Masennuslääkkeet ja seksielämä - parisuhde - Terveys ja hyvä olo

Daniina

Minä käytin vajaa vuoden Sepramia ja halut menivät samantien. :roll:

Sivut

Kommentit (27)

Mizzz

Ehkäisypillerit yhdessä masennuslääkkeiden kanssa on mielestäni pahin yhdistelmä seksihalujen ja painon suhteen... mutta yksilöllistä toki kaikki!

Nannerl

Itse olen käyttänyt sepramia+pillereitä kohta pari vuotta. En ole lihonut enkä muuttunut frigidiksi. Orgasmivaikeuksia oli alussa, mutta niistä päästiin yli yhdessä poikaystävän kanssa. Masennusoireisiin sepram on tehonnut erittäin hyvin.[/list]

pinni

]

itse syön masennuslääkkeitä ja tuntuu, että seksihalut on miltei hävinny :cry:
ja on vaikea saada orgasmia.. se ei todellakaan ole kivaa..

Outo.

Örhm.

Kävin lääkärissä, sain mielialalääkkeet masennuskausiin ja niiden ehkäisyyn, haittaavat sen verran sosiaalista elämää, opiskelua, ja parisuhdettakin.

Nyt vain satuin lukemaan, että kyseinen lääke - Sepram - kuuluu SSRI-lääkkeisiin, jotka vievät poikkeuksetta seksihalut.

Eli mikä eteen?

Kokemuksia, sisaret?

En haluaisi joutua kokemaan väsymyksen, antisosiaalisuuden ja aggressiivisuuden putkia taas, mutten haluaisi luopua seksielämästäni ja haluistani.

On aika neuvoton olo..

Cadillac

Pharmacan mukaan "libidon heikkeneminen" on yleinen (esiintyvyys 1-5%) haittavaikutus. Ovat yleensä lieviä ja ohimeneviä ja ovat yleisempiä ensimmäisten 1-2 viikon aikana.

Eli älä nyt heitä pyyhettä kehään, toivoa tuon tekstin mukaan on! :)
Toivottavasti saat avun tuosta lääkkeestä!

Abigail

Minulla lääkitys ei ole vienyt seksihaluja, mutta tuntoherkkyys on hieman kadonnut. Tämä minusta koskee kaikkia masennuslääkkeitä. Joillakin se on vain ohimenevää, joillakin jatkuvaa. Harvoin tunto kokonaan menee, mutta orgasmi saattaa olla vaikeampaa saada. Minustakaan ei kuitenkaan tämän takia kannata jättää lääkkeitä syömättä. Silloin varmasti libido häviää, jos sinulla on koko ajan henkisesti paha olla. Lääkkeitä voi myös aina vaihtaa, jos tuntuu siltä, että se määrätty lääke ei sovi sinulle.

kuosi

Minultakaan ei lääkitys vienyt haluja,mutta se tuntoherkkyyden heikkeneminen oli ongelmana ja kestikin koko lääkityksen ajan. Silti on niitä joilla ko. haittavikutukset ovat ohimeneviä ja lievempiä.

marru

Syö terveellisesti ja liiku tosi paljon.
Ehkä voit sitten aikaa myöten luopua lääkkeistäkin.

Mikäs se on ongelma jos ei haluta niin ei sitten haluta.
-> Ei sille mitään mahda.

Voi voi ukko parkaa :(
Turhaa ottaa liikaa paineita asiasta,
hyvä suhde kestää pienet kolhut.

nakymaton_ninni

Mulla on ollu masennuslääkkeet käytössä nyt 4 kk, alussa ei oikein tehnyt mieli kun oli muutenkin niin paha olla. Positiivinen puoli tässä asiassa on se, että kun lääkitys on nyt kohdallaan voin kokonaisvaltaisesti paremmin. Painoni humpsahti ylöspäin aika rajusti, nyt olen vähitellen alkanut pudottaa kiloja, itsetuntoni paranee viikko viikolta ja olen pikkuhiljaa alkanut tuntemaan itseni seksikkääksi seireeniksi. Tällä hetkellä panettaa kovastikin, harmi vain että masennus ei kestänyt parisuhdetta, joten apajat on vähän huonot... :wink:

uni

Minä syön SSRI-lääkkeitä ja eipä ole seksielämässä vaikeuksia. Alussa oli takkuamista orgasmin kanssa (siihen vaikutti kyllä muutkin asiat, eikä vähiten se että sitä stressasin) ja kun lääkärille asiasta sanoin muutettiin annostusta niin että orgasmi onnistuu taas. Halut ovat pysyneet ennallaan, ehkä jopa lisääntyneet, kun mieliala paranee ^^

Minulla on annostus 1 - 1,5 tbl/vrk ja voin itse sitä vaihdella tuntemusten mukaan. Sanoipa lääkäri että jos ei muu auta niin pitää vaikka viikonlopun ajan taukoa ja nautiskelee oikein kunnolla - en sitten tiedä kuinka yleinen tämä neuvo on :) eipä ole tarvinnut taukoilla, annoksesta on paljon kiinni. Kannattaa muistaa myös että sivuvaikutukset voivat hyvinkin hävitä ajan kanssa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat