Aristavat nännit - Terveys ja hyvä olo

blue

Nännit ovat olleet hellät jo jonkin aikaa. Luulin sen olevan jotain ohimenevää, mutta on jatkunut melkoisen kauan jo. Onko kellään samanlaisia kokemuksia tai tietoa asiasta?

Kommentit (8)

Kukkaistyttö

Minkä ikäinen olet? Tuo nännien aristushan on tavallista rintojen kasvuvaiheessa ja tietysti tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa (itsellä ainakin n. viikko ennen menkkoja). Kannattaa varmaan lääkärin puoleen kääntyä, jos vaiva ei helpota ja on jatkuvaa.

Dora

blue, selviskö sulle koskaan että mistä toi johtui? Mulla on ollu nyt n. viikon nännit tosi kipeet, eikä koskaan ennen oo ollu mitään vastaavaa ja pikkasen kyllä ihmetyttää :?

Nannerl

Tuntuuko rinnoissa/nänneissä muuten mitään tulehduksen merkkejä? Mulla tulehtui joskus yläasteikäisenä toinen rinta ja se oli ihan helkutin kipeä. Lääkäri vähän ihmetteli, kun yleensä noita rintatulehduksia on imettäjillä :roll:

Dora

Muita tulehduksen merkkejä? Hmmm..? Ei mulla oo oikeestaan itse rinnat yhtään kipeet, pelkästään nännit. Mutta ne onkin sitten senkin edestä. Tai siis ei se kipu koko aikaa häiritse tai edes tunnu, mutta kosketus sattuu. Ja molemmat nännit ihan yhtä kipeet, eli tuskin olen niitä mihinkään satuttanutkaan. Kauhean arkana ovat :?

marimma

Mut onhan tuota arkuutta miehilläkin. Välillä se on vaan jotain ärsytystä, kestää päivän tai pari ja joskus kestää pitempäänkin :?

Muistan yhtenä hirveen kolkkona ja muutenkin ahdistavana päivänä ukko tuli kotiin "tissit" teipattuna laastarilla kun sano että sattu niin saakelisti niihin koko ajan :? Oli sitten näin saanu vältettyä sitä paidan hankausta niihin jne. Kyllä siitä hetkeks hupia irtos, mutta sitten kun näki mitenkä kipeetä teki niin kyllä se hymy äkkiä hyyty :? parissa kolmessa päivässä tuo hiipu pois..

marimma
Dora
Kiitos marimma tuosta tiedosta! Ehkäpä tääkin sitten menee itsestään ohi, toivottavasti ainakin.

jos ei viikkoon mene tai edes laimene niin sitten kannattaa jo varmaan lääkärin puolelle marssia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat