Jalkapallo - Terveys ja hyvä olo

Zuzannah

mä pelasin jalkapalloo 12 vuotta, ja se harrastus tyssäs siihen kun muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. toisinaan harmittaa kun nekin 12 vuotta meni tavallaan "hukkaan", mutta ainahan sen voi alottaa uudestaan. en kai ollut mikään huonoimmasta päästä kun mut parikin kertaa valittiin joukkueen parhaaks pelaajaks ja kerran vuoden tyttöpelaajaks seuratasolla.

jalkapalloo katon telkkarista yleensä EM- ja MM-kisat, ja joskus jotain maaotteluitakin. mestareiden liiga oli joskus aina pakko kattoo ja edelleen suosikkiseura on Real Madrid :)

Sivut

Kommentit (26)

marimma
lillly
marimma

Pelannut olen joskus -96 vuonna. Eli olin jotain 8-9 vuotias.
Itse pelistä pidän hirveesti, pelatessa itse siis, mutta en niistä harjotuksista. Niissä piiskattiin ja löylyttettiin se vähänenkin into itse pelaamisesta pois, joten siinä mielessä ei himottais enää kunnon seuraan lähteä pelaamaan.

Mutta harrasteporukalla haluaisin hirveesti jatkaa tuota ja kehittää taitoja ja muistella niitä liikkumisia jne :)

Itsekin lopetin lähinnä tuosta samasta syystä ja myös siksi, että ei enää riittänyt intoa käydä harkoissakaan, kun joukkueet hajosivat ja yhdistyivät ja valmentajat vaihtuivat...

Minäkin olen miettinyt juuri johonkin harrasteporukkaan liittymistä! Pelaaminen on kuitenkin kaikista hauskinta, eivät suinkaan ne harkat :P

Jotenkin harmittaa kun ne harjotukset oli mitä oli.
Toisaalta "paljon" siellä oppi. siis lähinnä potku tyyliä, mutta sekin on melko ruosteessa. Samoin se osumatarkkuus.

Siksipä nyt oon vähän ottanu aina tavaks että jos on liikuntaa esim. terveystiedon tunnilla ja sattuu juomatauko tai muuten on vapaampi harraste päivä niin kaivan yleensä sen pehmojaliksen sieltä kaapista ja potki seinää vasten mahdollisimman napakasti ja niin että saan sen ite kanssa kiinni. Ja aina vähän ylemmäs seinää ja vähän ylemmäs taas ja kohta pitääkin jo potkia kärjellä..

äääh..

Ikävä niitäkin aikoja kun oli porukkaa minkä kanssa pelata. Nykyään vaan on jalat jo niin solmussa kun vähän edes yrittää, ettei usko kukaan.

Kai se pitäis pykätä tuonne pihalle ihan oma seinä ja pieni lattian pätkäkin että vois harjotella kunnolla. Ja sitten kun osaa lattialla tehdä tuon niin vaihtaa seinän toiselle puolelle missä on sitten nurmikkoa :roll:

Mulla on vissiin vieläkin jossain ne hirveet oranssit jalissukatkin :D Missähän lie. Ne oli melko hyvät jalassa, vaikkakin melko lämpöset. Vois käyttää sählyssä, tulis vähän tukeakin pohkeisiin :roll:

Mistähän saisin vapaa-ajan harrasteporukan kasaan :) Ja niin että olis sitten vaikka hiekkakenttä näin alkuun pelipaikkana. Nurmikko kun on aika raskas alusta pitkän ajan pelaamattomuuden jälkeen..

Mariel

niin Lanian tapauksen ymmärrän :D ajattelin vaan niitä pelejä, joita näytetään tvstäkin.. Chelsea - Barcelona niin tuskin näet sieltä korkealta katsomosta pelaajia tvtä paremmin ja muutamankymmenentuhannen ihmisen kannustusta kuuntelemassa ei voi väittää etteikö olisi tunnelmaa 8)

Lania

Ai joo paitsi kyllä me sillon pentuna käytiin kattomassa liigapelejäki aina jengillä, ja siellä oli kyllä hyvä tunnelma. Istuttiin vakipaikoilla ja huudeltiin pelaajille hävyttömyyksiä :lol: siis omalle tiimille, oltiin niin in lööv niihin kaikkiin.

Lania

Niin just :D kyllähän telkkarissa naaman voi nähä paremmin, mut harva niistä niin superkomee on että se korvais sen anonyymin kropan.

Ja mulla ei kyllä oikein toimi toi "tunnelman takia", kun mun kentän laita on tossa 30m päässä kotiovesta jossa pelataan kaikki divarit ja sellaset, ja katsojia on hädintuskin kourallinen :P

Shandy
Mariel
tvstähän sitä tarkempaa lähikuvaa pelaajista saa :D otteluissa käydään tunnelman takia :wink:

Eikä saa kun telkkarissa ne pelaajat on suurimman osan ajasta semmosia pieniä muurahaisen kokosia jotka sinkoilee ees taas ruutua :D Otteluissa ne vilahtelee siitä ihan läheltä ohi koko ajan ;)

Shandy
Lania
Shandy
En kyl telkkarista tykkää kattoo mut kentän laidalla on kiva seisoskella ja katella peliä aina joskus :)

Se on muuten ihan eri homma kattella telkkarista tai kentän laidalta. Telkkarista jopa kattoo sitä peliä, mut kentän laidalla se pääpointti on kyllä jossain muussa :P siinä sentään näkeeki ku reisilihas jännittyy ja paidanhelma nousee ja kun pojilla menee keskittyessä huulet sillai söpösti törrölleen :lol:

:lol: Arvaa vaan miks mää viihdyn hyvin siellä kentän laidalla? ;) Tosin vois ehkä useemminkin käydä kun kerran vuodessa :P Jääkiekkoo ei oo yhtään niin kiva katella, kun siinä niil on liikaa vaatteita niillä pelaajilla. :lol:

Lania
Shandy
En kyl telkkarista tykkää kattoo mut kentän laidalla on kiva seisoskella ja katella peliä aina joskus :)

Se on muuten ihan eri homma kattella telkkarista tai kentän laidalta. Telkkarista jopa kattoo sitä peliä kun muuten menee turhaks tihrustamiseks huonoilla tuloksilla, mut kentän laidalla se pääpointti on kyllä jossain muussa :P siinä sentään näkeeki ku reisilihas jännittyy ja paidanhelma nousee ja kun pojilla menee keskittyessä huulet sillai söpösti törrölleen :lol:

Shandy

Mää pelailin koko ala-asteen ja yläasteen alun mut sit musta tuli pahis eikä jalkkis kiinnostanut ;) :P No ei vais. Ei vaan into riittänyt, päästiin sarjaan mut sit se oli liian vakavaa, mää tykkäsin pelata vaan keskenään ja oman paikkakunnan joukkueita vastaan pääasiassa.

Mulle kävi muuten vanhempana sählyn kans sama, lopetin heti ku päästiin sarjaan :roll: En vaan tykkää et pitää pelata liian tosissaan.

No mut siis jalkapalloon takasin, kyl se on ihan hauska laji ja kavereitten kans tulee joskus aina pelailtua. En kyl telkkarista tykkää kattoo mut kentän laidalla on kiva seisoskella ja katella peliä aina joskus :)

muoks. Niin, ja alunperinhän mää aloitin pelaamisen pienen painostuksen takia: iskän veljet on kaikki jalkapallohommissa, serkut iskän puolelta pelaa kaikki, yks nuorten maajoukkueessa tällä hetkellä ja muutenkin etenkin noi pojat on pärjännyt hyvin, ja sekin osittain vaikutti mun lopettamispäätökseen kun oli kauheet paineet olla hyvä kun "sun muutkin sukulaiset on niin hyviä".

Mariel

täällä West Hamin vannoutunut kannattaja :D

en ole pikakurssia enempää pelannut jalkapalloa, mutta viime viikonloppu meni matseja katsellessa Lontoossa :P

Lania
lillly
Oisko sulla "buhuumiksenoomukanatossa-olo", jos naisten jalkapallo ei olisi räpellystä ja se olisi arvostetumpaa? Luulisi, että itse peli vetäisi mukaansa, ei sen arvostus yms.

En siis tarkottanu että sitä ei arvostettas tarpeeks että "viittis" pelata, vaan että jos jotain kunnolla harrastaisin, niin haluaisin sitten olla siinä tosi hyvä tai ainakin että olis tsäänssi tulla tosi hyväks. Jalkapallossa niin ei mun mielestä oo, koska se yleistaso ei ylipäätään oo niin huippua.

lillly
Lania
Pelasin joskus kun olin jotain ööö suunnilleen 9-14v vissiin. Sit vaihtu hullu valkku ja joukkueet yhdisty ja lopetin. Toisaalta harmittaa mut toisaalta ei, koska naisjalkapallo on oikeestaan aika räpellystä niin ei oo sellasta buhuumiksenoomukanatossa -oloo.

Onhan se vielä vähän räpellystä varsinkin Suomessa, mutta kyllähän se kokoajan parempaan suuntaankin menee. Oli aika hilkulla että Suomi olisi päässyt EM-kisoihin. :)

Oisko sulla "buhuumiksenoomukanatossa-olo", jos naisten jalkapallo ei olisi räpellystä ja se olisi arvostetumpaa? Luulisi, että itse peli vetäisi mukaansa, ei sen arvostus yms.

lillly
marimma

Itse pelistä pidän hirveesti, pelatessa itse siis, mutta en niistä harjotuksista. Niissä piiskattiin ja löylyttettiin se vähänenkin into itse pelaamisesta pois, joten siinä mielessä ei himottais enää kunnon seuraan lähteä pelaamaan.

Mutta harrasteporukalla haluaisin hirveesti jatkaa tuota ja kehittää taitoja ja muistella niitä liikkumisia jne :)

Itsekin lopetin lähinnä tuosta samasta syystä ja myös siksi, että ei enää riittänyt intoa käydä harkoissakaan, kun joukkueet hajosivat ja yhdistyivät ja valmentajat vaihtuivat...

Minäkin olen miettinyt juuri johonkin harrasteporukkaan liittymistä! Pelaaminen on kuitenkin kaikista hauskinta, eivät suinkaan ne harkat :P

lillly

Nonniin, onko täällä muita, jotka itse harrastaisivat/ovat harrastaneet kyseistä lajia taikka muuten vain tykkäävät katsoa jalkapalloa? (mieluiten peliä, mutta niitä hyvännäköiksiä pelaajiakin tietenkin :wink: )

Itse rakastan jalkapalloa. Nyt on alkanut vähän harmittaa, että lopetin kyseisen lajin ja olenkin vakavasti miettinyt, että pitäisiköhän aloittaa uudestaan. Tiedän joukkueenkin, missä pelaisi tuttuja ja taso olisi juuri minulle sopiva. Ainut este aloittamiselle on periaatteessa ajan puute.

Onkos teillä lempijoukkuetta? Itse olen Honkalainen henkeen ja vereen, koska itse pelasin Hongassa ja nykyään valmennan siellä. Sen takia hypinkin ilosta, kun Hongan naiset voittivat sm-sarjan. Sitten kun Hongan miehet nousivat kanssa sm-sarjaan tällä kaudella ja ovat kolmantena!

Ulkomaisista joukkueista en oikeastaan kannata mitään. Kantani vaihtuu aika tiuhaan tahtiin manusta liverpooliin ja Barcelonaan. Miten teillä muilla?

Sitten näistä pelaajista, C.Ronaldo on ihana :oops: Eikä vain ulkonäkönsä takia :wink: Onhan se aikamoinen filmaaja, ja sen tyyliä ei aina ihan arvosteta, mutta silti! Beckham on taas yliarvostettu. Myönnettäköön, etten kauheasti tunne eri pelaajia, mutta kyllä nyt kuuluisimmat ainakin.

Liikkuuko täällä siis muita jalkapallonystäviä, vai olenko ainoa? Toivottavasti saataisiin keskustelu aikaan! :)

marimma
lillly
Nonniin, onko täällä muita, jotka itse harrastaisivat/ovat harrastaneet kyseistä lajia

----

Itse rakastan jalkapalloa. Nyt on alkanut vähän harmittaa, että lopetin kyseisen lajin ja olenkin vakavasti miettinyt, että pitäisiköhän aloittaa uudestaan.

En kyllä mistään muustakaan "opettamisesta" pidä, joten se itse pelaaminen on parasta oppia aina ollut minulle :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat