Jatkuvat tulehdukset - Terveys ja hyvä olo

mari_p

en löytänyt aiheesta keskustelua joten kyselen nyt tällaista että onko kenelläkään seksin harrastaminen altistanut virtsatie-infektioille? itselläni on nyt jo neljättä kertaa puolen vuoden sisällä ja lääkäri määräsi estolääkityksen ehkä loppuelämäksi ja sanoi että yhdyntä saattaa altistaa tulehdukselle vaikka olemmekin pitäneet poikakaverini kanssa enemmän kuin hyvää huolta hygieniasta.. haluaisin tietää onko muita saman kohtalon kokeneita? :cry:

Kommentit (7)

Sella

mulla on ollu joskus 3-5-vuotiaana estolääkitys, kun suvussa on naisillla ongelmia virtsatietulehdusten kanssa ja minullekin se sitten tuli. mutta sitten sen jälkeen ensimmäinen tulehdus tuli noin 17-18-vuotiaana uuden poikaystävän kanssa. epäilen, että yhdynnästä johtui, voi olla että jostain muustakin, mutta ajoitus oli kyllä turhan hyvä sattumaksi. vaikka eipä entisissä seksisuhteissa tätä ongelmaa ole ollut. silloin ja sen jälkeen pidettiin kans tosi hyvää huolta hygieniasta. ja toimin tarkasti ohjeiden mukaan. "juo vettä ja käy pissalla mahdollisimman pian yhdynnän jälkeen" yms. silti se tässä kesän aikana uusi kerran. eli tämän tulehduksen syy lienee nestehukka tms. mutta sen jälkeen olen juonut joka päivä (noin suunnilleen) lasillisen karpalomehua, koska sen pitäisi ennaltaehkäistä tulehduksia.

jemina1

itselläni oli alussa myös sama ongelma. Mutta siihe auttoi se, kun melko nopeasti seksin jälkeen menee pissille ja pesulle ni sillä se meni ohi. Virtsa jotenkin "huuhtoo" paikat ja se ehkäisee tulehduksia. Kannattaa ainakin kokeilla :)

agentti
jemina1
itselläni oli alussa myös sama ongelma. Mutta siihe auttoi se, kun melko nopeasti seksin jälkeen menee pissille ja pesulle ni sillä se meni ohi. Virtsa jotenkin "huuhtoo" paikat ja se ehkäisee tulehduksia. Kannattaa ainakin kokeilla :)

mulla kans aluks tää ongelma.. ja lääkäri myös kehotti käymään pissalla aina ja huuhtelemaan. ei oo sen jälkeen tullut. :) onneksi.

Briannah

Mulla on myös tämä kyseinen ongelma ollut ja olen sitä kurkkuani myöten täynnä :evil:

Viime joulun jälkeen olen "popsinut" virtsatietulehdukseen kuusi antibiottikuuria. Syyn aiheuttaja selvisi vasta neljännen kuurin jälkeen. Eli mulla tämän tulehduskierteen aiheuttaa joku bakteeri, joka on pesiytynyt mun kohdun suulle ja joka pääsee kulkeutumaan seksin aikana sieltä sitten muualle. Hygieniasta yms. ollaan alusta saakka kullan kanssa huolehdittu hyvin. Gyne tuosta bakteerista sanoikin, ettei lääketiede osaa selittää mistä se tulee, muuta kuin sen, että on yleinen raskaana olevilla tai jo synnyttäneillä naisilla. (Mitä en kumpaakaan ole vielä näin parikymppisenä) Nyt pitäisi bakteeri olla kumminkin hoidettu toivottavasti näillä kahdella viimeisellä antibiottikuurilla, mutta kyllä pelottaa mennä ens kuussa gynelle kontrollikäynnille. :?

Nyt ei onneksi ole pariin kolmeen kuukauteen tulehduksia kuulunut onneksi, mutta kyllä sitä aina välillä jää "kuulostelemaan" kehoaan, ettei vaan ole taas mitään pielessä. Estolääkitystä on kumminkin yksi kuukausi kolmesta kuukaudesta jäljellä ja karpalokapseleita olen syönyt nyt vähän vajaa puolisen vuotta. Niin ja tuli mieleen, et gyne suositteli mulle myös seksiasentojen runsaan vaihtamisen lisäksi gefilustuotteiden käyttöä, kun parantavat elimistön vastustuskykyä. :wink:

Tingus

Mulla oli muistaakseni kahdesti tulehdus muutamien ensimmäisten seksikertojen jälkeen. Lääkäri kysyikin että oonko mahdollisesti ollut yhdynnässä ja kokeillut uusia asentoja joissa on aiheutunut hankausta tietyille alueille. Uusiahan ne kaikki asennot taisivat olla.. :lol: No, siitähän se syy sitten löytyi.

Onneksi menivät ohi nopeasti lääkekuurien myötä. Sen jälkeen olen jokaisen seksikerran jälkeen mennyt pisulle ja pesulle, ettei enää tulis tulehduksia. Eikä kyllä oo onneksi tullukkaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat