peitteet kurkussa - Terveys ja hyvä olo

Hawana

osaatteko sanoa, aiheuttaako peitteet aina jokin antibiottikuuria vaativa virus?
en tiedä ilmeneekö peitteitä muissakin viruksissa kuin angiinassa ja pusutaudissa, kertokaa jos tiedätte.

kurkussani huomasin tänään valkoiset peitteet, kuumeessa olin keskiviikon ja torstain, mutta tänään kuumetta ei ole ollut. silti kurkku vielä kovin kipeä, ja valkoiset peitteet löytyy.
angiinalta tämä nyt ei ihan vaikuta, siinä ei pitäisi kuumeen hellittää ilman antibioottikuuria yms.
pitäiskö tässä nyt sit lähteä lääkäriin pelkkien peitteiden takia vai?
äidillä tismalleen samat oireet, hän ollut jo monta päivää ilman kuumetta, peitteet kurkussa...

Kommentit (8)

Miffy

Mee lääkäriin!

Siis, virukseenhan ei antibiootit pure, vaan bakteerin aiheuttamaan tulehdukseen. Mun käsittääkseni bakteeritulehdus ei oikein ilman kuuria edes parane, vaan bakteerit saattaa jäädä jylläilemään ja aiheuttaa sairastelua jatkossakin.

Mulle lääkäri sanoi (just siis ite oon a.kuurilla), että usein juuri bakteerin aiheuttamassa taudissa tulee peitteitä kurkkuun.

Suosittelen siis lääkäriin menoa, se sitten samalla kattoo mm. poskiontelot ja korvat ja muut.

Hawana

niin siis periaatteessa peitteet kurkussa meinais mulle automaattisesti, että lääkäriin. nyt kummiskin kun mulla on kuumekin ilmeisesti jo laskenut ja jos mulla on sama tauti kun äidillä... sillä ei oo ollut varmaan neljään päivään kuumetta enää.. et eiköhän se kuumekin olis ja pysyis jos tää jotain antibioottikuuria tarvitsis?

hmm. :? nyt vielä kun tulee viikonloppu, pitäis lähteä pidemmälle lääkäriin kun oman kylän terveyskeskus ei vissiin oo auki... pirhana.

Miffy

Mulla kuumetta ei kestänyt kuin pari päivää. Sitten jatkui vaan kurkkukipu (ja oli siin se simmutulehuskin ja yskä). Lääkäri kyllä sanoi ettei tää olis ilman kuuria ohi mennyt, kun mä vielä yritin kysellä että onko antibioottikuuri nyt ihan pakollinen (en tykkäis niitä syödä), mut lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä et täytyy...

Hawana

joo okei... :?
mullakin tosiaan kuumetta kesti tiistai illasta eilisiltaan, tänään ollut hitusen lämpöä. (normilämpö mulla 36.6 ja tänään on ollut 37..)
nyt on vaan sit kova kurkkukipu ja just tota yskää kans^^ ja vähän vielä semmonen kipeinen olo, eli fyysisesti semmonen väsynyt.

perskeles tässä huvittais mitään lääkäriin lähteä. :( katon nyt vielä huomisen ainaski.

Miffy

Joo, tuo lämpöily kyllä vahvasti puhuu sen puolesta että kannattaa kävästä lääkärissä. Mut en usko et sun henki lähtee jollet nyt just tänää meekään! :)

figaro

Minulla on takana kurkkutulehduskierre. Välttämättä se ei ole edes angiina vaan jokin toinen streptokokki kuin A.

Angiina ei välttämättä aiheuta edes valkoista peitettä kurkkuun, joten aivan mahdollista, että sinulla on silti tulehdus. Erityisesti, kun nyt kuitenkin on peitettä ja lämpöilyä, hoidata kurkku kuntoon. Antibiootteja varmasti vaatii. (Jos on virusperäinen, et saa lääkkeitä.) Angiina voi hoitamattomana olla petollinen, näin sanotaan.

Hawana

no mä taidan siirtää lääkärireissua maanantaille niin pääsen oman "kylän" terveyskeskukseen. se ei oo auki viikonloppusin. kun tää olo nyt muuten alkaa olemaan suht hyvä, lukuunottamatta kurkkukipua ja hillitöntä yskää.. ja vähän on hankala hengittää just noiden edellämainittujen takia, mut enköhän mä vielä pari päivää pärjää.. :roll:

tänään ei oo ollut edes lämpöä ainakaan toistaiseksi..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat