Talvi tulee - vilukissat kärsivät - Terveys ja hyvä olo

*Sandy*

Minäkin oon kova vilukissa! Yritän joka vuosi karaista itseäni käyttämällä mahdollisimman pitkään kesä ja syystakkia, että sitten tarkenisin paremmin talvella :D Kultu aina sanoo ettei se mee niin, mut musta se toimii (ainaki vähän) :D

Sivut

Kommentit (44)

Kukkis

Alkaa jo yleensä paleltamaan ku vaan katsoo pihalle ja jos siellä näyttää kylmältä!! Huonosta verenkierrosta tämä johtuu, että paleltaa ://

Trinity
Maruchka
kaneli
Tänään sit päätin pysyä lämpimänä ja vedin lämpökerraston housut farkkujen alle, kääriydyin kahteen pitkähihaiseen ja takkiin ja otin vielä villaisen kaulaliinan ja lapaset käyttöön. Toimi. ;)

Miten sää sit talvella selviit? :o Mää riskaan just itteeni ja kuljen sitkeesti jakussa vielä, vaikka aamusin meinaaki jäätyä pystyyn :D

Sama täällä, enkä talvellakaan käytä kun pelkkiä farkkuja enkä toppatakkeja tai vastaavia. Tänäänkin tarkenin jopa pelkässä t-paidassa ulkona. (Tosin palelen talvella usein mutta inhoan laittaa useampia housuja päällekkäin tai paksuja villpaitoja.)

Maruchka
kaneli
Tänään sit päätin pysyä lämpimänä ja vedin lämpökerraston housut farkkujen alle, kääriydyin kahteen pitkähihaiseen ja takkiin ja otin vielä villaisen kaulaliinan ja lapaset käyttöön. Toimi. ;)

Miten sää sit talvella selviit? :o Mää riskaan just itteeni ja kuljen sitkeesti jakussa vielä, vaikka aamusin meinaaki jäätyä pystyyn :D

Ja mulle mensut aiheuttaa karseita kuumia aaltoja :shock: Hellettä keskellä talvea, jes :lol:

kaneli

Mä oon kans hemmetinmoinen palelija ainakin toisinaan. Eilenkin istuin koulussa ulkovaatteet päällä koko päivän ja tärisin kylmästä. Menkat tosin vaikuttaa mulla tähän paleluun. Tänään sit päätin pysyä lämpimänä ja vedin lämpökerraston housut farkkujen alle, kääriydyin kahteen pitkähihaiseen ja takkiin ja otin vielä villaisen kaulaliinan ja lapaset käyttöön. Toimi. ;)

kersa

Juu, ei pitäisi anemiaa kyllä olla.. huono verenkierto vain. Eikä pitäisi olla kyse mistään olemattomasta rasvakerroksestakaan, vaikka olenkin hoikka niin kyllä sitä rasvaa vain löytyy, aivan tarpeeksi.

Miffy
Mutta juu, mä olisin mieluummin vilukissa kuin hikimörkö. Vilun saa sentään pois vaatteilla mutta ihoaan eikä edes kaikkia vaattitaan ei voi alkaa riisua :D

Juurihan minä tästä selitin :) Pukeuduin viime talvenakin niin paksusti, kuin suinkin pystyin ja heti ulkoilmaan astuessa tuli kylmä. Ja eilen oli ulkona oikeasti todella paksusti vaatteita, eikä auttanut mitään. Ja nyt huoneessani on myös sellaiset reilut 25 astetta, ja täällä sitä istutaan villatakki, -sukat ja -viltti päällä.

agentti
Tigerheart
Aina kun ollaan suihkussa, niin itse olen melkein tulikuumaan veden alla, ja sit mies ihmettelee, että miten voin olla noin kuuman veden alla? :lol:

Sama meillä! :lol:

Miss H
Lania
Mä taas palelen lähinnä siks että VIHAAN sellasta pakkautumista ja paksuja vaatteita, ahdistavan tupattu olo ja kuljen sitten liian vähissä ja/tai ohkasissa vaatteissa.

Sama juttu! Mä haluisin sit aina vaan ostella kesävaatteita kun ne on paljon kivempia ja nätimpiä... En yhtään tykkää lämpimien vaatteiden ostelemisesta ja niiden sovittamisesta kaupassa (hirvee tuskanhiki aina päällä siellä sovituskopissa..). Niin en edes oikeen omista hirveesti mitään villapaitoja tms. Sit kun oon aika pienikokoinen niin jos laitan hirmu toppaukset päälle niin näyttää tosi hölmötä, että hukun sinne vaatteisiin.. Ja sit muutenki ahistaa se pakkautuminen..

millis

Tigerheart kirjoitti:
Meillä ainakin täällä kotona on aikas viileä talvisin, peräti kylmä. Ku me ei voida itse noita pattereita säätää, vaan se on aina talon määräämässä lämpötilassa. :| Kesäisin meillä on mukavan viileätä sisällä, mutta talvisin on kylmä, varsinkin aamuisin. Joskus oikein suututtaa, ku ei voi itse säätää patteria, vois vaikka maksaa siitä.

Oon täysin samaa mieltä! Meijjänki kotona on aina älyttömän kylmä, eikä auta vaikka miten renkkaat pattereita. Meillon kuitenki lämpöpatteri, joka säädetään täydelle teholle kotia lämmittämään. Auttaa se ainaki vähäse... :wink:

Tigerheart

Jälleen yksi vilukissa ilmottautuu! :lol: Mä pidän muuten talvesta, kun on lunta ja ihanan valkoista, mutta pakkasista en kyllä pidä. Hrrrr! [-( Mä olen tosi kova palelemaan, talvisin mulla on aina housut ja paita päällä peiton alla. Sit pidän aina villasukkia jalassa. Meillä ainakin täällä kotona on aikas viileä talvisin, peräti kylmä. Ku me ei voida itse noita pattereita säätää, vaan se on aina talon määräämässä lämpötilassa. :| Kesäisin meillä on mukavan viileätä sisällä, mutta talvisin on kylmä, varsinkin aamuisin. Joskus oikein suututtaa, ku ei voi itse säätää patteria, vois vaikka maksaa siitä. :-({|= Meidän vessassa on kanssa aika kylmä, vaikka sielläkin on patteri. Aina kun ollaan suihkussa, niin itse olen melkein tulikuumaan veden alla, ja sit mies ihmettelee, että miten voin olla noin kuuman veden alla? :lol: Töissäkin mä pidän nykyään pitkähihaista sen työpaidan alla. En tiedä miksi palelen niin paljon, varmaan voi johtua myös huonosta verenkierrosta. Varsinkin jalat ja kädet mulla on aina ihan kylminä, kun on vähänkin viileempi ulkona.
:oops:

Tule leuto talvi, älä tule kylmä talvi. [-o<

Abigail

Minullakin on aina kylmä. Se voi johtua ihan siitä, että vaatetustani harvoin valitsen niiden lämpimyyden mukaan. Jotkut taas väittävät, että minulla ei ole tarpeeksi lihaa luiden ympärillä ja siksi olen aina jääkalikka.

Aimée

Joo-o.. Miustakin on tullut aikamoinen vilukissa :( Joskus sitä juoksi menemään vaikka miten "vähissä vaatteissa" menemään eikä ollut kylmä ja nyt sitten viime vuosina on ilmeisesti verenkierto heikentynyt tai jotain.. Kädet on kylmät kuin ruumiilla ja jalat kans ja sisällä saa vähän väliä vetää villatakkia tai muuta ekstravaatetta päälle! Joskus törmäsin jossain ihan sellasen voiteeseen joka ei päästä lämpöä karkaamaan käsistä ja jaloista :-k Niin ja tämä siis ihan vaan aina näin syksystä lähtien, kesällä kroppa toimii "normaalisti" :D

olematon

mäki taidan olla vilukissa :D ainaki nää viileemmät kuukaudet mulla on sormet ja varpaat koko ajan jäässä x) meinaa tulla ulkonakin väkisin kylmä, mutta en ihan vielä kyllä talvitakkia uskalla laittaa, mitäs mä sitten talvella päälleni pukisin? :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat