"Terveelliset" drinkit - Terveys ja hyvä olo

Zixa

Mä en ainakaan jaksa noita murehtia, jos baariin olen menossa. Siellä tulee kuitenkin tanssittua niin paljon, että aika paljon saa siellä kaloreita kulutettua. Asia tietysti eri, jos ei tanssi, mut en silti sitä sen enempää mieti, jos kerran olen baariin menny

Sivut

Kommentit (34)

Chilli

Täällä Briteissä on alettu mainostaa vähäkalorisina drinkkeinä voda + dieettikokis (olikohan 59kcal) ja vodka + karpalomehu. Mietin, että pitäisiköhän vaihtaa siideri noihin juomiin, vähän niinkuin painonhallintaa ajatellen. Mutta tulisikohan niistä a) äkkiempää humalaan ja b) kaamee kapula, jos on tottunut juomaan siideriä ja sitäkin "vain" keskimäärin 3-4 tuoppia illassa? Eikä tietenkään joka ilta! :lol: Mitä muita "terveellisiä" drinkkejä tiedätte? Täällä kun laittisiideri on aivan tuntematon käsite... :roll:

Santi

Jostain muistan lukeneeni, että "terveellisin" (sikäli kun tuota sanaa voi tässä yhteydessä käyttää) drinkki on mahdollisimman kuiva valkkari (--> vähempi sokeria) mieluiten vielä vichyllä lantrattuna.

vinkulelu

Lainaus:
Mä en kyllä ymmärrä ollenkaan tuota viinien lantraamista...

no en kyllä minäkään, Siinähän menee maku ja kaikki.

Lainaus:
voda + dieettikokis (olikohan 59kcal) ja vodka + karpalomehu. Mietin, että pitäisiköhän vaihtaa siideri noihin juomiin, vähän niinkuin painonhallintaa ajatellen. Mutta tulisikohan niistä a) äkkiempää humalaan ja b) kaamee kapula, jos on tottunut juomaan siideriä

kyllä minusta tuntuu, että erillainen humala ja krapula viinasta tulee kuin siideristä. tuo karpalomehu+vodka on kyllä hyvää, mut ei kai ne niinkään päähän kolise jos tekee erittäin mietoa..

Hei, eikös aika "terveellinen" drinkki ole viinaa+jotain rypälemehua+vichya? No hyvää joka tapauksessa jos ei "terveellistä" :)

tiikeli
andra
Mä en kyllä ymmärrä ollenkaan tuota viinien lantraamista...

En mäkään, yöks. :x

Jostain luin että kaljassa on saman verran kaloreita kuin light-siiderissä. Mutta siinä on se paha puoli että jos sitä vetää paljon, niin vaikuttaa jollain tapaa huonommin painonhallintaan kun sidu. :? Eli pari kaljaa ei ole paha, korillinen on.

Kuivaa valkkaria pidetään laihisjuomana... en tiedä sitten paljonko se on verrattuna light-siduihin.

Ja viinassa tosiaan on kaloreita ihan tarpeeks vaikka vetäis kalorittoman juoman kanssa. :( Siks mä oon päättänyt olla ihan selvänä koko kevään, jos vaikka laihtuis.

Chilli

Hitto, just kirjoitin viestin ja kone tuhosi sen!!! :evil:

Eikös noita valkoviini + vichy -yhdistelmiä kutsuta spritzereiksi? Muistelen kuulleeni moisista.

Jos vaihtaisi sitten vaikka joka toisen siiderin veteen tai vichyyn, niin olisi vähän terveellisempää ja ei tulisi niin humalaankaan. :) Kun en tosiaan halua mitään kaatokänniä ja kamalaa krapulaa seuraavana aamuna jos mennään ihan vaan pubiin muutamille.

Kaveri muuten väitti lukeneensa tutkimuksen jossa sanottiin että vichyn kuplat aiheuttavat syöpää... :shock:

Lania

Mä lantraan viiniä aina :D joko veteen tai vissyyn. Punkkua en pysty muuten juomaan oikeestaan ollenkaan, valkkaria joskus jos on pakko :)

/100g
Olut 43 kcal
Kuiva siideri 41 kcal
Makee siideri 56 kcal
Light-siideri 25 kcal
Lonkku 58 kcal
Kuiva valkkari 67 kcal
Makee valkkari 98 kcal
Punaviini 70 kcal
Kirkas viina 220 kcal
Likööri (20-30%) 286 kcal
Konjakki/rommi/viski/gini (40%) 229 kcal

Siitä sitte vaan miettiin että minkä kokosia pulloja ja drinksuja juo ja mistä tulee toivotun kokonen känni :P

tiikeli
Lania

/100g

Kai noissakin on eroja? Mä oon ihan varma että esimerkiksi jossain toffee/kermaliköörissä täytyy olla enemmän kaloreita kun vaikka mansikkaliköörissä.

Lania
tiikeli
Lania

/100g

Kai noissakin on eroja? Mä oon ihan varma että esimerkiksi jossain toffee/kermaliköörissä täytyy olla enemmän kaloreita kun vaikka mansikkaliköörissä.

Kermalikööri 15-17% 299 kcal

Oliki jääny pois, tossahan siis vähemmän prossiaki sitte :P

Chilli

Suurkiitos Lanialle! :) Tiedätkö mikä on alkoholin tiheys (?) eli onko esim. 100g sama asia kuin 100ml? Jos tuopit on sen puoli litraa, niin aika reippaasti taitaa yhdestä kuivastakin siideristä tulla kaloreita! :shock: Pitänee ruveta raivoraittiiksi... :wink:

Lania

Juu eikös se tollasissa perusnesteissä voi niinku sanoo että 100g on 100ml eli desi? Eli 0.5 tuopista tulee rontti 200 kcal ja valkkaripullosta 500 vai laskenko mää ihan harakoita? Sit jos miettii että juo vaikka drinksun ilman likööriä tehtynä, niin kirkas on 11kcal ja normikokiksessa on 45kcal/100 ja sitä menee siihen jotain pari desiä eli se jää johonki 100 kcal yhteensä? Eiku laitetaaks niihin 2cl vai 4cl, en muista enkä jaksa ettiä, voi olla että noi on muutenkin ihan päin persettä, korjailkaa sitte :D

tiikeli
Chilli
Suurkiitos Lanialle! :) Tiedätkö mikä on alkoholin tiheys (?) eli onko esim. 100g sama asia kuin 100ml? Jos tuopit on sen puoli litraa, niin aika reippaasti taitaa yhdestä kuivastakin siideristä tulla kaloreita! :shock: Pitänee ruveta raivoraittiiksi... :wink:

Taitaa se aika samoissa olla tuo g ja ml. Luulisin. Eikä se muutamasta millilitrasta taida olla kii. :roll:

Joo, kun miettii että 1dl light-sidua on 25kcal, ja pullossa on 5dl, niin siitä tulee jo 125kcal/pullo. Eli ei sekään oo mitään kovin laihduttavaa. Ellei sitten juo kun yhden pullon. :D

Puhumattakaan niistä ryyppäämisen oheistuotteistä. Vai väittääkö joku että illan aikana menee esim vain 4 light-siideriä (500kcal), eikä ollenkaan mitään sipsejä, yöruokaa, tms... :oops:

Lania

Joo niin taitaaki olla 4cl. No mut eipä se toinen 2cl vielä yksinään tota paljo lisää.

tiikeli

Joo, kun miettii että 1dl light-sidua on 25kcal, ja pullossa on 5dl, niin siitä tulee jo 125kcal/pullo. Eli ei sekään oo mitään kovin laihduttavaa. Ellei sitten juo kun yhden pullon. :D

Noinpa. Hyvä se yks laittipullo jossa on koko etiketin kokosilla numeroilla että VAIN 25 KCAL!!!!! ja sit millin kokosella tekstillä alareunassa että /1dl :lol: kaikki varmaan menee hämyyn.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat