Kivoja urheilulajeja. - Terveys ja hyvä olo

Celestia

Mä tykkään eniten sulkapallosta, luistelusta ja jokseenkin myös uinnista. En oo mitenkään kovin urheilullinen enkä harrasta urheilua, mutta nuo lajit on ihan mukavia kyllä :) Enemmänkin tulis esim. sulkkista pelailtua jos olis joku vakituinen pelikaveri ja pääsis jonnekin sisätiloihin pelailemaan, nytkin on kesällä ollu jatkuvasti niin kovia tuulia ettei ulkona pelailu oikein onnaa.. Luistelu on kivaa, täytynee koittaa ens talveks hommata uudet luistimet kun tällä hetkellä en omista niitä ollenkaan. Pääsis sitten silloin tällöin jäälle jos mieli tekee :)

Sivut

Kommentit (33)

viia!

seinäkiipeily on kiva laji! ja siitä sitten kun pääsee vielä ulos kalliolle kiipeilemään niin tulee retkeily ja patikointi kaupan päälle... kokemuksesta voin sanoa, että korkean paikan kammokin väistyy aika pian. ja uskaltamalla rohkeus kasvaa! :wink: kiipeily sopii myös niille jotka eivät ole mitään joukkueurheilun ystäviä. jos on kovin paljon ylipainoa niin alkuun voi olla vähän hankalampi päästä, mutta muita miinuksia en keksi.

malina

Tahtoisin esitellä teille lempiharrastukseni Yogan.

Harrastan yogaa nyt toista vuotta aloittelijoille suunnatussa ryhmässä. Jo ensimmäisenä vuonna tunsin itsessäni muutoksia. Olen notkistunut ja oppinut tuntemaan omaa kehoani paremmin. Olen oppinut paljon liikkeitä joilla voin ehkäistä erilaisia sairauksia ja mm. kuukautiskipuja.

Käyn kansalaisopiston järjestämillä yoga tunneilla (lähinnä Hatha-yogaa), jotka maksavat 45€ koko kevät- ja syksykauden. Ryhmässäni on yoogaajia 12-vuotiasta 70-vuotiaisiin. [color=red]Yoga sopii siis kaikille iästä ja kunnosta riippumatta.[/color]

Suosittelen lämpimästi kaikille! [color=orange]Tässä liikunta muodossa tule harvemmin hiki,[/color] mutta se on silti erittäin tehokasta ja rentouttavaa. Hyvän yoga tunnin jälkeen tuntuu kuin olisi ottanut muutaman tunnin nokoset :D!

+ Yleiskunto paranee, keho notkistuu, yoga ehkäisee monia sairauksia ja vaivoja.
+ Opettaa rentoutumaan, keskittymiskyky paranee.
+ Sopii kaikille.
+ Kun on oppinut alkuun on helppo jatkaa yksinkin jos aika ei riitä.
+ Yogaa on monenlaista esim:
Astanga yoga - akropaattisempaa ja voimakkaampaa yogaa,
Hatha yoga - perusliikkeitä ja sarjoja
Sahaja yoga - meditatiivista ja aina ilmaista!

muutama linkki:
http://www.joogaliitto.fi/mita_jooga_on.htm#alku
http://www.jooga.org/mita_jooga_on.htm

jeijei

Moi! Ajattelin että voitaisiin tässä perustaa ketju jossa voisi esitellä lempiurheilulajinsa, kertoa siitä ja kysellä kiinnostavista lajeista josko joku sitten osaisi vastata. Moni varmasti haluaisi aloittaa kuntoilun, muttei osaa päättää lajista ym. Lajin urheilullisuudella ei ole väliä, ois kvia kuulla kaikenlaisista, vähän erikoisemmistakin lajeista.

Mä suosittelen kaikille lämpimästi tanssimista. Se ei tunnu rankalle vaan päin vastoi hauskanpidolle, sitä voi harrastaa melkein missä vaan ja lajin osaamisesta on loistavasti hyötyä yökerhoissakin. Tanssin lajejakin on niin monta, että ei ole liioiteltua sanoa jokaiselle löytyvän siitä jotakin.

Eli TANSSI

+ kivaa ja tosi hyödyllistä
+ paljon eri lajimahdollisuuksia, monipuolista
+ harrastaminen mahdollista melkein missä vaan, tanssitunteaj järjestäviä seuroja löytyy melkein ympäri Suomen.
- ohjatut tunnit hyvin kalliita.

Osaisikohan joku kertoa lisää sulkapallosta ja seinäkiipeilystä?

taizu

TANSSI on todella ihanaa, allekirjoitan tuon täydellisesti!!!!!

Tanssia voi yksin kotona, kaveriporukalla baarissa tai omissa bileissä tai muuten vain missä vain!

Itse pidän aerobiciäkin tanssina, vaikkakin se tuntuu paljon "raskaammalle"...

Lavatanssit ovat ihania, jos on oikein raksu kaveri, kenen kanssa sitä harrastaa. Olen todella lavatanssien perään!!

TENNIS on myös ihanaa! Sitä olen aivan muutaman kerran pelannut "omin säännöin" ja johan hiki virtaa!

RULLALUISTELU ja KÄVELY jonkun kanssa on mukavia. Varsinkin kävely on kunnon terapiaa, jos saa rakasta seuraa mukaan.

figaro

Sulkapallo, hölkkä, hulavanne, hyppynaru, tanssipeli (PS2), pesäpallo, apex circuit... onhan näitä suosikkeja.

Kyselkää, mistä ette tiedä tai mitä tahdotte tietää :D

Lips_

Mä en voi sietää urheilemista, tai mitään liikuntaa! :shock: En ole ikinä oppinut pitämään mistään liikuntaan liittyvästä. :?

Paitsi, SULKAPALLOSTA, jota haluasin mennä kerran kaksi viikossa pelailemaan, mutta kukaan ei tule ikinä mukaan. :x Harrastamaan en ehkä rupeaisi, siis valmennuksen alaisena.

Maruchka
Lips_
Mä en voi sietää urheilemista, tai mitään liikuntaa! :shock: En ole ikinä oppinut pitämään mistään liikuntaan liittyvästä. :?

Samoin! :?

Amalia

Miekkailu on ihan hullunhauskaa puuhaa :lol: ! Mä kävin kurssilla sillon kun asuin vielä Turussa, valitettavasti en oo tota kuitenkaan saanut mahdutettua enää aikatauluun :(.

Meillä oli miekkailussa tosi mukava opettaja (muistaakseni MM-tason miekkailija itsekin), joskin sen alkuverryttelyistä ja muista huomas, että on koulutukseltaan ala-asteen opettaja :roll: .
Kyllä toi homma vaikutti kroppaankin, mulla pääasiassa reisilihaksiin (koska polvien pitää olla miekkailuasennossa hiukan koukussa) ja oikean käsivarren lihaksiin (koska mulla oli miekka oikeassa kädessä). Kuinkahan toispuoleiset hauikset olis saanu, jos olis jatkanut pidempään ;)?

jeijei

Niin, tanssi ja sulkapallo näyttävät olevan suoittuja.. ei ihme, ne ovat niin kivoja lajeja :wink: .

Joo, kävely on myös tosi ihanaa, ja samalla terapeuttisat, voi setviä ajatuksiaan ja nauttia luonnosta samalla kun kohottaa kuntoaan.

Mutta figaro, mitä on apex circuit :) ?

figaro
jeijei
Mutta figaro, mitä on apex circuit :) ?

APEX CIRCUIT

Fitness&aerobic Club - Joensuu
Suorituspaikka omassa Circuit Studiossa Kuntopiirityyppinen, monipuolinen tunti. Alussa helppo 5 min alkulämmittely. Kiertoharjoittelussa tehdään monipuolisia helppoja liikkeitä eri lihasryhmille, Paikkakohtainen joka lihasryhmälle suunniteltu lihaskunto laite tai väline, kaksi kierrosta .Lopuksi loppuvenyttely. Tässä saat ottaa irti itsestäsi oman kunnon mukaan. Hyvä aloittaa kuntosali innostus. n60 min

Käytännössä siis käydään kuntosalilaitteita läpi pari kierrosta nopealla temmolla. Kunnon hikirääkkiä :D Minä ainakin tykkäsin!!

marimma
jeijei
Osaisikohan joku kertoa lisää sulkapallosta ja seinäkiipeilystä?

minäpä voisin tästä seinäkiipeilystä :)

+pakko luottaa alla olevaan köyden pitäjään (luottamusharjoitusta ohessa)
+vahvistaa habaa (hauista)
+Näkee suht helposti edistymisensä lajissa

-Pulikoista hankalaa joskus pitää kiinni
-Ei välttämättä sovi korkeanpaikan kammoisille
-Kovin montaa kertaa ei ihaan äkkiseltään kiipeillä peräkkäin

Tässä tällainen pieni :)

jeijei

Vautsi marimma :) ootko pitkäänkin seinäkiipeillyt? Missä sitä harrastat? Entä tuleeko se rahallisesti kovinkin kalliiksi?

Figaro, kuulosti hurjalta ja hikiseltä lajilta :D nouseepahan kunto :wink: .

figaro
jeijei
Figaro, kuulosti hurjalta ja hikiseltä lajilta :D nouseepahan kunto :wink: .

On aika rankka näin rapakuntoiselle ainakin :D Mutta minä nautin. Tulee kunnolla hiki ja tietää oikeasti tehneensä jotain ;)

marimma
jeijei
Vautsi marimma :) ootko pitkäänkin seinäkiipeillyt? Missä sitä harrastat? Entä tuleeko se rahallisesti kovinkin kalliiksi?

Täytyy myöntää etten sitä harrasta. Mutta sitä on tullut kiipeltyä. Arvaa vain haluaisinko harrastaa :)

Olen tasan kolmena kertana kiipeillyt. Yhtenä kertana jouduin olemaan jo "opettajana" ja koekaniinina kun piti köydet ja lukituset ja muut testata :roll: Ja sitten samolla kerralla pyörittelin muille kiinni solkia ja puin niitä valjaita päälle ja kiristelin :)

Ei se nyt välttämättä niin kalliiksi tule. Joillakin paikoilla on pieniä kiipeilyseiniä joita varmaan pienellä summalla voi käyttää. Mutta en mitään kyllä uskalla mennä hinnoista sanomaan

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat