Virtsankarkailu - Terveys ja hyvä olo

marru

Kannattaa hankkia Geisha kuulat
(seksikaupasta tai apteekista tai postimyynistä)
niillä lantiopohjanlihakset vahvistuu.

Olen käyttänyt niitä odotusajan jälkeen ja saanut hyviä tuloksia.

Sitten sitäkin tehokkaammaksi olen todennut vatsatanssin.
Se todella auttaa virtsankarkailuun ja litteän vatsan saat kaupan päälle :)

Auttaa myös selkävaivoihin, parantaa ryhtiä ja liikkuvuutta, kiinteyttää pakaroita, notkeutta lantioon jne..

Ei muutakun etsimään paikallisen yhdistyksen voit löytää vaikkapa täältä:
http://www.vatsatanssi.fi/

Kaikki yhdistykset eivät kuitenkaan ole päivittäneet tietojaan sivustolle.
Rohkeasti mukaan!

Kommentit (12)

K

Mikä neuvoksi virtsankarkailuun? Heti pian jos juon pari lasillista jotain niin sattuu tälläistä... Noloa. Sitä vessahätää ei oikein ehdi edes huomata. Ja tätä tapahtuu usein paikoissa, joissa joudun istumaan kauan pääsemättä vessaan, esim. koetilanne, parturikampaamo, joskus vaikka en olisi juonutkaa mitään sitä ennen. Sitä sitten aina toivoo ettei kukaan huomaa mitään. Nyt on myös alkanut yölliset päästelyt. En herää vessahätään niin kuin ennen. Johtuuko tämä jostain stressistä? :(

Miffy

Hmm, ikävä ongelma varmasti. Onko tuota siis silloin, jos joudut jotenkin ponnistelemaan (yskä, nauru tms) vai muuten vaan? Näillä on käsittääkseni joku ero...

Älä nyt ainakaan nolostele! Sitäpaitsi mä uskoisin, että ainakin jonkinlaista apua on kyllä saatavilla. Oletko varma, ettei se ole vaan valkovuotoa mitä sieltä valuu pitkän istumisen aikana?

Mä ehkä ottaisin asian puheeksi lääkärin kanssa.

K

Ei, kyllä se ihan sitä virtsaa on. Ei sitä niin kauheasti tule, mutta kuitenkin niin että se kastelee alushousuja :? Tätä on ollu vasta ehkä nyt pari viikkoa... Ja joskus useita kuukausia aikaisemminkin oli, mutta se meni ohi. Joskus sitä tulee jos nauran, joskus jos oon jännittynyt, mutta joskus myös jos vain makaan sohtalla tai jotain.

Miffy

Hmmm.. Mä en kyllä osaa sanoa, et mistä vois johtua.. Mut ainakin jonkinlaista jumppaa karkailuun on olemassa, netistäkin vois löytyä ohjeita...? Sinuna kyllä varaisin ajan lääkärille, sillä lailla on parhaat mahdollisuudet selvittää mistä on kyse ja saada hoitoa!

taizu

Virtsankarkailu on yleensä oire jostakin ja tässä voisi olla pissiitti eli pissatulehdus. Se kun peijakas voi olla tällä tavoin piilevänä ja varsinkin me naiset kärsimme useasti tästä ihanuudesta.

Virtasnpidätys muutenkin on hoidettavissa, kun vain käy lääkärillä asiasta keskustelemaan! Eikä tästä saisi nolostua, todella harva käy tätä vaivaa hoidattamassa, koska pitää tätä niin kiusallisena. Mutta tähän on lääkettä ja muutakin hoitoa, johon lääkäri osaa paremmin ohjata.

Mitä pikemmin käy tästä turinoimassa lääkärille, sitä nopsammin asiat selviää ja saat tämän vaivan kuntoon! Tsemppiä!

Daisy

Juuh, jos se virtsankarkailu on kausiluontoista, epäilen myös, ettei syynä ole pelkästään lantionpohjan lihasten huono kunto. Lääkärissä kannattaa tosiaan käydä, jos se vaikka on sitä virtsaputkentulehdusta.

Chelle

Voit myös varmaan kokeilla sitä lantionpohjan lihasten jumppaa. Ei siitä ainakaan mitään haittaa ole :D
Eli siis yks tapa tehdä harjoituksia on vaikkapa se, että supistat lihaksia (ikäänkuin vedät sisäänpäin), lasket kymmeneen (ei mitään pikapikavauhtia), rentoutat lihakset ja lasket taas kymmeneen. Toista aluksi vaikka kymmenen kertaa. Sitten vähitellen lisätään kertoja kun jaksetaan enemmän :)

Pampsu

Uudessa tässä syyskuun numerossa olikin tästä "ilolihasten" treenistä kovasti juttua. Myös geishakuulien auttavasta vaikutuksesta moneenkin eri asiaan. Kuulajumppa on ollut itselläni tehokasta, ja harrastan edelleenkin melko ahkerasti 8)

cunisex

Halusin vetää tämän uudelleen esiin, nimittäin taidan itse kärsiä tästä.. Mitenköhän yleistä tämä on 18 vuotiaalla?

Eli nyt tässä reilun vuoden on vessahätä ikäänkuin ruvennut yllättämään eri lailla kun ennen. Se tulee todella voimaakkaana ja yht'äkkiä. Jonkun parisen kertaa on tässä aikana jopa lirahtanut. Nämä karkailut eivät tule minkään ponnistelun tai säikähdyksen yhteydessä, vaan arvaamatta. Ne eivät ole myöskään tihentyneet.

Kerroin gynekologille joka ei oikein ottanut asiaan kantaa vaan sanoi, että minun pitäisi ruveta pitkittämään vessassakäyntivälejä. Ei sekään ole tuntunut auttavan ja en vessassa kuitenkaan kovin usein hyppää.

Auttaisikohan lantionpihjalihasjumppa tämänkaltaisessa karkailussa?

celia

cunisex: Eihän se ota jos ei annakkaan, eli kannattaahan sitä ainakin kokeilla.

Itse kärsin tästä kyseisestä vaivasta lapsena ja vielä peruskoulussa. Oli ihan hirveän noloa. Karkasi siis aina nauraessa. :( Luojan kiitos ei enää, en kyllä ole mitään hoitoa saanut, jumpannut tms.

Pirita_

itse heräsin aamulla ja huomasin että olin yöllä hieman lakanoille lirauttanut, tosin ihan pienen läntin vain. Olen ollu todella stressaantunut ja menin illalla kovan väsymyksen takia nukkumaan pienestä vessahädästä huolimatta. Lisäksi näin aika vilkkaita seksiunia ( :D ) minkä uskon olleen syynä tähän lirautukseen.

Kyllä mietitytti aamulla että ompa kiva 18 vuotiaana olla "yökastelija" ja mietin että alkaako tämä nyt toistumaan...Mutta kaipa tämä ihan normaalia on sitten. Onko muilla käynyt kyseisiä "lirautuksia" ?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat