auttakaa, ja kertokaa onko tää normaalia? - Terveys ja hyvä olo

sikkis

kun mulla ei oo oikeestaan koskaan tullu verta nenästä, ja nyt mulla tuli n. 2vko sitten ja sen jälkeen hiukan pyöri päässä. ja sama toistui eilen.. eikai tämä ole vakavaa? vai stressaanko turhasta?

Sivut

Kommentit (17)

marimma
sikkis
kun mulla ei oo oikeestaan koskaan tullu verta nenästä, ja nyt mulla tuli n. 2vko sitten ja sen jälkeen hiukan pyöri päässä. ja sama toistui eilen.. eikai tämä ole vakavaa? vai stressaanko turhasta?

Veikkaisin että olis vaan rauta vähän vähissä kehossa. Se äkkiä aiheuttaa tuon veren tulon ja huimauksen. Eli joko juomaan vähän punaviiniä tai sitten vaikkapa apteekkiin tms ostamaan lisärautaa itselleen. Siitä kun ei taida olla hirveää haittaa vaikka sitä "turhaankin" söisi :)

marimma

Voi kuule. Niin monta kertaa. Muutenkin olen vähän herkkä nenänen, mutta pitemmän päälle oppii tunnistamaan vaan sen veren vuodon ja sitten sen jos se johtuu jostain :)

Mutta minulla ainakin liika rautakin sitä aiheutti, mutta sillon ei kyllä huimauksia ollu. eli veikkaisin raudan puutosta tässä tapauksessa :)
Mutta jos tuota jatkuu vielä rauta annoksien jälkeen niin sitten kannattaa jo kipitellä lääkärille tai edes terveydenhoitajalle

marimma

No sitten sen jälkeen kyse voi olla ihan hemoklubiinista (en jaksa alkaa vääntämään oikein tuota sanaa). Jos se on kovin alhainen niin tätä voi tapahtua. Tai joillain jos on kova verenpaine.. joten syitä riittää, mutta ei kannata ottaa riskiä sillä terveydellä joten jos ei rauta toimi niin sitten lääkäriin ihan varmuuden vuoksi :)

marimma
sikkis
eli ei kuitenkaan mikään kuoleman vakava asia?:D

no minä en ainakaan ole vielä kuollut vaikka tätä on ollut jo monia vuosia. Mutta jokainen meistä on yksilö, ja siksipä en voikkaan varmasti puhua kuin omasta puolestani.

Mutta mitä sinä menetät jos joudut verikokeisiin tai vaan mittauttamaan hemoklubiinin tai mittaamaan verenpainees :)? ei ne mitään hirmu tutkimuksia ole, joten niihin ei pitäisi hirmu kynnys olla että siellä kävisi :)

kolmiolääke

mulla itsellä tuli pienempänä verta nenästä joka päivä.
Sitä jatkui ihan yläasteikäiseksi asti.. aina yhtäkkiä alkoi vuotaan nenästä verta :?

Se loppui kuitenkin aikanaa.. ei mitään vakavaa. En tiedä mistä johtuu mutta itselläni on aina ollu alhainen hemoglobiini.

Sinsemilla

Joo... täälläkin on kärsitty nenäverestä... jotain pari kertaa vuodessa aina tuntuu vaan hulahdus kun nenästä valuu veret... koulussa varsinkin oli aina mukavaa, kun yhtäkkiä alko tulla verta ja piti jostain äkkiä jotain paperia kaivaa... onneks ei missään tentissä sentään käynyt noin...
Hemoglobiini on miulla ollu aina tosi hyvä...et johtuskohan tuo sitten miulla ainakni siitä... muuta en kyllä tuosta osaa sanoa, kun että täällä on ollu ainakin ihan normaalia...

Sonkku

Mulla vuosi yläasteella jatkuvasti verta nenästä. Se saatto alkaa ihan yhtäkkiä ilman mitään varoitusta. Talvella verta vuosi useammin ja helpommin kuin kesällä, joten veikkaan että kuivat limakalvot ovat yksi syy miksi mulla vuosi verta usein. Tosin mitään virallasta syytä tolle mun nenäverenvuodolle ei ollut. Nykyään ei tosi harvoin verta vuoda.

marimma

Voi minulla on parhaimmillaan vuotanut verta nenästä jo viidettä tuntia. Alko ihan yhtäkkiä jalkapallo pelissä ja sitten sanoin valmentajalle, että juu enää en näköjään kentälle tule koko päivänä.

Nykyäänkin saattaa helposti tulla pari tuntia ja hyvinkin kovaa vuotaa. Mutta eipä nuo ole haitannu. Seuraavana päivänä on ihanan kevyt olo kun sitä huonoa verta tulee pois.

näin minä ainakin tämän asian olen käännelly 8)

ivoire

Musta tollaset monen tunnin nenäverenvuodot kuulostaa tosi huolestuttavilta eikä ollenkaan normaaleilta. Kannattaisi varmaan mennä lääkäriin.

marimma
ivoire
Musta tollaset monen tunnin nenäverenvuodot kuulostaa tosi huolestuttavilta eikä ollenkaan normaaleilta. Kannattaisi varmaan mennä lääkäriin.

en minä nyt tiedä. Siihen kun on tottunu niin se tuntuu ihan mukavaltakin :) Ehkä olen vaan kieroutunu :D

Mutta siis kun sen ite osaa tiedostaa jos joku ei oo nyt "oikein" tuossakaan asiassa. Eroja niissäkin vuoto tyypeissä on

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat