ihokarvat(kainalot!!!!!) - Terveys ja hyvä olo

Chiara

Ostin tänään Veetin uutta karvanpoistoainetta Veet rasera ja kokeilin sitä sitten tyhmänä kainaloon kun siinä käskettiin kokeilla eka pienelle alueelle et jos tulee ihottumaa tms. Pakkauksessa sanottiin että pitää odottaa n.3 minuuttia ja sitten vedellään sillä lastalla veke. Kokeilin sitten toiseen kainaloon ja mulla ainakin tuloksena (4 min odottelun jälkeen) se, että yhdessä kohtaa kainalota on punoittavia näppyjä ja karvat yhä tallella. Mulla on kyllä kainalo tosi herkkä alue jota yleensä talvellakin joudun hoitamaan huolella joten olisi ehkä pitänyt testata sääreen tai jotain. En nyt sitten tiedä että voiko tää olla mun tekniikasta kyse vai ei mutta aika paska tuote suoraan sanottuna. Onko muilla kokemuksia? Kun ei mulla ainakaan toi geeli poistanu yhtään mitään. Ja nyt en tiiä et uskallanko kokeilla jalkoihin tota joka tosin mulla on paljon "kovempi" alue ku tuo kainalo että tuskin reagoi mitenkään.

Kommentit (15)

iddqd

[color=black][/color] ongelmani on kainalot ja karvat... kun ajan kainaloni sileiksi jäävät ne silti epämiellyttävän tummiksi. eli varmaanki ihokarvojen tupet näkyvät. eli olisiko jonkin sortin koneesta apua. itse olen lukenut phillipsin moi:sta ja muutamasta muusta. onko itselläsi jokin epillaattori,mikä, ja toimiiko se kunnolla. poistaako se miten lyhyen sängen esim sääristä ja kestääkö sileä tulos miten pitkään? auttakaa tietämätöntä :shock:
millä muilla keinoilla ihokarvat saisi etenkin kainaloista kunnolla pois,ja mieluusti hieman pitemmäksi aikaa?

Rixuliini

Jää mullakin kainalot hieman tummemiksi kuin muu iho sheivauksen jälkeenkin.
Suosittelin satsaamaan kunnon terään, mieluiten sellaisen jossa on sitä aloe veraa jo mukana, kunnon vaahtoon ja pitämään huolta että se terä on tarpeeksi terävä.
Myöskin se että rasvaa ihon ajelun jälkeen edesauttaa sitä että iho on sileämpi ja seuraavalla kerralla on siis helpompi ajella.

Mutta oikeastaan, kukapa niitä kainaloita yhtä kriittisesti katsoo kuin sinä itse? :wink:

Rocksanna

Mulla oli sama ongelma kunnes sit rupesin vahaajaksi ( :) ) koulun myötä (siis olen kosmetologi...). Mulla on tosi nopea ja paksu karvankasvu kainaloissa vaikka olenkin vahaillut jo toista vuotta, mutta se on ainoa keino, jolla kainalot ja bikinirajat pysyvät edes hetken (yleensä vahaan kerran viikossa) siisteinä. Ja kyllä se vahaus on nykyään niin helppoa kun karvan laatu on ihan eri kuin aiemmin, paljon lehmeämpää ja ohuempaa. Tosin möisin isoäitini jos saisin sellaiset kainalot kuin esim siinä ihme nivean pearl-dödö-mainoksessa tms. että ihan silkoiset ja kauniit! niitä tuskin saan :?
Onhan se vahaus alkuun aika kivuliasta mutta siihen tottuu yllättävän nopeasti. Kannattaa ainakin alkuun käydä ne pahimmat kerrat kosmetologilla vahauttamassa. Kotivahailu vaatii aikalailla tottumista ja ahkeraa harjoitusta mutta ei sekään mahdotonta ole nimim. kokemusta omaava :)

maaruli

Tuli mieleen kun tuolla bikinirajakeskusteluissa on valiteltu sitä, että kun karvat poistaa juurineen niin ne voi kasvaa sisäänpäin sitten. Että jos kainaloita vahailee, niin kasvaako nekin karvat sisäänpäin? Tai jotain muita ongelmia?

Abigail

Jos karvat poistaa juurineen millä tahansa tekniikalla niin sisäänpäin kasvaneita karvoja tulee aina. Kuorinta auttaa tuohon ongelmaan. Näitä karvanpoistokeskusteluja onkin käyty aika monta jo aiemmin eli sieltä vain etsimään.

rajote

jotkut on taas säikytelly et kainaloist ei sais karvoi
poistaa esim. epilaattoril ku ne on kuitenki yhteydes
imusolmukkeisiin jne...? ootteko kuullu jotain et onko
oikeesti "vaarallista" kainalokarvat vedellä juurineen?
itel ekal kainaloepilointikerral sattu sen verta et vedin
vaan toisen...hah.jalkojen kans ei ikin ollu samaa ongelmaa.
weirdooo.

Jzzu
rajote
jotkut on taas säikytelly et kainaloist ei sais karvoi
poistaa esim. epilaattoril ku ne on kuitenki yhteydes
imusolmukkeisiin jne...? ootteko kuullu jotain et onko
oikeesti "vaarallista" kainalokarvat vedellä juurineen?

Mie veikkaan et yhtä lailla sheivaamisessa on se karvatuppien tulehdusriski et en usko et se sen vaarallisempaa on epiloimallakaan.
Itse oon ainakin epiloinu ihan ongelmitta.

Jzzu
SunLion
hmm..ei ne karvat nyt sentään imusolmukkeisiin oo yhteydessä...tai sillee etteikö nyt vois sheivata.

Ei olekaan mutta jos karvatupet tulehtuvat pahasti voi tulehdus pahimmassa tapauksessa levitä myös imusolmukkeisiin.

blaah:)

Mä oon vakavasti alkanut miettimään, että pitäisikö poistaa noita kainalo- ja bikinirajakarvoja laserilla. On todella kallis sijoitus, sen tiedän, mutta koska karvat lähtevät pois ikuisiksi ajoiksi jollain kolmella käsittelyllä, niin uskon kyllä että olisi täysin sen rahan arvoista:) Ja varsinkin kun mulla on kainaloissa muutama luomi mitä i kauheasti passais ärsyttää

Ainoa ongelma taas tietenkin on sitten se että täällä tuppukylässä ei tunnu olevan kauneushoitoloita joissa uota toimenpidettä tehtäisiin :roll:

miru

Mä oon nyppiny kainalokarvoja jo pitkään eikä siellä enää hirveesti kasvakkaan. Molemmissa kainaloissa keskellä on jo karvaton kohta. Välillä joutuu vahalla ottaan ku karvat on välillä niin ohuita että ne katkee jos yrittää nyppiä.

Svenna

Mieki sheivailin vähä aika sitten kainalot,jalat ym.. ihan tavan sheiverillä..
Kerran tein heräteostoksen, veet ihokarvanpoistovoide. :)

Aivan mahtava ja hyvä hinta-laatu-suhdekin.
Eikä ole kasvanut takaisin karvat, ainakaan tummina kainaloissa.:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat