Nyt riitti! (Asiaa kukkivasta naamasta) - Terveys ja hyvä olo

Gwen

Joskus joku minulle luontaistuotekaupassa kommentoi, että juuri se, että jos vatsa/suoli ei kestä viljoja näkyy usein kasvojen ihossa.. Mutta tiedä sitten.. Minä olen myös ruisleivän suurkuluttaja ja siksi arveluttaa jättää sitä tyystin sivuun, mutta toisaalta jos olo siitä paranisi, niin voihan ne kuidutkin hankkia kasviksista, vaikka se ei ihan yhtä yksinkertaista olekaan.. Täytyy tehdä kokeiluja ja seurata tilannetta.. Raportoin sitten tänne :lol:

Sivut

Kommentit (18)

Heili

Nyt tosiaan riitti tämä homma!

Välillä on naama kuin posliinia ja välillä taas ei kehtaa edes peiliin katsoa.

Nyt ennen kuin kukaan kerkeää ehdottaa e-pillereitä niin olen syönyt Diane Novia jo 2 vuotta. (Lähinnä ehkäisyä varten, mutta naamaa silmällä pitäen ne myös aikoinaan otin).

Ennen pillereitä naama oli aivan kaamea. Tuntuu, että välillä noi pillerit auttaa ja välillä taas ei uskois, että mitään pillereitä olisi koskaan nähnytkään.

Siis vähän aaltomaista liikettä tässä mennään tän naaman kanssa. Välillä kukkii kun pahainenkin puutarha kun taas välillä on sileä kun vauvan perse.

Huoh. Onko mulla näin surkea tuuri, kun ei nimenomaan aknen hallintaan tarkoitetut pilleritkään auta. Kaiken tämän päälle käytän ihotautilääkärin tuotteita, mut ei niin ei.

Kokemuksia? Jotain? :D

Ilmeisesti olisi pillerimerkin vaihto edessä, mutta toimiiko muutkaan merkit yhtään sen paremmin, kun ei DN:kaan auttaneet...

vihollinen

Mulal on diane novat poistanu täs reilu vuoden aikana oikeestaa kaikki finnit.. ja niitä oli melko paljon.. :?
Nyt ei edes enään tule finnejä muutakuin ehkä joskus ennen menkkoja muutama.. Mut vähän..
Joten, se on varmasti ihmisestä kiinni mikä auttaa mikä ei :D

Apteekista oon ostanut Brevoxyl nimistä finnivoidetta, maksaa n. 8€.. Sitä levitän kohtien päälle mis on ollu finnejä, ni se poistaa punaisuutta ja rauhoittaa ihoa siitä..

SunLion

hmm..miten hoidat kasvojasi...käytätkö esim. naamioita ja kuorintaa...ja oletko kokeillu tasapainottavaa kasvovoidetta? Esim. lumenella ja nivealla löytyy.

Gwen

Mulla kans naaman kanssa tullut "vanhemmiten" onkelmia.. Eli teininä sai syödä mitä sattuu ja ihonhoitaminenkin oli vähän huonolla tolalla, mutta naama oli sileä eikä finneistä tietoakaan.. Mutta nyt (ikää 23v.) naamassa koko ajan jotain näppyjä.. Nyt olen huomannut, että esim. ruisleipä saa naamani kukkimaan.. Reilun kuukauden tuossa talvella karppailin, eli hiilarit tuli vain kasviksista niin iho oli huomattavasti parempi.. Nyt sitten onkin pohdinnassa pitäisikö jättää viljatuotteet pois ja ottaa hiilarit kasviksista ja maitotuotteista, jos vaikka ihokin rauhoittuisi..

Pointtina tähän avautumiseeni vain se, että halusin tiedustella onko muut huomanneet samoja oireita viljoista (erityisesti ruis) tulevan? Lääkepuoleen en ota kantaa, sillä kokemusta minulla ei ole.. Mutta esim. kuorinnat ja naamiot eivät kohdallani poista ongelmaa..

Heili

Hmm. Olen ruisleivän suurkuluttaja, olisikohan tässä yhteys. :D

Muutenkin tuo karppaus kiinnostaa mua. Pitäisköhän ryhtyä? Ensin kannatteis tietty tutustua aiheeseen kunnolla ettei tee mitään kohtalokkaasti väärin.

En hoida kasvoja näiden apteekkituotteiden lisäksi oikein mitenkään. Pesen kyllä joka ilta mutta siihen se jää.

Sarah
Gwen
Nyt olen huomannut, että esim. ruisleipä saa naamani kukkimaan.. Reilun kuukauden tuossa talvella karppailin, eli hiilarit tuli vain kasviksista niin iho oli huomattavasti parempi.. Nyt sitten onkin pohdinnassa pitäisikö jättää viljatuotteet pois ja ottaa hiilarit kasviksista ja maitotuotteista, jos vaikka ihokin rauhoittuisi..

Hui :shock: Olen kuullut, että keliakia saattaisi näkyä ihossa, mutta voisikohan se sitten sitten olla tätä näppyilyä..? :?

SunLion

älkää ihmeessä nyt ruisleipää jättäkö!! suomalaisilla esiintyy juuri rukiin syönnin takia keskimääräisesti vähemmän esim. paksusuolisyöpää.
Ruis on terveellistä.

Miffy

Totta, ruis on mahdottoman funktionaali tuote, varsinkin täysjyvä-. Ikinä en luopuis! Paljon terveellistä kuitua, vitamiineja, rautaa, ties mitä - ja hyvää.

figaro

Terveellistä ja terveellistä.. Itselläni vatsa menee vain pahemmaksi viljoista - oli ruista tai vehnää :? En siis pois sulkisi tuotakaan vaihtoehtoa ja kokeilemalla varmasti tietää itsekin, johtuuko siitä. Monilla karppaajilla on iho-ongelmat kaikonneet ruokavalion myötä.

Rahel
Sarah
Gwen
Nyt olen huomannut, että esim. ruisleipä saa naamani kukkimaan.. Reilun kuukauden tuossa talvella karppailin, eli hiilarit tuli vain kasviksista niin iho oli huomattavasti parempi.. Nyt sitten onkin pohdinnassa pitäisikö jättää viljatuotteet pois ja ottaa hiilarit kasviksista ja maitotuotteista, jos vaikka ihokin rauhoittuisi..

Hui :shock: Olen kuullut, että keliakia saattaisi näkyä ihossa, mutta voisikohan se sitten sitten olla tätä näppyilyä..? :?

Mulla kävi kanssa mielessä, mutta ainakin keliakialiiton sivuilla http://www.keliakialiitto.fi/view/categories.asp?document_id=50
sanotaan, että ihokeliakia näkyy lähinnä kyynärtaipeissa ja rakkulaihottumana.

Abigail

Parilla kaverillani e-pillerit saivat ihon kukkimaan. Ongelma alkoi vasta useamman vuoden käytön jälkeen. Iho parani sitten kun pillereiden käyttö lopetettiin. Omakohtaista kokemusta asiasta ei ole, koska en syö pillereitä ja onnekseni ihokin on pysynyt ainakin tähän asti hyvänä ihan normaalilla hoidolla puhdistuksineen ja rasvaamisineen. Toivottavasti näin on jatkossakin.

MissVixen

Kannattaa parannella ruokavaliota. Minulla on ollut jotakuinkin aina akne, jota on hoidettu Roalla ja Diane Novalla. Talvella rupesi taas iho huononemaan ja päätin saada sen kuntoon hinnalla millä hyvänsä. Opiskelin aika paljon ruokavaliojuttuja, ja minua on auttanut se, että syön vähemmän ja parempilaatuisia hiilareita + paljon kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Maitotuotteita en syö muutenkaan mutta niitä ei suositellakaan. Tosi yksinkertainen muutos, ei tarvitse ajatella olevansa erikoisruokavaliolla. Ja on auttanut, suosittelen kokeilemaan.

Karkit on näköjään se vihoviimeinen suuhunsa laitettava. Ainakin minun naama reagoi niihin heti. Kuulemma verensokerin nopea nousu aiheuttaa finnejä... Eipä ihminen kyllä karkkeja tarvitsekaan :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat