SPINNING - Terveys ja hyvä olo

Vanilja
Gwen
Eikö lahkeisiin pidä kiinnittää huomiota, ettei ne ole liian leveät ja pitkät, jotta ei pääse sotkeutumaan niistä liepeistä polkimiin?
Ei tavallisissa jumppahousuissa niin leveät lahkeet ole että ne häirittis.

Sivut

Kommentit (43)

Nannerl

Kävin spinningissä vähintään kerran viikossa kun asuin vielä kotona. Nyt opintotuella elävänä pitää tyytyä yliopiston aerobicceihin. Tosin sitäkin kautta vissiin pääsis edullisesti Tampereen Albatrossin spinniin...
Erilaisista spinning ohjelmista tykkäsin eniten Les Mill's RPM:stä (tehokkain ja paras musa). Nyt on joillakin saleilla tarjolla SpinniPumpia, tai jotain sinnepäin. Idea on kuitenkin, että ensin spinnaillaan ja sitten tehdään jumppasalissa ylävartalotreeniä. Olisi ihan kiva kokeilla...

Spinningissä tosiaan kannattaa tunkea löysät lahkeet sukkiin tai kiinnittää kuminauhoilla, etteivät tartu pyörään. Itse olen pärjännyt oikein hyvin tavallisilla aerobickengillä, spinningpyörien polkimissa kun on jo itsessään nyörit joilla jalan saa kiinni polkimeen.

Sit vielä yks vinkki: Stringit eivät välttämättä ole ne kaikkein mukavimmat spinnausalkkarit, nimim. persvako kipeänä

Gwen
sopuli
Ihan tavalliset jumppavaatteet käy myös mainioisti aloittamiseen! Onhan jollakin ihan sellasia "pyöräilyshortseja", mut eiköhän ihan jumppahousuilla pääse alkuun.

Eikö lahkeisiin pidä kiinnittää huomiota, ettei ne ole liian leveät ja pitkät, jotta ei pääse sotkeutumaan niistä liepeistä polkimiin? ..En ole itse käynyt spinningissä kuin kerran, joten voi olla, että olen tämän keksinyt ihan omasta päästänikin :lol:

Vanilja

Hyvä musiikki on kaiken A ja O koska muuten spinningissä liikkeiden osalta ei kauheesti vaihtelua ole. Spinningissä on se hyvä puoli että sen tehokkuuden voi ite määritellä. Ite spinnailen sillon tällön, muiden jumppatuntien lomassa. Kyllä tykkään :D

marso

Spinningissä kävin vuoden, ja nyt oon käyny pari kertaa soutuspinningissä mikä on kans ihan mukavaa :wink: tekniikan löytämiseen mulla tosin meni koko eka tunti, mut tosi hyvää reeniä se silti oli jaloille ja käsille! Selän ja vatsanmuutokset varmaan tulee huomaamaan ajan kanssa.

cute

Ketkä kaikki cosmo-tytöt harrastaa spinnausta?!
Mahtava laji-hiki lentää ainakin ja kunnolla!
Kuinka nopeesti te ootte huomannu tuloksia, muutoksia kropassanne?
Musta jotenki tuntu jo ekan kerran jälkee et ois kiiinteempi mut tuskin sentään;)
aamulla kävin easy-rasviksessa..
tosin nyt kattellaan vähän muitaki jumppia..bodypumppia mm..

Aina siellä tunnillahan käsketään "vetämään napaa selkärankaan" niin
kuinka paljon se vatsan vetäminen vaikuttaa sitten..?
itse en ainakaan kokoaika vesää.. jaksa siis..

satuuh

Täältä löytyy yks, valitettavasti entinen, spinnaaja. :D
Laji miun mieleen, mut nyt rahatilanne vähän rajottaa :x ja seuran puute *winkwink*

Napaa ku vetää selkärankaan pysyy korsetti tiukalla ja vatsikset saa kunnon treenin. Koko kroppaa saa töitä ja sillähän niitä tuloksia syntyy ;)

Rixuliini

Minä käyn spinnissä vähintään kolmesti viikossa. Ja juurikin tuo napa kannattaa pitää siellä imastuna selkärankaan koko tunnin ajan, niin samalla saa masukin teeniä, samoin kuin yläkroppakin jos joustat hyvin kyynärpäistä.

Tykkään kyllä tosi paljon, noista muutoksista omassa kropassa en osaa sanoa, mutta kyllä kuukaudessa pitäisi jo ruveta näkymään ainakin jalkalihaksissa jotain tuloksia.

sopuli

Mä kävin ennen varmaan 2-3krt/vko ja oikeestaan siks en enää oo paljon käynyt. Kyllästyin aivan täysin! Ehkä vois nyt pitkän tauon jälkeen taas yrittää raahautua tunnille.

Kävin ahkerasti varmaan vuoden ja todellakin tuloksia tuli. Edelleen painan saman verran, mutta mun mielestä kroppa nyt nyt vähän löysempi, tai ainakin perse. Siks oonkin nyt alottanu uudelleen treenauksen ;) Kivaa liikuntaa ja todella tehokasta, mutta monelle käy niin, et kyllästyy. Mun neuvo on käydä muillakin tunneilla :)

Kurkkupastilli

Juu, tuleehan spinnissä silloin tällöin käytyä. Hikihän siinä lentää :D

Kannattaa tosiaan käydä kokeilemassa myös muitakin lajeja, koska treeni jää kovin yksipuoliseksi jos siihen kuuluu pelkästään spinning, joka keskittyy vain ala- ja keskivartaloon. Suosittelemisen arvoisia jumppia ovat BodyPump, BodyJam, BodyStep ja BodyCombat. Kannattaa välillä harjoittaa myös ihan perinteisiä kävely- ja juoksulenkkejä ja kuntosaliharjoittelua.

Spinningissäkään ei aina kannata vetää pelkkä verenmaku suussa. Kunnon kasvamisen ja rasvanpolttamisen kannalta olennaisinta on tehdä treeni suht tasaisella sykkeellä, alle 160 sykealueella. Itsensä piippuun vetäminen ja jalkojen maitohapottaminen ei ole yhtä kuin onnistunut treeni.

NeAnn

Hei oon kans kiinnostunu spinningistä, mutta en oo koskaan kokeillu.. Kuinka vaikeaa se on? Oppiiko sen jo eka kerralla :D ?
Ja millaset vaatteet, tai siis, jumppahousut ja kengät?

*KAikkea sitä kans miettii * :wink:

sopuli
NeAnn
Hei oon kans kiinnostunu spinningistä, mutta en oo koskaan kokeillu.. Kuinka vaikeaa se on? Oppiiko sen jo eka kerralla :D ?
Ja millaset vaatteet, tai siis, jumppahousut ja kengät?

*KAikkea sitä kans miettii * :wink:

No varmaan helpoimpia lajeja aloittaa :)

Ohjaaja neuvoo sulle oikeet säädöt pyörään ja samoin ajoasennon. Sitten vaan itse säädät vastusta omien voimiesi mukaan ja poljet musiikin tahtiin. Ohjaaja huutelee millaisilla "tehoilla" kuuluisi ajaa. Ja aina voi tehdä löysemmin, jos ei jaksa.

Kai parhaimmat olis ihan spinningiin tarkoitetut kengät, mitkä saa pyörän polkimiin kiinni, mut ei niitä kannata ostaa ennen muutaman tunnin kokeilua ja itse olen ainakin ihan hyvin pärjännyt ihan tavallisilla sisäliikuntakengillä. Ihan tavalliset jumppavaatteet käy myös mainioisti aloittamiseen! Onhan jollakin ihan sellasia "pyöräilyshortseja", mut eiköhän ihan jumppahousuilla pääse alkuun.

sopuli

Mä kävin tänään pitkän tauoun jälkeen ja voi luoja, et mun jalat hapotti koko tunnin, vaik tein löysästi :D Huomaa kyllä heti, kun on ollut hetken käymättä.

gabrielle

spinning on kyllä kivaa ja HIKISTÄ!! :lol: istuin oli kyllä vähän liian kova.. :? oon käyny vaan semmosessa spinnissä, missä tehdään myös kuminauhan kanssa liikkeitä rinta- ja selkälihaksille, sekä käsille... kivaa on, suosittelen! :D

Miss H

Mä oon kerran kokeillu spinningiä ja musta se oli vaan aika tylsää.. Välillä kun tuli joku hyvä biisi niin oli ihan jees mutta muuten oli vaan vähän että hohhoi.. Tarvii vähän enemmän äksöniä ja vaihtelua :) Mutta kyllä siinä hiki tuli, varmaan ihan tehokasta..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat