Aamupahoinvointi - Terveys ja hyvä olo

taizu

Olen tänä kesänä voinut pahoin mahdottoman useaan kertaan. Tämä yökötysolo tulee aamulla n.7-9 aikoihin. Olen kuitenkin pyrkinyt syömään aina jotakin ja se on hiukan oloa helpottanut.
>yllätyksekseni tosin kahvin tuoksukin meinaa yököttää aamusella..

Pienenäkin minulla oli ennen kouluunmenoa maha kipeä enkä täten saanutkaan syötyä koskaan mitään aamupalaksi.

Mistä ihmeestä tämä yökötys tulee? Raskaana kun en varmastikaan ole.
Eikö tästä pääse koskaan eroon..? :?

Onkos muilla samaa vaivaa ja onko niksejä kuinka tämä helpottuisi..=
(hakua käytin, enkä ainakaan sillä löytänyt tätä aihetta ;) )

Sivut

Kommentit (23)

kolmiolääke

mulla on usein. siihen tosiaankin auttaa toi syöminen.. varsinkin viljatuotteita tms. ja se että välttää aamulla "yököttävii" ruokia.
mulla itellä pahoinvointi on pahempaa aina ku mulla on niska jumissa tai en oo ollu pitkiin aikoihin liikkeellä kämpiltä :/

Lips_

Miulla on aivan sama! Välillä silmät sumenee niin, että meinaan pyörtyä! :shock: Ja sehän siinä onkin, kun ei meinaa mikään ruoka mennä alas, oksettaa pelkkä ajatuskin syödä. :?
En kyllä tiedä mistä johtuu, saatikaan mitään neuvoa tai konstia millä saisi tuon loppumaan. Kertokaa ihmeessä miullekkin! :)

MiuMiu*

Meitä on paljon! Mullakin tuo äklötys iskee jos herään aikaisin ( kuten koulupäivinä joutuu...). Joudun aina syömään väkipakolla, en saa mitään alas, vaikka olisi nälkäkin ja se on tosi ärsyttävää, koska pakko on kuitenkin jotain syödä...monesti meinaa yökkö tulla kun juon kahvia, mutta sekin on pakollista, että piristyisin, joskus en saa edes puoltakaan kuppia juotua.

Mä oon miettinyt, että voisko tuo johtua jostain sellasesta, että elimistö on vielä jotenkin "nukuksissa", koska tuo tapahtuu vain silloin, kun herää aikaisin...mutta miksi sitä ei sitten tapahdu jos herää vaikka kymmeneltä? :roll: Tää on tosiaan outo vaiva ja melko yleinenkin...kumma vaan, ettei mistään saa/löydä selitystä, mistä se johtuu ja miten sen saa loppumaan

marimma

Mistähän nämä muuten aina johtuu. Meitä kun näkyy nyt olevan monia. Minulla se nyt ei ihan aamulla tule, mutta siinä joskus aamupäivällä yhdentoista hujakoilla.

joskus pelkästään se että avaat jääkaapin oven niin jo se meinaa yökkäyttää kaiken pihalle. Joskus tuo yökkö refleksin heräileminen on piinaavaa kun maha oikein huutaa ruokaa, mutta kun ajatteletkin laittavasi jotain suuhun tuntuu oksettavalta :?

Jzzu

Mullakin tulee noita huonoja oloja jos joudun heräämään aikaisin.
Viime syksynä kun olin kaupassa töissä jouduin heräämään 6-7 aikoihin töihin:
kärsin koko työjaksoni noista öllö oloista.

taizu
MiuMiu*
Meitä on paljon!
Totta turiset, en uskonutkaan, että "meitä" on näin monta!

MiuMiu*
Mä oon miettinyt, että voisko tuo johtua jostain sellasesta, että elimistö on vielä jotenkin "nukuksissa", koska tuo tapahtuu vain silloin, kun herää aikaisin...mutta miksi sitä ei sitten tapahdu jos herää vaikka kymmeneltä?
Niin aamuvarhaisella minullakin tuota ilmeni, jopa yövuoron loppupuolellakin yökötti, vaikka olin eväitäkin siinä yöllä syönyt! :?
Koulussa sitten ensimmäisellä tauolla mättäisin jo massuuni vaikka mitä!

Sonkku

Mullakin tätä ilmenee välillä. Yleensä jos todella aikaisin aamulla. Ja yleensä jostain syystä tulee vasta siinä vaiheessa kun oon kasannut eteeni sen aamupalan eli jogurttisatsin&pari leipää. Ole siinä sitten pahoinvointis kanssa kun valmis aamupala odottais, hienoa. Oon mä sen aina saanut alas, mutta tiukilla on kyllä ollut. Pakko on ollut syödä kun tietää että töissä ei tauolle ehdi välttämättä ennen kymmentä eli sillonkin nälkä ehtii tulla vaikka sen aamiaisen syö. Onneksi tätä ilmenee harvoin.

Lizzie

Mullakin on joskus aamuisin oksuolo, se tulee vasta aamupalan jälkeen jos lähtee vaikka pyöräilemään vauhdilla tms. Menee nopsasti ohi kuiteskin, onneksi.

chinchilla

Mulla kans toi aikanen herääminen yleensä aiheuttaa sellasen olon, ettei tartte ku aukasta jääkaapin ovi niin oksennus tulee :? mutta sitten ku syö, niin olo paranee... :)

Lania

Mä en oo koskaan oikeestaan syöny aamupalaa, ei oo ollu nälkä, joten ruokakin on tuntunu ällöltä.

Nykyään kyllä olis aamulla nälkä, mutta oksettaa vaan aina :? mitään leipää tai muuta kiinteetä en voi yleensä kuvitellakaan syöväni, yleensä sitten vaan mehua tai jotain hedelmää tai sellasta, tai jos on "pakko" syödä niin nyherrän jotain leipää ihan pieninä palasina ja hirveesti jotain nestettä päälle. Tai sitten syön "ajattelematta", mietin kaikkee muuta ja yritän nopeesti syödä siinä sivussa ihan huomaamatta, äkkiä alta pois. Ei se huono olo kyllä yleensäkään syömällä lähe, melkeinpä huonommaks vaan menee.

Usein vaan se aamunen huono olo ja oksetus on niin vahva, että muutaman kerran hampaita pestessä oon oksentanuki pelkästään kun hammasharja osuu ikeneen takana :?

Ihan luksusta joskus kun onki aamulla hyvä olo ja voi oikein nautiskella kunnon aamupalan!

Maruchka

Njuuh, mul on sama juttu kuin Lanialla, ettei aamulla pysty oikein mitään syömään. Hampaitten pesukin on mahdotonta, kun yökkään niin helposti :?

taizu
Neppis_
tääl myös joskus ilmenee.. mutta syytän suurimaks osaks e-pillereitäni..
Ai, että e-pillerit aiheuttaisi aamupahoinvointia?
Aika jännää, mutta miksei mahdollista.

Lania

Mä en oo käyttäny pillereitä kun yhen lyhyen hetken elämässäni, mut kyllä toi huono olo on vaivannu ihan lapsesta asti tähän päivään. Tarttee keksiä joku toinen tekosyy :lol:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat