Kotijumppaa:) - Terveys ja hyvä olo

jonsku

Mitä kaikkee liikkuntaa voi harrastaa kotona? arkena kun ei ole aikaa tai mahdollista mennä salille, niin mitä kaikkee te ootte tehnyt jotta sais paikkojaan piukoiks? :roll:

Kommentit (6)

marimma

ihan perusjuttuja.

Kyykkyaskelia, vai mitä ne on nimeltään. Eli seistään ja astutaan toisella jalalla eteen ja sitten laskeudutaan alemmas.
sitten menny makaamaan selälleen maahan ja nostanu lantion ylös lattiasta (alkaa minulla ainakin mukavasti sattumaan vatsalihaksiin)

Omistan jumppakuminauhan, mutta sillä olen vaan tehny käsille kaiken näköstä jumppaa, jos sais vähän alleja tiukemmiks :)

marru

Kannattaa ainakin muistaa venytellä kotona aina kun vaan ehtii ja viitsii.
Lihaksista ei ole mitää hyötyä, jos ei ole liikkuvuutta riittävästi.

Itse juuri huomasin kuinka kamalasti olen päässyt kesän aikana kangistumaan, kuntokaan ei lähde niin nopeasti laskemaan kuin notkeus katoaa.

Kun on notkeutta niin kaikki liikkeetkin sujuu niin paljon helpommin.

Venytelkää hyvät naiset...
oops ryhdistäytykää tätä lukiessanne, oikaiskaa ryhtinne!
alkakaahan venytellä.

iddqd

useimmiten ainakin itselläni aika on kortilla ylimääräisen liikunnan suhteen. joten kun kotona joudun tekemään arki askareita tai menen lenkille niin tehostan liikkumista laittamalla nilkkoihin painot. näitä painoha myidään urheiluliikkeissä. vyötärön seudun saa helpolla kapeammaksi ja kurvikkaammaksi kun nostaa kädet ylös ja laittaa ne yhteen, sitten alkaa liikuttaaa ylävartaloa puolelta toiselle. eli perus kyljen venytystä mutta hieman reippaammin ja huomattavasti useammin. esimerkikiitse kun aamuisin herään vetkutan itseäni puolelta toiselle parikymmentä kertaa,ja homma toimii.

amir

telkkaa katelessa esim. voi samalla tehä aina jotain pientä... esim. vatsalihaksia , jalanostoja ja omassa talossa kun portaat on niin niitä tulee stepattua aina edestakasin... :wink:

Essie

Mulla on semmonen oikeen jumppavideo! tul jonkun kunto plus lehden mukana. tosi hyvää treeniä ja tehoo. nyt oon pari viikkoa tehny ja maha rupes kiinteytyyn :) (nyt pitäis vaan koittaa nuo herkut jättää :D )

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat