Tärkein asia terveytesi kannalta - Terveys ja hyvä olo

figaro

Mitä asiaa pidät elintärkeänä terveytesi kannalta? (mainitse siis vain yksi) Miksi? (En nyt tarkoita puhtaasti ravintoa tai happea tai vastaavaa, koska nämä ovat jokaiselle elinehtoja.)

Tällä hetkellä tuntuu, että liikunta olisi yksi tärkeimmistä asioista, joka minun tulisi saada päivittäiseksi askareeksi kaiken muun oheen. Olen päässyt pahasti laiskistumaan ja puhun paljon, mutta teen vähän.
Jos meinaan, että olen terve vanhus jonain päivänä, on minun otettava itseäni niskasta kiinni ja saada itseni kuntoon. Jos haluan edesauttaa lapsien saamista, olisi liikunta siinäkin mielessä elinehto - niin hedelmöitymisen kuin itse odotusajankin kannalta. Jos tahdon pärjätä iskiakseni ym. vaivojeni kanssa.. on pakko liikkua.

:roll:

Tämä siis tällä nimenomaisella hetkellä.

Sivut

Kommentit (37)

Tonde
Lania
Geenit! :D

:D Näillä mennään!
Mut figaron kanssa oon ihan samaa mieltä tosta liikunnasta. Jos ei saa itteensä oikeesti niskasta kiinni, ni vanhana on kyllä huonossa kunnossa. Et oikein pelottaa. Ikuisesti ei olla nuoria ja vetreitä. :(
Mut sellasen liikuntamuodon löytäminen, mitä jaksais pisemmän päälle harrastaa, on niin pirun vaikea löytää.

Jzzu

Psyykkisen terveyden hoito ja ylläpito on mulle tärkeintä.
Noin kerran viikkoon käyn juttelemassa psykologin kanssa ja masennuslääkkeitä syön.
Pidän tätä todella elintärkeänä sillä jos olisin ihan omillani voisin olla vaaraksi itselleni.

Amalia

Jep, geenejä kiitetään täälläkin. Mä liikun hävettävän vähän, juon ja poltan sitäkin enemmän, ja syön mitä sattuu... Joskin välillä tulee outoja valaistumisen viikkoja, joilloin huhkitaan ihan kunnolla :).
Siispä kiitti äiskälle ja iskälle, että mä oon kaikesta huolimatta näin hyvässä kunnossa :lol:

Zuzannah

täältä tulee vähän erilainen vastaus.. mun terveyden kannalta kaikkein tärkeintä on läheiset ystävät ja omaiset. poikaystävä tukee mua ja kannustaa liikkumaan ja muutenkin pitää järjen mun päässä. äiti pitää edelleen huolta minusta vaikka asuu kaukana, ja me jutellaan joka päivä puhelimessa. nämä kaksi ihmistä, ja lisäksi ystävät saa mut voimaan hyvin, ja jos henkisesti on tasapainoinen, niin fyysisestikin voin hyvin :)

fortuna

Kai se se liikunta on tärkein. Välillä tulee ihme puuskia, kun alan liikkua kunnolla, mutta yhtä paljon tulee myös laiskoja jaksoja, jolloin en jaksa/viitsi tehdä mitään. Johtuisikohan tämä sitten psyykkisestä terveydestä/sairaudesta, jolloin ehkä mun pitäis myös sitä osa-aluetta jotenkin hoitaa.

Shandy

Mä valitsen myös geenit ;)

Mitään vakavaa ei ole ilmaantunut (eikä suvussakaan oo ollut vakavia sairauksia), vaikka syön epäterveellisesti, juonkin varmaan liikaa enkä tosiaankaan liiku kovin kehuttavasti. Toivottavasti ei tulevaisuudessakaan tartte kauheesti sairastella (vaikka elämäntapoja koitankin tässä parantaa).

SunLion

Liikunta ja ruokavalio...Tällä hetkellä äiti on vielä huolehtimassa siitä että saan mahdollisimman vähän vierasaineita (lisäaineet, väriaineet, torjunta-aineet)...ja esim. leivät ja kaikki ovat hänen itsensä tekemiä. Tuo vähentää elimistön kuormitusta hirveesti. Liikunta nyt on taas siksi että saisi tuota painoa alas ja mieli pysyis parempana.

Ja vaikkei tähän nyt lääkkeitä lasketakkaan niin tyroksiinin vaikutuksen on nähneet läheiset mussa sekä ulkoisesti että sisäisesti. Olo on taas piiiiiitkästä aikaa hyvä. Tää saa pohtimaan sen että miten yks juttu voi vaikuttaa koko kehoon, ja miksi kaikki elimet ovat yhtä tärkeitä...paitsi jotkut immuunipuolustukseen liittyvät elimet joita ilman perjaatteessa pärjää.

Miffy

Yksi asia vaan jos pitää sanoa, niin sitten on pakko sanoa Thyroxinit eli hoito kilpirauhasen vajaatoimintaan. Toisena tulee terveellinen kasvisruokavalio ja liikunta. Kolmosena rauhottavat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat