakko.mulla meni moni asia pilalle kun kyseessä oli vielä oikee käsi.ajattelin että sitte en saa treenata vähaan aikaan jos näytän kättä lääkärille :shock: (tyhmäkö??) :lol:

-vahingosta viisastuneena-

simpukka

Välillä myös golf- tai tennis-kyynärpää tuntuu kipuna ranteessa, eikä niinkään kyynärpäässä.. kokeile painelemalla (rannetta ja kyynärpäätä) löytää tulehduskohta ja siihen sitte piroksinia, voltarenia tai jotain vastaavaa voidetta ja kylmähoitoo (eli jäälinimenttiä,kylmägeeliä yms.).

pauhis

Mulla on parhaillaan jännetupentulehdus.Patti on pysynyt jo sitkeästi tuossa paikallaan 1,5v eikä lääkäri tehnyt muuta kuin määräsi kipugeeliä ja sönkötti:"Kyla se siita"....
No nyt sit pari kertaa kirralla käyty ja diagnoosi jännetupen tulehdus....
Jopa tuolla keskussairaalassa on otettu röntgenkuva,ultraääni tuosta patista.
Ja nyt viimeks kirra määräsi 10 päivän kipulääke kuurin ja sanoi että jos ei helpota kuurilla ja muutenkin varasi ajan ja sanoi vielä että voin soittaa polille jos patti kipeä läkekuurin jälkeen niin aikaisempi aika. No soitin sinne ja nyt tiiistaina ois aika kirralle.
Saisivat poistaa kun kipeä on edelleen.Tietyt sormien liikkeet sattuu ja puutuu herkästi koko käsi ja sininen patti aina välillä....

Vierailija

Mulla nyt jännnetupin tulehus ja tuli kun pelasin jääkiekkoa monta monta tuntia viikonloppuna. Kipu tällä hetkellä ranteessa, toivottavasti ei pahene..

Epilevä

Mullakin tulee ranne hirveen kipeeks esim punnertaessa ja se on sielä ranteen sivussa se kipu. Voisko olla jännetupintulehdus ja kannattaako mennä lääkäriin

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat