Rintaan vihloo, mikä vialla? - Terveys ja hyvä olo

Satsuma

Joku tuolla aiemmin mainitsikin hermopinteen. Itselläni on ollu samanlaista vaivaa kuin sulla, siis rintaan pistää ja syvään ei pysty hengittään. Välillä sitä on melkein joka päivä, välillä menee kuukausia ettei pistä ollenkaan. Välillä se voi kestää tunteja, välillä menee n.minuutissa ohi. Mulla tämä johtuu tod.näk. hermopinteestä selässä tossa lapaluiden välissä suunnilleen, äidillä ja äidin siskolla on myös ollu samanlaista, ja syy siis se puristuksiin jäänyt hermo. Lääkärissä en oo käyny ainakaan vielä, mut äidillä ja tädillä sitä on hoidettu jotenkin. Mutta tosiaan kannattaa käydä lääkärissä selvittämässä asia, jotta se voidaan hoitaa pois! :)

Sivut

Kommentit (35)

Mimia

Minulla rusahtelee aina välillä tuo rintalasta(vähän samalla tavalla kun sormien niveliä jotkut paukuttelevat). Toisinaan se menee jotenkin "lukkoon" ja rintaan alkaa sattua ihan älyttömästi. Kun ensimmäisen kerran kävi näin, niin olin varma että saan sydänkohtauksen :o

Tuo menin kuitenkin ajan kanssa ohi ja nyt osaan yhdistää tuon kivun tuohon.

Mutta sydämeen liittyvissä asioissa kannattaa pelata varman päälle. Ilman sitä kun elämä loppuu aika nopsaan. Käy lääkärissä kysymässä mikä on vialla, turhia riskejä ei kannata ottaa.

cunisex

Onko tuo sillein että ku vaikka hengittää syvään nii pistää? Itelläni joskus myös ollu, jos on vaikka huonossa asennossa ollu ylävartalo kauan niin keuhko menee kai vähäsen niinku "lyttyyn". Kyllä se aika nopeata siitä palautuu, ja tuskin onpi vaarallista.
Ja jos sulla on ruvennu tulee niitä useammin nii voihan se vaan olla että kunto huonontunut? Kerta tupakkiakin polttelet.

Mutta siis en nyt uskalla sanoa että sulla ois tuo sama juttu ku mulla.

Svenna

Ai vaikka sitä tapahtuisi usein? tai muutaman kerran vkossa, useammin päivässä? :) Olisipa asia noin..alkaa huolettamaan.

Muokk. Olen sitten 16-vuotias, joten voisiko minulla olla jotain sydänsairauksiin viittaavaa? tjsp. Jos joku tarvii diagnoosiin ikää niin tässäpä se on :)

Svenna

Jeps, eli haku ei kertonut että tämmönen olisi jo. Mutta poistakaa ihmeessä jos on jo.

Eli, kaikilla varmaankin joskus koskee rintaan? tuntuu semmonen vihlasu, ja ei pysty kunnolla hengittämään, koska vihloo vain enemmän sydämmeen (?).. Mulla on näin, ja tätä on jatkunut jo jonkun aikaa, kipuja tulee vain useammin nykyisin, ennen tuli harvemmin. Eli siis vihloo rintaan jonkin aikaa, ja sitten se loppuu. Ei pysty hengittämään, ja joskus kun vihloo tuntuu sellanen pieni muljahdus ei todellakaan iso, sellanen raksahus.. :D vaikea selittää. Mutta toivotaan jotta älysitte.

Eli juu, tiedän voi johtua rasvaisesta ruuasta, jota kyllä syön :) Lihava en ole, mutta ruokavalio on aikas epäterveellinen välillä. Poltan, juu. Onko se yksi syy?

Ajattelin kuunnella teidän vastuksia, ja sitten mennä lääkäriin.. jos tämä jatkuu.

Ainiin, kipu tuntuu ennemminkin pistävänä..

des

Eikös se ole niin, että sydänperäinen kipu on aina jollain tavalla puristavaa.. Vihlomisten ei pitäisi liittyä sydämeen mitenkään. Näin muistan lukeneeni jostain, mutten ole tietenkään mikään lääkäri :roll:

kaneli

Mulle on ainakin sanottu, että tuollainen vihlaisu saattaa johtua siitä, että on jokin hermo jäänyt puristuksiin. Ei siis välttämättä liity mitenkään sydämeen.

Nannerl

Kuten täällä pari immeistä jo mainitsikin, niin sydänperäinen kipu ei koskaan tunnu "täsmällisenä" vihlaisuna tms. Sydämessä ei yksinkertaisesti ole samanlaista kipuhermotusta kuin lihaksissa, iholla ym.

Svenna

Lainaus:

Onko tuo sillein että ku vaikka hengittää syvään nii pistää?

Jeps, näin se on.. ja sitten se palautuu takas jonkin ajan päästä. Ei mulla mikää paras kunto ole, mutta ei se kyllä toisaalta hirmu huonokaan ole, vaikka liikuntaa en harrastakkaan. Huh huijjaa. :D Helpotusta.

Kiitoksia vaan kaikille.

katjah_

se voi olla ihan lihaspistoa.. itelläki välillä tulee sellasia pistoja.. jos ois sydänperäistä niin se ois tosiaan puristavaa ja ahdistavaa tunnetta.

heica

Itelläni on pistaa ja vihloo välillä todella rajusti vasemmasta rinnasta, ja siihen on ihan omat syynsä jotka johtuu sydänviasta.

Aika moni pelästyy että "ei herranen aika mua sattuu vasempaan rintaan onkohan mulla joku sydänsairaus" ja välillä joutuu oikein pidättelemään naurua, [size=9]anteeksi vaan. [/size] Se kipu johtuu kyllä useimmissa tapauksessa tasan siitä, että ne yläselän ja niskan lihakset ovat yksinkertasesti jumissa ja pahasti > venyttele ja pahimmassa tapauksessa mene lääkäriin josta sulle voidaan varata aika fysioterapeutille. Nyt jos joku ihmettelee että "miten se voi eteen sattua kun lihakset on takana", siten, koska kipu säteilee rintaan ja kipua ei välttämättä edes ole selän/niskan alueella.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat