Kipeät rinnat - Terveys ja hyvä olo

Mimia

Eilen aamuna huomasin että kummatkin rintani olivat todella kipeät ja kosketuarat. Ajattelin että olin ehkä nukkunut mahallani ja kipu johtui siitä.

Tämä on jo toinen päivä kun sattuu. :cry: Koskeminen ja rintsikoiden pitäminen ovat tuskaa ja kävellessä jokainen askel sattuu. Mistä ihmeestä tämä voi johtua? Onko kenelläkään ollut samanlaista koskaan?

Raskaana minun ei pitäisi olla, ehkäisyrengasta käytän kuitenkin. Alkaa vaan pieni pelko hiipiä, kun tämä kipu ei lakkaa ollenkaan.
Rintasyövän mahdollisuus kävi mielessä myös, mutta aika epätodennäköistä se olisi kummassakin rinnassa samaan aikaan.. :?
En ole tenhyt rintalihas harjoituksia, joten tuskin johtuu lihaskivusta (tai mistä minä tiedän..).

Apua.. :cry:

Sivut

Kommentit (20)

Mimia

Tämä on vasta renkaan toinen viikko, joten kuukautisista tämän ei pitäisi johtua.

Tuo ei kyllä tullut mieleen, tuo rintojen kasvu. Vieläkö ne alkaa yht´äkkiä kasvamaan yli kaksikymppisenä?! Paino ei ole kyllä noussut viime aikoina, mutta ehkä se on vaaan jakautunut uusiksi..

figaro

Minäkin tässä sain vähän aika sitten miettiä, että onkohan tuo varustus päässyt paisumaan :) Kaksivitoseksihan ne sanoo rintojen kehittyvän.. tiedä sitten.

Mimia
taki
Ootko pitkään käyttäny rengasta, jos nyt aloitit tuon renkaan käytön niin se voipi laittaa kropan sekaisin.

Reilu kaksi ja puoli vuotta, ei pitäisi johtua siitä.

Tällaista ei ole (muistaakseni) ollut minulla koskaan ennen. Ei silloin kun aloitin renkaan/pillerit tai milloinkaan menkkoja ennen.

Pitää kait mennä loppuviikosta käymään lääkärissä, jos ei ala helpottamaan. :roll:
Tai sitten pitää tehdä tuo raskaustesti, eihän tämä rengaskaan täysin luotettava ole.. :?

DemonOfTheDay

se voi olla normaalia rintojen kasvua tai sitten oikeasti jotain hormoneista johtuvaa..ei sitä koskaan tiedä miten ja millon elimistö reagoi..tuskin se mitään vakavaa on..
ootko saanu kylmää?esim käyny uimassa tai pitäny vähiä vaatteita kylmällä? oon kuullu että rintarauhaset saattais joskus kylmää saadessaan ärtyä tai tulehtua tmv...jos jatkuu niin kannattaahan se oman mielenrauhan vuoksi selvittää mistä on kyse :wink:

Susette

Hmm.. mullakin tulee välillä hetkittäin sellainen kipu/arkuus rintoihin. Siis vaikka olisin aivan paikallani, tunnen sellaisen lievän arkuuden/tuntumisen. Se kyllä menee melko nopeasti ohi, eikä sitä huomaa liikkuessa. Mistäköhän tuo voisi johtua? Tuo rintojen kasvu -teoria kuulostaa kyllä erikoiselta (mutta hyvältä :lol: ) , kun kuitenkin ikää on jo parikymmentä vuotta kertynyt.

Marla

Olen 18 vuotias, syönyt pari vuotta Mercilon-pillereitä, oikeastaan minkäänlaisia sivuoireita tullut ikinä. Kuitenkin nyt kahden vuoden napsimisen jälkeen olen huomannut tässä kuukauden parin aikana että rintani ovat arat, ajoittain enemmän ja ajoittain vähemmän. (Kipu on samanlaista kuin esimerkiksi mustelmat kun niihin koskee;) rinnoissa on muutamia arkoja pisteitä, joihin hieman koskee kun painaa, mutta ne eivät ole tasaisen kipeät tai pingoittuneet. Kyhmyjä tai patteja en tunne, ja kipu on enimmäkseen rintojen ala''kaaressa''. Joten voisiko kahden vuoden oireettoman pillerinsyönnin jälkeen yhtäkkiä tulla rintojen arkuus?

Raskaanakaan en ole, se on testilläkin todettu, kuukautiset normaalit yms.
Kuukautisia ennen ei ikinä ole ollut rintojen kipuilua, vain alaselän ja vatsan polttelua yms joten menkkaoireiksikaan en tätä oikein tunnista.

Kehityin kyllä aika myöhään, joten voisiko kyseessä olla vielä tissien ''kasvukipuja''? kokoni on A75.

Olen aika peloissani ja maanantaina varaamassa varmaan aikaa lääkäriin/gynekologille (olen todella luulosairas ihminen) , mutta jos täältä saisi ensiapua pikkupaniikkiin:

mitä muita syitä kipeille rinnoille on kun raskaus ja kuukautisia ennakoivat PMS-jutut?

Kenties huonot rintaliivit? Luin myös netistä tissikivuista ja vastaan tuli termi Mastopathia, joka on kuulemma ''hyvänlaatuista muutosta kudoksessa, mutta on hormooniriippuvainen ja osaa olla tosi kivuliasta.''

Essie

Mulla on ollu nyt viikon verran kipeät rinnat myös nännit. Rintaliivien pitäminen sattuu ja kosketus myös. ikää mulla on 18 ja rintojen koko on B. en käytä hormonaalista ehkäisyä enkä voi olla raskaana.. mitä tää vois olla? kuukautiset ovat olleet jo.. alkaa vähän hirvittää..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat