Body Combat - Terveys ja hyvä olo

Miss H
sopuli
Kävin ennen paljon, mutta meni olkapää, eikä sillä enää hakkailla mitään :( Tuo "tyhjää hakkaaminen" teki sille tosi pahaa. Nivelsiteet siitä kai jotenkin vaurioitui, en tiedä johtuiko ylirasituksesta vai mistä, mutta varmaan väärä tekniikka vaikutti ainakin. Kannattaa siis olla tarkkana :)

Ite treenaan kamppailulajia ja siellä ainaki sanottu et kun esim. potkii ilmaan eikä kohteeseen niin EI pidä potkia täysillä. Ei tee hyvää polville kun jos tekee hirveellä voimalla eikä se voima mene mihinkään kohteeseen niin se polvi voi mennä tavallaan vähän "yli". Ei kai se jos joskus tekee mut jos enemmänkin harrastaa niin kannattaa olla tosiaan tarkkana ettei hajota itteensä!

Ite oon kerran kokeillu tota combatia ja olihan se ihan hauskaa. Vähän kyllä häiritsi se että siinä ei mun mielestä lämmitelty mitenkään älyttömästi ennenku alettiin potkii, ja jos innostuu potkimaan oikeen kunnolla ja korkeelle niin siinä helposti repii liikaa ja hajottaa vaan paikkoja (nimim. kokeusta on..). Mutta oon kyllä tosiaan vaan kerran kokeillu että voihan olla et se oli vaan sillä kerralla.

Ja toisaalta tosta kamppailulajitaustasta oli tosiaan hyötyä siinä kun potkiminen ja lyöminen tuttua, toisaalta taas haittaa kun tottunu tekee ne tietyllä tavalla ja sit siellä tehtiin kuitenki vähän erilailla. Mut varmaan on kyllä hyvää aggressioiden purkamiseen ja kivaa! :D

Kommentit (15)

Vanilja

Mä tykkään combatista kans! Tekniikan kanssa todellakin kannattaa olla tarkka, ettei käy niinku Sopulilla. Käsiä tai jalkoja ei saa lötkösti huitoo, vaan jäntevästi iskee niin että nivelet jää vielä vähän koukkuun.

kikkilä

Täällä myös yksi Combatti- fani!\o/ Tammikuusta asti oon tunneilla käynyt n. 3 - 4 krt. viikossa. Oon jäänyt ihan koukkuun tuohon, jokaiselle tunnille on milteipä pakko päästä.

Meillä vaihtuu tuo Combatti ensiviikolla, että saapa nähdä miten sekaisin sitä sitten taas ensimmäisillä tunneilla on. :)

-Herkku-

Onko joku muu täysin hurahtanut les millsin Body Combatiin? Itse olen kyseistä liikuntamuotoa harrastanut syksystä asti, enkä lopeta koskaan! :D Erittäin tehokasta ja hauskaa. Hiki tulee taatusti kun saa hakata kuviteltua vastustajaa oikein olan takaa :lol: Loistava laji agressioiden purkamiseen... Ja niitähän meiltä jokaiselta varmasti löytyy :twisted: Ja kaiken kruunaa loistava musiikki :)

sopuli

Kävin ennen paljon, mutta meni olkapää, eikä sillä enää hakkailla mitään :( Tuo "tyhjää hakkaaminen" teki sille tosi pahaa. Nivelsiteet siitä kai jotenkin vaurioitui, en tiedä johtuiko ylirasituksesta vai mistä, mutta varmaan väärä tekniikka vaikutti ainakin. Kannattaa siis olla tarkkana :)

Zuzannah

pari kertaa oon ollu Body Combat -tunneilla ja oon todellakin tykänny. se aggression purkaminen tyhjään hakkaamisella todellakin toimii :) pitäis varmaan ottaa itteensä niskasta kiinni ja mennä taas tunneille, kuntokin kohoais :roll:

Lucky Lady

Kaksi kertaa kävin kokeilemassa, mutta ei ollut mun juttu. Siihen ei jotenkin pääse aloittelija tarpeeksi nopeasti mukaan, rupeaa vaan turhauttamaan kun kokeneempi porukka syöksyy hyppypotkuilla eteenpäin ja itse saa kirjaimellisesti juosta karkuun kun ei osaa tehdä samalla lailla. Muutenkaan ei meinaa mukana pysyä, jos ei ole taistelulajeja ikänään harrastanut. Tehokasta se kyllä oli, kunhan pääsi ensi eroon "en-ole-ikinä-näyttänyt-niin-typerältä-kuin-nyt" -ajattelusta! ;)

Muut Less Millssit sopii mulle paremmin.

Nasu88

[color=red][/color][size=12][/size]
Oon aina ollu tosi kiinnostunut menemään.. mutta oon sen verranarka ettei yksikseen innosta lähteä kokeilemaan... :(
Pitääs varmaan joskus rohkaistus tai houkutella joku mukaan liikkumaan.. :)

Daisy

Aikoinani kävin viikoittain, mutta en ole enää harrastanut. Olihan se ihan kivaa. Todella rankkaa, itselläni ainakin silloin meni jo liikkeet sekaisin loppua kohden mentäessä, koska oli niin väsynyt, eikä jaksanut enää omaksua liikkeitä.

mimuli

Itsekin viime talvena kävin siellä <: oli tosella kiva harrastus ja mukavan rankka, vaikka voi kyllä olla vähänkään huonokuntoisemmalle turhan rankkaa aluksi, mutta siinähän se kunto nousee! Nyt en ole joutanut enää käymään ja korttikin loppui eikä ole tullut osetettua uutta. :/

Gwen

Haluaisin kokeilla, mutta omalla salilla ei kuulu ohjelmistoon vaikka les mills tunteja siellä muuten pyöriikin.. Pitänee laittaa ehdotusta, jos sitä kautta tulisi vaikka kausiluonteisesti ohjelmistoon..

iita-

mä oon käyny body combat-tunneilla välillä ahkerammin, välillä vähemmän ahkerasti, miten olen kerinnyt ja jaksanut..mä oon ihan koukussa kyllä siihen, suunnitelmissa on nyt syksyksi ostaa sellanen kausikortti että pääsis useemmin ja vähän edullisemmin combattiloimaan. :P vaikka se välillä tuntuu ihan kamalalta rääkiltä, niin oi että sitä fiilistä jonka siitä jälkeenpäin saa! on se mahtavaa <3

hanne

täältäki löytyy compat fani:D kävin pitkän aikaa tunneilla ja aloin itsekin vetämään tunteja, se on kyllä energistä ja mahtavaa hommaa! unohtaa tunteja vetäessään että tämä on työtä:D ja ei varmasti tunnu miltään pakko liikkumiselta! ja aina voi kehittyä eri hyppy potkujen ja pyörähdyksien myötä:D uuden ohjelman myötä saa aina kotona koittaa raivata tilaa ja reenata ohjelman niin hyvin että sen suht koht muistaisi: liikkeet:D onneksi on ihania jumppaajia ketkä muistuttaa jos ite on liian fiiliksissä että unhotaa seuraavan liikkeen:D suosittelen kaikille!

lillly

Body Combat on ehdottomasti suosikkini! En vain oikein ole päässyt käymään niillä tunneilla, kun ne menee niiin huonoina ajankohtina :|

Aluksi mullakin oli vähän sellanen olo, että mitäs hittoa mä täällä teen, kun en oikein pysynyt ohjelmassa mukana. Onneksi sen oppi kuitenkin sitten kohtuu nopeasti. Itse kun en niin aerobicistä tykkää, niin body combat on täydellinen vaihtoehto minulle.

pilkku

Mäki tykkään älyttömästi combatista mutta en oo vielä kovin montaa kertaa käyny nii se tekniikka on vähä hakusessa välillä :? mutta ihanan tehokas ja energinen laji kyllä ja varmasti aijon käyä enemmänki :)

Sra

Joo täällä taas yksi niin Compattiin hurahtanut yksilö.... Oulussa käyn potkiskelemassa ja huitomassa. Ohjaaja mitä parhain, se on osa syy miksi niillä tunneilla käyn! Aluksi tuntui itselläkin, että ei tämä ole mahdollista, mutta nykyään kun liikkeet osaa, jo. oinanna ku sen jälkeen on ihana tunne !!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat