kuukautiset -> ilmavaivat ? - Terveys ja hyvä olo

Laura20

Liitynpä minäkin kerhoon, ihan samoja oireita on havaittavissa. Eikä todellakaan ole mitään mukavinta. Vatsa on kamalan sekaisin, eikä mikään auta, paitsi vessaan meneminen. Sitten sitä ravia kestääkin koko loppupäivä. Seuraava päivä onneksi onkin helpompi.

:wink:

Sivut

Kommentit (20)

Siili

En varmasti ole ainoa, joka kärsii kuukautisten tuomista noloista ja häiritsevistä ilmavaivoista. :D

Onko tähän mitään hoitoa tai apua?

Mistä tämä edes johhtuu?

PinkPanther

Täällä kans yks jota pierettää menkkojen aikaan normaalia enemmän!! :lol: No ihan tosi, on se kammottavaa, ku menkkojen takia jo vatsa turvoksissa, ja sit se on v ielä ilmapallokin, ni ompas tosiaan kiva olo.. :roll:

Sonkku

Mullakin on selvästi enemmän ilmavaivoja menkkojen aikana. Erittäin ikävää. Mitään helpotusta en valitettavasti ole tähän löytänyt.

Cadillac

Liityn kerhoon. :oops:

Liittyy kai jotenkin prostaglandiinin erittymiseen, ärsyttää suolta tms.. Ne joilla on ärtynyt suoli-oireyhtymä pierevät ja paskantavat oikein urakalla menkkojen aikaan. :?

PinkPanther
Cadillac
Liityn kerhoon. :oops:

Liittyy kai jotenkin prostaglandiinin erittymiseen, ärsyttää suolta tms.. Ne joilla on ärtynyt suoli-oireyhtymä pierevät ja paskantavat oikein urakalla menkkojen aikaan. :?

Olisikohan miula joku tällanen.... hittolainen kun menkkopjen aikaan tuntuu tulevan sitä shittiä ihan kunnon tuubassa, mutta kun ei kärsisi ponnistaa, kun alavatsaan sattuu... kakansynnytyskipuja :D Ja kun tuo kuukuppikin nykyisin on käytössä, niin ei senkään takia aina kehtaisi olla kakkaa työntämässä, kun kuppi "syntyy" sit ponnistaessa... :? Eika Koko aikaa kehtaisi sitä olla poiskaan ronkkimassa :P

Miffy

Mullakin on joskus masu jotenkin löysällä menkkojen aikaan.. Ei kyllä oo kivaa, mutta kun ei ole joka kerta eikä kovin häiritsevästi niin en oo ottanut selvää et mistä voisi johtua :)

Pinkkis, pitääkö sun ottaa kuppi pois kun käyt paskalla?

PinkPanther

Joo, mie otan sen pois, ku tuntuu ihan siltä että sekin työntyy alaspäin kakkaa lykkiessä... mut usein tyhjennyksen yhteydessä sattuu olemaan kakkoshätäkin, eli hoituu kaks kärpästä yhellä iskulla. Voi se olla kuvitteluakin että kuppi tulisi samalla ponnistuksella ulos, mutta monessa paikassa lukeekin ohjeistusta siihen, että kupin asento vähintäänkin voi muuttua ulostaessa.

Miffy

Mäkään en aluks tykänny kakkia kuppi inessä, mut nykyään en jaksa ottaa pois... Ja voin sanoo et ei se kyl sielt ulos tuu vaik mtien työntäis :lol: Kyllä se hiukan tulee alaspäin, mut sen saa takas omalle paikalleen kiristämällä pimpsaa :)

PinkPanther
Siili
Dubyamoa
Mulla on joskus menkkojen alussa maha sekaisin mutta silloin yleensä syön yhden imodiumin ja asia kunnossa:P

mitä ne sellaiset on?

ripuliin käytettävää lääkettä, kiinteyttää löysää ulostetta... kokeiltu on, ja kulta kerran syötti miule kolme kerrallaan, kun ite olin niin kipee ja heikko etten tajunnu mitään... ni olinpa sit kolme päivää ummella. eli varovasti niiden nappien kanssa! :oops:

Nii, ja Miffy: Toivottavasti miekin tottuisin sit jossain vaiheessa päkistämään kuppi sisuksissa.. Tokihan se on yksilöllistäkin että kuinka se siellä liikkuu ponnistusten myötä, mut ehkä kuitenkin eniten miula on nyt ongelmana tuo, että oon lukenu niin paljon kuppi-infoa, että oon vainoharhanen... kohta vasta toiset kuppimenkat tulossa, ni vähän vielä uutuudenvihätystä tuossa astiassa.. :wink:

Daisy

Minulla on menkkojen alkuvaiheessa lähes poikkeuksetta ilmavaivoja. Ja monesti tulee todella kova kipu, kun vaikka kävelen ja se ilma liikkuu ikävään asentoon kehossa. Se on jotain todella satuttavaa! =( Siinä on pakko pysähtyä, kun se kipu on niin julmettu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat