miten saada kuume laskemaan nopeasti`? - Terveys ja hyvä olo

mocca21

voi olla hlmö kysymys mut tarviisin apuia kosk olen kultani kaa menos lauantaina paikkaa jost on paljon puhuttu enkä haluais olla pois sieltä. nyt mul on kuitenki vähä kuumetta..
kertokaa miten saatte kuumeen laskemaan helposti??
vastailkaa PLEASE(tää on tärkeää)

Sivut

Kommentit (69)

mocca21

jooh, ku toi ois tärkee juttu meille :)niin ois kiva parantua lauantaihin mennes. auttaax mikää juoma?tms?kysymykseni on varmaa aika hölmöjä

ivoire

Kuuma viinimarjamehu auttaa mullakin. Ja myös Finrexinistä olen huomannut olevan apua. Ja muista olla vaan sängyn pohjalla ja ottaa rauhallisesti. Ei kannata yrittää kauheesti puuhailla mitään, nopeuttaa paranemista, jos lepää kunnolla. Jos ei sulla ihan hirveen korkeeta kuumetta oo, menee varmaan tässä parissa päivässä ohi. :)

taizu

C-vitamiinia, särkylääkettä, lepoa ja juomista. Jos on lämpöä kovastikin niin pitäisi olla niin, että keho saisi sitä viilennystä eli olla peittojen päällä tai kevyissä peitoissa.

Lepo on kuitekin parasta, koska keho taistelee jotakin pöpä vastaan, jotne kehon pitäisi saada olla rauhassa mahdollisimman hyvin. Yleensä kuumeet eivät kestä kovin kauaa, tosin itselläni oli viimeksi viikon siinä 37 asteen tuntumassa, tosin ei ollut niin kipeä olokaan.

Lepoa vain siihen lauantaihin asti.

jessi
mocca21
n.37 astetta byt oloni on parempi mut kurkkua kuivaa :(

tollane lämmönnousu voi laskeaki nopeasti...Eikä uskoisi haittaavan menoa varsinkaan sen jälkeen kun on buranaa ottanut. Minullakin hieman lämpöä jo 37 asteessa koska normaalilämpö noin 36,6 asteessa. Mutta ei menoa haittaa ja tuollainen pieni lämmönnousu voi johtua mistä vain :P voi tietty pahentuakin nopeasti..

Miffy

Joo, voihan olla et lauantaina ei enää mitään ongelmaa. Tai sit vaikka kurkku tulee tosi kipeeks. Sairaana (varsinkaan kuumeessa) ei kyllä oikeesti kannata lähtee kekkuloimaan; pahimmassa tapauksessa seuraukset voi olla aika ikävät.

mocca21

joo tiedän riskit ja siks yritän saada itteni mahollisimman terveeks lauantaita varten.. mitä mielt ootte saunast taio suihkust?kannattaako?

Maruchka

Ei saa kuumeessa tai edes, jos on lämpöä, mennä suihkuun pahemmin. Saunaan ei ollenkaan. Kannattaa antaa pienen lämmön vain olla, koska se poistaa nopeammin pöpöt elimistöstä.

Miffy

Huh, mä just eilenillal olin sikakauan kuumas suihkus ku vilutti... Oon siis flunssas kans.

Joo, ei kannata leikkiä terveydellään vaik ois mikä meno. Kyllähän kuumeen saa alenemään kun syö riittävän määrän sitä alentavaa lääkettä, mutta se ei poista kuumeen syytä, joten ei kannata. Ja kuten sanottu, kuume on elimistön terve reaktio esim. jotain pöpöä vastaan, joten ei edes kannata välttämättä alentaa sitä keinotekoisesti, ellei nyt ihan huimiin lukemiin nouse...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat