Vatsa vai selkälihakset kuntoon? - Terveys ja hyvä olo

tytto

Pitääkö treenata vatsa- vai selkälihaksia kun vatsa työntyy eteenpäin?Eli siis ihan kuin olisi "piirtämässä navalla ympyrää"..Ja selkä on inansa notkolla..

Kommentit (5)

taki

Notkoselkä juurikin pitää olla. Kumartuessakin(esim. hampaiden pesu) pitäis pitää toista jalkaa ilmassa, että selkä pysyis notkolla, se on sen luonnollinen asento.

papuna

poikittaisten vatsa lihaten treenillä saat vatsan pysymään litteämämpänä.
eli silloin kun ne on kunnossa,niin vatsa ei "roiku".
etenkin nykyään näkee laihoillakin tytöillä pömppiksen (siis sellaisen joka ei johdu rasvasta niinkään,vaan huonosta ryhdistä)
jos haluat että poikittaiset (eli "korsetti" lihakset) pysyy kunnossa niin,niitä kannattaa alkaa treenaamaan :wink:

jos on ihan aloittelija niin,ensin ihan vaan alat "pukemaan kireitä farkkuaj jalkaasi".
eli teet niitä samantyylisiä vatsan sisään vetoja kuin ^tuossa tilanteessa tekisit...
saman voi tehdä selin makuulla.
nosta polvet koukkuun niin että jalkapohja on kokonaan maassa,ja "paina" napaa kohti lattiaa niin voimakkaasti kuin voit.
ja taas! pitää muistaa pystyä hengittää samalla :wink:

päinmakuulla makaat vain suorana ja vedät mahaa sisään ja jännität siinä.siten ettei maha vain "roiku" maassa...
tavoitteena on minuutti.eli pitää oppia hengittämään samalla.

keskity lantion alueella oleviin lihaksiin.niihin jotka on siellä "kaiken alla".
kyse ei oo mistään hikitreenistä,vaan pienistä jutuista.
tarkoitus on samalla sitten vahvistaa ristiselän alueen selkälihaksia,ja lantion alueen syviävatsalihaksia.

pilates ja jooga on näihin myös tehokkaita.ja aina pitäis muistaa kokonaisvaltainen harjoittelu.

p.s. näitä treenejä on MONTAA eri variaatiota,muutkin voi laittaa omiaan..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat