Alkoholiallergia??? - Terveys ja hyvä olo

nenwe

elikkäs, ongelmani on seuraavanlainen.
Lähes joka kerta, kun otan alkoholia, tulee kasvoihin ja kaulan alueelle punaisia "alueita". Ne tulevat yleensä ensimmäisen lasillisen jälkeen ja lähtevät illan aikana pois.

"alueet" eivät kutise eikä mitään, mutta kuumoitus ja punoitus häiritsevät.
Onko muilla cosmolaisilla ilmennyt tätä samaa ongelmaa? Onko joku tietoinen mistä tämä voisi johtua?(no varmaankin alkoholista :) )

Sivut

Kommentit (23)

marimma
nenwe
elikkäs, ongelmani on seuraavanlainen.
Lähes joka kerta, kun otan alkoholia, tulee kasvoihin ja kaulan alueelle punaisia "alueita". Ne tulevat yleensä ensimmäisen lasillisen jälkeen ja lähtevät illan aikana pois.

"alueet" eivät kutise eikä mitään, mutta kuumoitus ja punoitus häiritsevät.
Onko muilla cosmolaisilla ilmennyt tätä samaa ongelmaa? Onko joku tietoinen mistä tämä voisi johtua?(no varmaankin alkoholista :) )

Millasta alkoholia? Olutta?

Ukon isällä meinaan naama punottaa ensimmäisen oluen jälkeen jo. On siis pientä viljaallergiaa ja/tai se mallas tai muu siinä tekee sen että tulee poskille sellaset isot punaset laikut.. En todellakaan muista enää mikä se ainesosa oli joka tuota tekee, se kun ei ole minun isäni :roll:

nenwe

mä myös mietiskelin vilja-allergiaa, mutta aikalailla kaikki alkoholi aiheuttaa tätä. Lähinnä viiniä olen juonut viimeaikoina ja se saa nää laikut tulemaan naamalle satavarmasti. Mut myös oluen kans on paljon tätä ongelmaa... :? olen ihan uunona asian kanssa. :(

marimma

Se voi olla joku sen käymisreaktionkin ainesosa kenties? hmm.. pitääpä kysästä tuolta omalta ukolta kun kotiutuu että mikäs se nyt olikaan se sen isän "tauti" :)

Maruchka

Hiih, tokihan mulle känni-ihottumaa tulee, mikä tosiaan on järkkyjä punasia läiskiä pitkin kaulaa ja rintaa. Ne kyllä onneksi haalenevat pois.

Shandy

Eksän kaverilla menee koko naama ihan punaseks jos se juo ihan vähänkin finlandiavodkaa. Mikään muu viina sille ei kyllä sitten tota aiheutakaan..

Laura

Viinit, versinkin punaviini, on histamiinia itsessään sisältäviä juomia. Se saattaa aiheuttaa juurikin punoitusta ja kuumotusta hetkellisesti. Alkoholi itsessään ei ole minusta allergisoiva. Kokeiles joskus, että otat vain kirkasta viinaa ja katso tuleeko siitä samanlaista oiretta. Itse pystyn juomaan vaan kirkasta ja päärynäsiideriä, koska saan monista muista alkoholijuomista oireita.

Norma Jean

Mulla on itellä kerran tai kaksi ollut tuollaisia länttejä kaulassa holin vaikutuksesta, normaalia nassupunotusta nyt ei lasketa ;)! Yhdellä kaverillani tuon aiheuttaa kaikki sitruspitoiset juomat ja usein siideritkin. Eli hänen kohdallaan poissuljettuja ovat lonkerot, siiderit ja monet drinksut. Koita ottaa joku ilta esim. pelkällä bisselinjalla, jos auttaisi.

Juomissa myös tummemmat (punkut, viskit jne) sisältävät monesti yliherkkyyttä aiheuttavia ainesosia, kirkkaat vähemmän (Lähde: uusin City-lehti ;)).

Mimia

Eikös aasialaisilla tälläinen ole suht yleistä(verrattuna muihin kansoihin). Eivät käsittääkseni voi jouda alkoholia lainkaan, kun siitä aiheutuu kaikkia ongelmia.
Joku geenivirhe taitaa olla kyseessä.

Miffy

No japskit ainaki imee sakee ja kaljaa siin mis muutkin :D Mä olin ennen kans tossa luulossa kuin Mimia, mut ei se kyllä ihan noin suoraviivasesti ainakaan taida mennä.

Lania

Mä taisin just tosta uusimmasta citystä lukee että aasialaisilla on joku yks geenihommelin miljoonasosa tai joku tollanen erilainen ku muilla, jonka takia niitten kroppa polttaa alkoholia paljo vähemmän, no en muista mitä se oli mut jotain tohon tyyliin.

Oon myös kuullu että alkoholille vois olla just tolla tavalla allerginen että tulee noita laikkuja ym, mut en oo varma onks se vaan joku huhupuhe.

Maruchka

Se vodka-allergia on ainakin, mistä olen kuullut, ja meidän mutsilla taitaa ollakin se, eli siinä kroppa ei polta vodkaa yhtälailla kuin muita alkoholeja.
Tarkkaan en muista mistä se johtuu, mutta tuosta olen lukenut.

purkkatikkari

Toi ongelma voi johtua viinoissa olevista lisäaineistakin, esmes. likööreissähän niitä on huru mycket. Yhdellä allergisella kaverilla tuo ainakin oli ongelman nimi...

pikku-kata

No mulle on sanottu tuosta punoituksesta ja polttelusta et sillon alkaa päihtymään, nousuhumala. En mä ainakaan oo siitä sen erityisemmin välittäny, pitäny ihan normaalina asiana ku ryyppää...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat