Peräpukamista - Terveys ja hyvä olo

Zuzannah

minkä takia sä luulet että sulla on peräpukamat? mitä oireita?

Sivut

Kommentit (58)

Suolavesi

Elikkä luulen että mulla vois olla niitä nyt. Ärsyttää ja kiukuttaa. Ei kauheesti tee mieli mennä pyllistelee johonki lääkäriin tai kuuluttaa äidille että hei.... :D

Voiko nää lähteä itestään pois? Ja kertokaapas jotain muuta valaisevaa informaatiota.[size=9]
[color=red]
tänne kaikki keskustelut peräpukamista.
-Zuz[/color][/size]

Zuzannah

[color=red][size=9]siirretty toisaalta[/size][/color]

Theea
Eli jos tällainen pikkuharmi on kaiken lisäksi vielä ulkoinen, niin millä keinoin pääsee eroon? Voiteet taitavat tepsiä vain sisäisiin ja ulkoiset vaativat leikkauksen?
Lumi~
luokkakaveri kerto että oli työssäoppimisessa joutunut työntämään niitä potilailta takaisin sinne peräsuoleen.. peräpukamathan ovat laskimoita.. mutta en tiedä miten sinun kannattaisi tuon asian kanssa toimia..
k87

mulla on kans ollu. käy apteekista hakemassa scheriproct neo -lääkettä. suppoja tai salvaa. mä olin aluks ihan :shock: :shock: :cry: :cry: "pitääkö mun OIKEESTI työntää sormi perseeseeni?" paniikki oli ohi ihan parissa päivässä :lol: niin ja desinfiointiainetta kannattaa myös ostaa. septidin ei kirvele :)

archadia

Olin vasta 15-vuotias kun huomasin että minulla oli peräpukama. Siihen astisen elämäni oli kärsinyt ummetuksista sekä "pantannut ulostetta" ja isot hädät venyivät noin tunnin pöntöllä istumiseksi. Hätäännyin sitten kauheasti, että mikäs se sieltä ahterista roikkuu, piti peililläkin varmistaa ja äiskä kävi ostamassa Scheriproct NEO-suppoja ja peräpukamavoidetta. Voide supisti pukaman normaaliksi ja supoilla hoidin varmuuden vuoksi sisäisen puolen jos sielläkin olisi ollut pukama. Aloitin kuitupitoisemman ruokavalion ja kaikki ongelmat loppuivat. Pukamaa ei ole sen koommin näkynyt.

marimma
cunisex
Niin tuota noin.. Mistä sen edes tietää, onko niitä pukamia?

Mä oon aina miettinyt miltä ne näyttää :lol:
En mää ainakaan mitään koskaan tunne/huomaa vessassa käydessä jos ne on mulla vaikka aina olleet (en harrasta itsetutkiskelua niin paljoa että tajuaisin jotain ylimäärästä ilmaantuneen), mutta niin.. miltä ne näyttää :D Verisiä roikkuvia rääppyleitä vai ihon väristä "häntää" vai öö.. sellasia "kasseja" ihossa vai mitä helkkaria :lol: ?

cunisex

Niin tuota noin.. Mistä sen edes tietää, onko niitä pukamia?

Itselläni sattuu nykyään aina, kun käyn "isosti" vessassa. Kipu on sellaista, kuin joku haava aukeaisi tai jotain. Ei edes tarvitse olla kovalla, niin tämä vaivaa.. Vertakin jää paperiin aika usein. Tämä on hiukan kiusallinen vaiva, enkä millään kehtaisi terkalle mennä. Pitäisi kuitenkin ehkä, sillä tämä juttu on vaivannut enemmän tai vähemmän jo viime keväästä.

Kellään muulla siis samanlaisia kokemuksia?

celia

Pukamia on niin paljon erilaisia, niinkun on erilaisia ihmisiäkin. Olen nähnyt monenlaisia ihan pienistä "rykelmistä" viinirypäleeseen verrattavaan möykkyyn. Eräät pukamat paini ihan omassa sarjassaan kun koko peräreikää ei edes näkynyt. Ne oli massiiviset enkä ensin edes tajunnut että ne oli pukamat (niitä ennen en ollut ikinä nähnyt). En valehtele kun sanon että ~7-9cmx7-9cm kokoiset. :shocked: Suht iäkkäällä ihmisellä.

celia

Niin juu. Ja peräpukamiahan voidaan "hirttää" mutta monelta tutulta olen kuullut että vähän aikaa pysyvät poissa ja palaavat takaisin :? Itse pelkään aina kun vatsa on vähänkin kovalla että "uskaltaako pinnistää ettei tule vaan pukamia" :lol: :oops: Faijan avovaimo sai pukamat antibioottikuurin yhteydessä tulleesta antibioottiripulista :lol: Okei ei naurata mutta oli vaan niin koomista kun faija selitti tota juttua.

marimma

Eiks noissa yleensä oo ensinnäkin niitä itsehoitotuotteita (rasvoja) apteekista ja sitten on niitä kikkoja just että ei sais pinnistellä, ja ei kannata istua niin että "reikä leviää" eli siis istua kannikat mahdollisimman yhdessä ja sitten on kai jotkut puhuneet että viileet vesipesutkin auttais :)

cunisex

En tiedä onko tämä kytköksissä pukamiin, mutta mitenköhän sitten peräsuoleen ilmestyvien haavaumien laita?

Olen aina ollut hidasvatsainen ja välillä tuntuu niinkuin lasinsiruja puskis ulos suolistostaan. En vaan tohtisi lääkärillekään mennä ronkittavaksi..
Onko siis jollakin tämmösestä kokemusta ja onkohan olemassa mitään "itsehoitokonsteja"?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat