Banaani lihottaa...? - Terveys ja hyvä olo

vihollinen

Onko tossa mitään perää, siis että banaani lihottais?
Ku olen monen ihmisen kuullut niin väittävän.. :? Ku siis ongelma on siinä, et mä oon ihan riippuvainen banaaneista :lol: syön niitä ihan joka päivä, noin 2-6 kpl päivässä... ja nyt jos ne tosiaan lihottaa, niin olis hyvä vähentää.. mutta.. en tiedä onko tossa mitää perää, joten joku viisas kertokoon?

Sivut

Kommentit (27)

sopuli

Kyllä kai mikä tahansa lihottaa, jos sitä syö paljon. Mutta onhan tosiaan banaaneissa aika paljon kaloreita verrattuna esimerkiksi muihin hedelmiin... En nyt jaksa tarkistaa mistään, mut lähempänä sataa muistaakseni.

agentti

Tiedän ainakin, että banaanista saa hyvää lisäenergiaa. Lenkin jälkeen yleensä vedän banaanin tai pari. :D Itse olen myös hulluna banaaneihin, enkä ainakaan vielä ole lihonnut... Enkä kyllä laihtunutkaan! :lol:

Laura P

http://www.fineli.fi/ Finelin mukaan kuoritussa banaanissa on 84 kcal 100 grammassa.

Jos sitten ajattelee, että sadassa grammassa suklaata on saman lähteen mukaan keskimäärin 517 kcal, niin banaani on kuitenkin aika kevyttä kamaa.

Vaan eipä suklaa itsessään sen enempää lihota kuin banaanikaan, lihomisessa kun kyse on kuitenkin siitä, syökö yli tarpeensa vai ei. Toisaalta, kuusi banaania päivässä on aika paljon, ja jos nyt vaikka puolet päivittäisistä kaloreista tulee banaanista, niin vähän yksipuoliseksihan se menee.

vihollinen

Nii, mut siis homman nimi on se, et en mä siis 6banaania päivässä syö, jos oon syönyt muuten normaalisti lämpimän aterian, jne..
Mutta koska mun syöminen on mitä on, niin multa jää sillon tällön (no, okei.. aika usein.) lämmin ateria syömättä, niin silloin tulee tankattua sitten muulla keinoin.. eli banaaneilla xD
Tiedän tiedän, pitäisi syödä lämmin ateria, mutta aina se ei oo niin helppoo.

sopuli

Tuolla kutri.net sivuilla oli, et yhdessä banaanissa on se 100kcal eli jos syö 6kin banskua päivässä, niin siitä tulee jo noin 600kcal, millä kai syö jo aika hyvän aterian? :roll:

mirasaint

Kalorithan ei toki kerro ihan kaikkea. esim. muroissa (ja banaanissa) on runsaasti hiilihydraatteja, jotka olisi tarkoitus kuluttaa pian niiden nauttimisen jälkeen. Toisin sanoen banaani on mitä parhainta energiaa aamulla nautittavaksi, mutta iltabanaani jää herkästä kehoon...

Jzzu
mirasaint
Toisin sanoen banaani on mitä parhainta energiaa aamulla nautittavaksi, mutta iltabanaani jää herkästä kehoon...

Aika härskii! :lol:
Vissiin ois minuu vielä väsyttäny.. :roll:

Jimmy KImmel
sopuli
Tuolla kutri.net sivuilla oli, et yhdessä banaanissa on se 100kcal eli jos syö 6kin banskua päivässä, niin siitä tulee jo noin 600kcal, millä kai syö jo aika hyvän aterian? :roll:

Totta. Mutta voisi olla huonompikin "ateriankorvike", kuin tuo banaani. Moni muu hoitaa saman asian karkilla ja kekseillä... :wink:

Tonde
Jzzu
mirasaint
Toisin sanoen banaani on mitä parhainta energiaa aamulla nautittavaksi, mutta iltabanaani jää herkästä kehoon...

Aika härskii! :lol:
Vissiin ois minuu vielä väsyttäny.. :roll:

:lol:

sopuli
Jimmy KImmel

Totta. Mutta voisi olla huonompikin "ateriankorvike", kuin tuo banaani. Moni muu hoitaa saman asian karkilla ja kekseillä... :wink:

Totta, taidan itsekin kuulua kyseisee kastiin :oops: Ja kun jossain suklaapatukassakin saattaa helposti olla ainakin tuplaten kaloreita :D Mut onhan se vaan niin hyvvee... ;)

Onks muka oikeesti väliä, syökö tiettyä ruokaa illalla vai aamulla? Eiks sen luulis samallalailla jäävän kroppaan, jos syö enemmän, kuin kuluttaa. Jotenkin ajattelisin, et sillä on enemmän väliä, miten pidemmällä tähtäimellä kuluttaa ja syö. Nimimerkillä iltasyönti on ihanaa ja täydellä mahalla nukkumaan meno varsinkin... :D

revolution

mietin sitä että liittyisiköhän tuo kysymys että banaani lihottaisi ,siihen että banaanihan kovettaa vatsaa ?
ja siksi luulisin ettei olisi hyvä syödä paljoo banaania ? :o

SunLion

enpä usko.

banaanis on hedelmistä eniten energiaa ja sokeria (tai ei ehkä eniten mut sinne päin)...

se on kiiressä hyvä välipala, ainakin parempi kuin karkit tms...

karppaajallehan se ei juuri siksi sovellu että se on niin hiilaripitosta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat