Korvavaikku ja korvakynttilät - Terveys ja hyvä olo

Daisy

Miten te cosmolaiset hoidatte korvanne puhtaaksi vaikusta, jos korvakäytävään ei saa kerta tunkea mitään sormea ohuempaa (ei siis esim. vanupuikkoa)?? Itselläni on ongelmana korvavaikku, tuntuu, että korvani ovat sitä täynnä, mutta millä sitä voisi poistaa?!

Olen kuullut puhuttavan myös korvakynttilöistä. Onko kellään kokemusta näistä? Saako ostettua Suomesta ja mistä? Luontaistuotekaupoista? Ärsyttää tämä vaiva, sillä varmasti kuulisinkin paremmin, jos korvani olisivat puhtaat vaikusta!

Sivut

Kommentit (31)

pikku-kata

Mä oon joskus nuorempana tuota korvakynttiläjuttua kokeillut ja on toiminu. Tosin kävin sitä testaamassa jollain luontokaupan myyjällä. Sellanen kynttilä pistettiin korvaan, liekki toiseen päähän ja odotettiin niin kauan että se paloi loppuun. Ja vaikkua lähti!

Ja sitten joskus oon käyny tk:ssa "imuroimassa" korvia tai sillä vesihuuhtelulla puhdistamassa. Itsellä myös tuo vaikun eritys on tavallista runsaampaa...

maaruli

Enpä tiennytkään ettei vanupuikolla sais putsata.. Itse kaivan sillä niin syvältä kuin voi ennen kuin sattuu. :roll: Oon kyllä joskus kokeillut sitä vesihuuhtelusysteemiäkin.

Mimia
maaruli
Enpä tiennytkään ettei vanupuikolla sais putsata.. Itse kaivan sillä niin syvältä kuin voi ennen kuin sattuu. :roll: Oon kyllä joskus kokeillut sitä vesihuuhtelusysteemiäkin.

Minulla on myös paha tapa käyttää vanupuikkoja korvien puhdistukseen. Suihkusta tullessa minulla on tapana aina puhdistaa korvat todella syvältä. Minä en pystyisi olemaan viikkoa puhdistamatta korviani :?

Eipä tosin koskaan ole kukaan sanonut että tuosta olisi minun korvilleni suurta haittaa. Korvatulehduksen olen sairastanut kaksi kertaa, kumpikin ennen koulunaloitusta.

Lumi~

itse kyllä puhdistan vanupuikolla vaikkei sitä suositellakaan...
korvahuuhtelulla on kuulemma hyvä puhdistaa korvat vaikusta, varsinkin
jos vaikkua on runsaasti... nuita korvanhuuhtomis välineitä saa apteekista
ihan kotikäyttöön...

MiuMiu*

Tuopas oli mullekin uutta, ettei vanupuikkoja sais käyttää :shock:
No, eipä siitä mulle ainakaan ole koskaan mitään haittaa ollut, joten aion putsata vanupuikoilla myös jatkossakin. Putsaan korvat pari kertaa viikossa, enkä työntele kovin syvälle

Miffy

Olen kans kuullut ettei vanupuikkoa sais käyttää, ei ainakaan työntää sen syvemmälle kuin sormeakaan.

Mä en tee korvieni hyväks muuta ku pesen ne joka ilta, sen verran pitkältä kun sormella yltää. Ei oo ollu onkelmia. (Ja eilen just lääkäri katto korviin silmätulehduksen takia niin eipä ainakaan sanonut et ois jotenki vaikkuset :)

Hm, mun pikkuveljen kans mentiin lääkäriin vaikkujutskien takia, en kyllä muista tai taidabnkohan ees tietää, miten sitä sit hoidettiin...

Walbu

Jos on taipumusta saada korviinsa ihan sellaisia vahatulppia jotka tukkii käytävän kokonaan, kannattaa ostaa apteekista ceridalia ja ruiskauttaa sitä korvaan silloin tällöin. Ehkäisee sellaisen tulpan syntyä.

jessi

Tottakai voi käyttää vanupuikkoja korviin. Kuhan ei hirveen syvälle tunge. Joskus vahingossa menee niin että pikkasen sattuu mutta aika harvoin ja mitä sitte. Ei siitä kuulo mee :P Ja se tuntuu ihanalta ku puhdistaa puikolla ja saa korvat ihan kuiviks suihkun jälkeen.

ivoire
jessi
Tottakai voi käyttää vanupuikkoja korviin. Kuhan ei hirveen syvälle tunge. Joskus vahingossa menee niin että pikkasen sattuu mutta aika harvoin ja mitä sitte. Ei siitä kuulo mee :P Ja se tuntuu ihanalta ku puhdistaa puikolla ja saa korvat ihan kuiviks suihkun jälkeen.

No juu eihän siitä kuulo mee, mutta samalla kun sä työnnät sitä vanupuikkoa korvaas, työnnät samalla sitä vaikkua vaan syvemmälle. Ton takia niillä ei sais tonne korvakäytävään sörkkiä, vaan ne on tarkotettu ton päälliosan puhdistukseen.

ivoire
Miffy
Niin ja mun käsittääkseni korvassa on tossa aika lähellä aika herkkiä osia...

Ihmisen anatomia ei oo kyllä mun vahvimpia aloja, mutta tollasen käsityksen mäkin olen jostain saanut. :) Eli olkaa hyvät ihmiset varovaisia niitten vanupuikkojen kanssa! :D

Shandy

mää putsaan kans vanupuikolla.

kokeilin tota korvakynttilähoitoa pari vuotta sitten, kun sen pitäis myös migreeniä helpottaa. Kävin siis ihan sellasella naisella joka teki hoidot, 20€/kerta oli hinta. muutaman kerran kävin ja kyllä se helpotti tuota migreeniä jonkun verran (ei ollut enää niin usein kohtauksia), mutta sitten päätin että lääkkeet saa riittää kun tuo tulis kuitenkin niin kalliiks loppupeleissä kun pitäs säännöllisesti käydä hoidossa että siitä olis hyötyä.

mutta kyllä tuolla korvakynttilähoidolla saa sen vaikun pois korvista, en olis ikinä uskonut että siellä voi olla noin paljon töhnää mitä sieltä tuli :lol:

kaippa niitä saa ostaa jostain luontaistuotekaupoista noita korvakynttilöitä, ainakin veikkaisin niin.

Lania
Miffy
Olen kans kuullut ettei vanupuikkoa sais käyttää, ei ainakaan työntää sen syvemmälle kuin sormeakaan.

Toi siinä taitaa olla se "turvallisuuskriteeri". Ite kans puhdistelen korvia useita kertoja viikossa, en vaan tykkää jos tuntuu vähänkään "kosteelta". Pitäis kyllä hillitä kuulemma välillä, tulee liian aroiks muuten tai jotain. Joskus muinon en ihan noudattanu tota "ei liian syvälle"-sääntöö, meinasin kuolla kun töksähteli johonki tärykalvoon. Sattuu vieläki kun vaan muistelen :?

Maruchka

Korvia vanupuikolla putsatessa ei kannata ainakaan liikkua minnekään. Äiti on joskus horjahtanut tai jotain ja sohassut samalla vanupuikolla tärykalvon puhki. Auts! :?
Itse kyllä putsaan vanupuikolla ihan säännöllisesti, yleensä suihkun jälkeen, kun tuntuu, että korvat on täynnä vettä. Kunhan on varovainen.

Miffy

Joo, kuten Maruchkan äidin tapauskin osoittaa, sillä puikolla tosiaan pystyy yltämään aika herkkiin alueisiin...

heh, mä luulen et mun korvista lähtee vaikut (jos siel jotai sellast joskus onkin) korvatulppine mukana, ku käytän niitä joka yö :lol:

Suihkun jälkeen poistan vedet korvista kumartumalla, kääntämällä päätä ja sit hiukan hyppimällä :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat