saippua alapäähän.. - Terveys ja hyvä olo

oranssi

Joo, kaipa se on sama millä sitä intiimialueensa pesee niin kauan kun ei ole ongelmia... Mä veikkaan ihan mututietona että yksi syy miksi alapäähän ei pitäis kovin tujuja saippuoita tunkea on se että liika puhdistaminen tuhoaa sitä elimistön omaa bakteerikantaa ja jos on taipumusta tulehduksiin niin toi varmasti edesauttaa sitä. Ja hajusteet myös häiritsee herkkää bakteeritasapainoa. Mut varmaan ihan ihmisestä riippuu, että miten römpsä reagoi. :)

edit. noniin, tuollahan se jo olikin aiemmin sanottuna. Mut ihan järkeenkäyvältä tuntuu.

Sivut

Kommentit (26)

Miffy

No mutta siis hammastahnalla mä pesen hampaat, en niitä suun limakalvoja. Ja mä luulen et hammastahna on paremmaks suun limakalvoille kuin tavis suihkusaippua pimpan limakalvoille... Musta ainakin tuntuu et näin ois. En mä kauheen usein pese kroppaani muutenkaan suihkusaippualla, oikeestaan ainoostaan kainalot. Suihkusaippuaa ylipäänsä aloin käyttää vasta muutama vuosi sitten, siihen saakka riitti öbaut pelkkä vesi.

Siis mä en henkilökohtasesti vaan nää mitään syytä pestä pimppiä millään muulla ku vedellä, se on sellanen elin joka aika hyvin hoitaa itse puhtautensa :)

yaya
Mimia
Minä käytän Natusan Baby suihkugeeliä. Jos vauvojen herkkä hipiä sitä kestää, niin kestää kyllä minunkin. :wink:

Se tuoksuu hieman, kosteuttaa, on riittoisaa ja opiskelijahintaista eikä aiheuta kutinaa..

kiitos vinkistä :wink:

Mimia

Minä käytän Natusan Baby suihkugeeliä. Jos vauvojen herkkä hipiä sitä kestää, niin kestää kyllä minunkin. :wink:

Se tuoksuu hieman, kosteuttaa, on riittoisaa ja opiskelijahintaista eikä aiheuta kutinaa..

seinäruusu

Ei sitä alapään ominaistuoksua voi pestä pois millään, ja miksi tarvitsisikaan... Jos lemuaa pahasti niin sitten on jotain vialla ja apu löytyy lääkäriltä eikä saippuoista, niinkuin muutkin ovat sanoneet.

pilkku
Cadillac
tyhmiä kyselen... Mutta miten pimppeloora muka pestään sisältä??? Vai tarkoitetaanko tällä noiden lärpäkkeiden (häpyhuulien) välejä?

Ei kai kukaan nyt mitään suihkua emättimeen tunge...? :o

Mä ainaki käsitin että juuri niitä välejä. Tai en mä ainakaan sinne sisälle suihkua tunge.

Cadillac

tyhmiä kyselen... Mutta miten pimppeloora muka pestään sisältä??? Vai tarkoitetaanko tällä noiden lärpäkkeiden (häpyhuulien) välejä?

Ei kai kukaan nyt mitään suihkua emättimeen tunge...? :o

Aiheesta: Alapäätä ei tulisi pestä tavallisilla showergeeleillä yms. Pelkkä vesi/käyttötarkoitukseen soveltuva apteekin tms pesuneste riittää. Jos kusi käy tuoksumaan, eiköhän pelkkä vesi riitä poistamaan virtsaödöörit. :)

Muoks. Tää sensuroi sanan k*si!!! :shock: :o

olematon

sellanenki alapesuun soveltuva saippua on olemassa ko ceridal. Mutta eipä sillä saippualla nyt mitään tulehdusta ainakaan paranneta, tai jo ennestään päin pyllyä olevia ph - arvoja parannella... :wink:

Lizzie
taki
Lizzie
Pimpsan pesussa kannattaisi ilmeisesti käyttää sellaista saippuaa, jonka PH on neutraali tai vähän hapan (?), siis tyyliin pH 5-7. Lactasyd taitaa olla ainakin yksi, sitä suositellaan myös finnisen ihon hoitoon kuulemma.
.

Römpsän pesuun suositellaan kai viel pH 3,5 ja normisaippua on joku 10. Että voi kyl mennä vähän haisevaks, jos alottaja on jollain suihkusaippual peseskelly.
Oikeastaan p**lu ei ees tarvis mitään saippuaa, eli vedellä mennään.

Totalreps :lol: Toi Römpsä :D Ite koitin niin siveesti puhua pimpsasta, hahaa.
(Yks kaveri sanoa mua muuten aikanaa Römpsäksi :? Mut se tuli lempinimestä Rölli, ei sen pahempaa. :P)

marimma
Abigail
yaya
siis joku väittää että sitte se vasta haiseeki ku jollain suihkusaippualla pesee?? oon aina ja aion tulevaisuudeski pestä miedolla suihkusaippualla,eikä mun pimpsas oo ikänä mitää hajuongelmia ollu. :o
yaya
no,,emmä ainakaa toosani sisälle saippuaa laita... :shock:

Vähän ristiriitaisia nämä sinun kommenttisi :roll:.

Paitsi että ehkäpä ajettiin takaa että tämä neito pesee siitä ne ulkopuoliset härpäkkeet joskus miedolla suihkusaippualla, muttei pese koskaan sieltä kolon sisäpuolelta ;)

Jzzu
Miffy
Mä en tajua, miks se edes pitäis sieltä sisältä pestä...

..ja jos pesee niin miks ihmeessä ei vesi muka riittäs kun siinähän menee ph:t ihan sekaisin kun tavis suihkusaippualla läträä.. :roll:

yaya

siis joku väittää että sitte se vasta haiseeki ku jollain suihkusaippualla pesee?? oon aina ja aion tulevaisuudeski pestä miedolla suihkusaippualla,eikä mun pimpsas oo ikänä mitää hajuongelmia ollu. :o

cute

siis ei se nyt mikään ongelma ole :lol: tuntuu vaan et kun käy pissalla, niin se haju jää... tietenkään eihän se pissa kokonaan voi tulla pois sieltä.siis haju.

en mäkään oikein viitti laittaa mitään tuoksugeelejä sinne, hyvä ku uskallan pestä edes vedellä :lol: mies väittää et mä en osa pestä sit äedes

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat