VALOHOITO - Terveys ja hyvä olo

JJEMMY

Miun mielestä tää sais olla erikseen kun kuitenkin aika erilainen aihe on :-k

Kommentit (8)

marimma
JJEMMY
Miun mielestä tää sais olla erikseen kun kuitenkin aika erilainen aihe on :-k

No mut ainakin noista valolaitteista vois puhua sitten tuolla omassaan? :)
eli tällästä juttua "Kotona käytössä myös Päivänsäde kirkasvalo." jos jatkais sitten tuolla kirkasvalolaitteet ketjussa? :) Mutta noi hoidot hoidot tuolla jossain yrityksissä tietty vois olla täällä :)

marru

Kertokaa kokemuksianne valohoidosta?
Miten se vaikuttaa teihin?
Miten se on teidän kunnassa järjestetty?
Mitä maksaa?
Miten sinne pääsee?

Olen taipuvainen talvisin väsymykseen, kun on niin pimeää.
Valohoito lisää serotoniinin tuotantoa auringon valon tavoin
Toinen vuosi menossa valohoidossa.
Tänä vuonna olen selvinnyt luontaistuotteilla ja valohoidolla ilman masennuslääkkeitä :D

Toinen vaihtoehto olisi lähteä lomalle etelään kahdeksi viikoksi
Eli joulukuulla kävin kaksi viikkoa 1 tunti päivässä istumassa valohoitohuoneessa.
Nyt tammikuulla toinen valohoitojakso 1 viikon ajan 1 tunti päivässä.

Kotona käytössä myös Päivänsäde kirkasvalo.

Harmittaa pirusti kun ensimmäinen psykologini ei heti suositellut!
Siinä meni 1 vuosi ihan hukkaan väsymyksen vallassa!
Masennuslääkkeitä kyllä lykätään kouraan heti kun vähänkin valittaa väsymystä!

Jopa n. 10% aikuisista suomalaisista käyttää masennuslääkkeitä!!
Naisista muistaakseni 12% miehistä 8%
(Lähde "joku työterveyslehti")

Että eiköhän näistä hyvistä kokemuksistani ole edes jollekin iloa
Kommentoikaa.

Aina on vaihtoehtoja,
(ks. Myös masennuskeskustelu.)

camomilla

Mä olen käynyt Iholiiton SUP valohoidossa atopian takia. Oli kyll kallista, mutta faija makso, eli en muista tarkalleen summaa. Ihottumiini ei kyllä toi hoito tepsinyt. Mikä oli masentavaa. Hieman väriä ehdin kyllä saaman koko kroppaan, mikä tietty oli piristävää keskellä talveä.

minna_

Mä oon myös käyny siel sup valohoidossa. Sain mehiläiseltä lähetteen valohoitoon, kun mun iho oli niin kuiva, varsinkin naamasta. Äidin mukaan olen kärsinyt atooppisesta ihosta ihan pienestä pitäen. Kävin valohoidos joku 20-30 kertaa, jos oikeen muistan. Se oli sellane solarium laitteen näkönen laite mut ne lamput siel oli vaan paljon tehokkaampia. Ensimmäisellä kerralla olin jonkun minuutin siel ja sit sitä aikaa vähitellen pidennettiin. Mulla se toimi. Kallista se kyl oli, sen muistan. Mut kela makso siit puolet kun täytti sellasen lomakkeen. Ja saihan siitä loppu kerroilla sellasen pienen päivettyneen ihon, ni se oli tietysti plussaa. Nyt siit on joku 3 vuotta aikaa, eikä iho oo ollu enää kuiva. Suosittelen siis lämpimästi!

heksu

nyt kyl pitää kysyä, että millasta valohoitoa keskustelun aloittanut tarkoittaa?

Itse käyn SUP-valohoidossa atooppisen ihottuman takia. Tätä ei varmaankaan tarkoitettu? :o

Riik-ks

minua kiinnostaisi kovasti päästä valohoitoon, juuri atooppisen ihon takia. Käsivarret ovat aivan ihottuman peitossa, eikä auta kortisoonit tai muut mömmöt...

Osaisko kukaan infota lisää tästä valohoito systeemistä?

mamelukki

Voisitteko kertoa paljonko hoidot maksaa ja kuinka paljon KELA korvaa niistä. Kaverillani on atooppinen iho ja häntä voisin sitten avittaa. :D
Latistanut hiukan hänen itsetuntoaan. :cry:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat