Raskaustestistä - Terveys ja hyvä olo

MiSSPink

Eli kuinka pian testin voi tehdä??
heti kun menkat on myöhässä vaikka yhdynnästä ei olisi kulunut kauaakaan???

Kommentit (9)

Tonde

Mulle apteekissa sanottiin, et testin voi tehdä heti ekana päivänä, ku menkat on myöhässä, mut mieluiten aamulla, ekasta pissistä. Jotkut uudemmat testit on niin tarkkoja, et voi tehdä 10 päivää yhdynnästä, vaikkei menkkojen pitäiskään vielä alkaa.

figaro

Minulle näennäinen ohje on annettu (viimeisin sairaalan polilta), että 2 vkoa oletetusta ovulointiajankohdasta voi jo testin tehdä niin, että se näyttää oikein.

figaro

Minulla siis ainakin sairaalan lapsettomuuspoliklinikalta sanoivat, kuten edellisessä viestissäni sanoin (soitin maanantaina). Tuohan siis käytännössä tarkoittaa sitä, että ainakin sairaaloiden/terv.keskusten testit antavat 2 vkoa ovulointihetkestä (noin kierron puoliväli eli noin menkkojen alkamisajankohan tienoilla) jo luotettavan tuloksen raskaudesta/negatiivisesta tuloksesta.

Minun on pakko luottaa tuohon tietoon, koska tuosta on kiinni useat eri asiat omalla kohdallani.

Kaupasta/apteekista ostettavat testit. Näin lukee omassa paketissani:

Pregent stick - raskaustestin käyttöohje
Voit tehdä testin aikaisintaan samana päivänä jolloin odotat kuukautistesi alkua. Testin voi tehdä mihin vuorokauden aikaan hyvänsä

Tuossa siis kaksi kohtaa testin ohjeista suoraan. Ja tulos siis edellyttää, että testiä käytetään oikein. Toisin sanoen tuosta voi tulkita, että samaa sanoivat poliltakin ;)

(Tämä testi on siis suoraan kaupan hyllyltä ostettu, S-marketin valikoimista.)

MiSSPink

öö..sori tyhmyyteni :lol:
mutta eihän ovulointiaikaa voi ihan tarkasti tietää.... :)
eli jos menkat eivät ala ens viikonloppuna millon pitäis niin voin tehdä testin.. (?)

Gwen

Jos sinulla on säännölliset menkat, niin voit tehdä sen testin silloin kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Näin ainakin noiden pakkausselosteiden mukaan. Ja niiden mukaan ainakin itse olen toiminut ja tulokset on tulleet aina oikeina.

Jzzu
MiSSPink

eli jos menkat eivät ala ens viikonloppuna millon pitäis niin voin tehdä testin.. (?)

Eikös figaro tossa edellisessä vastannu aika hyvin lainatessaan ton raskaustestin ohjetta:

figaro

Pregent stick - raskaustestin käyttöohje
Voit tehdä testin aikaisintaan samana päivänä jolloin odotat kuukautistesi alkua. Testin voi tehdä mihin vuorokauden aikaan hyvänsä

Mariel

jos menkat ovat myöhässä niin eiköhän siinä oo jo kulunut se 2 vkoa ovuloinnista mikäli säännöllinen kierto :wink:

kannattaa ehkä odottaa jonkin aikaa vaikka olisivat myöhässä, voivathan ne vielä alkaakin. mutta tosiaan sitten kun ei jaksa odottaa niin ihmeessä apteekkiin raskaustestiä ostamaan. kannattaa ottaa aamuvirtsasta, siinä näkyy kaikki selkeimmin.

jos menkat ovat myöhässä eikä yhdynnästä ole kulunut kuin pari päivää, kannattaa testin kanssa kuitenkin odottaa. kaikki testit perustuvat istukkahormonin (koriongonadotropiini) määrän mittaamiseen, eikä sitä erity vielä ensimmäisinä päivinä hedelmöittymisen jälkeen.

kätevintä siis tehdä se testi pari viikkoa oletetun hedelmöittymishetken jälkeen. toivottavasti selkeni yhtään :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat