kaikenlaiset ihotaudit - Terveys ja hyvä olo

sandra-

haluaisin kuulla kertomuksia erilaisista ihotaudeista ja siitä minkälaisia vaikutuksia niillä on ollut elämäänne. :) itselläni on nyt vuoden aikana kehittynyt jonkinlainen ihosairaus kasvoihini ja se on kyllä välillä aivan kestämätön. iho punoittaa koko ajan, kutittaa, märkäpäitä ja näppylöitäkin on. lehahdan myös punaiseksi syystä jos toisesta. kyseessä saattaa olla ruusufinni mutta varmaa diagnoosia ei vielä ole. kertokaa omia kokemuksia tästä ja muustakin. :)

Kommentit (7)

Daniina

En tiedä kuuluuks tää ihoTAUTEIHIN mutta mulla on aina ollut tosi ärsyttävä ja pahanlaatuinen atooppinen iho, siis atooppista ihottumaa esiintyy vuodenajasta riippumatta enemmän tai vähemmän.. Iho hilseilee, kuivuu ja kutisee, naama punoittaa ja pahimpina aikoina kuivia läiskiä on siellä täällä.... Enpä oo sitten koskaan finneistä kärsinyt.

Siskolla on vielä pahempi, silmäluomia ja sormia myöten, käyttää aika vahvoja rasvoja kun tavalliset ei tehoa. Itse käytän perus Essexiä, muut ei käy.

Miffy
marjatta
Mulla on ruusufinni.todettiin keväällä.laitoin kierrukan helmikuussa.mulla ei ole aikaisemmin ollut iho ongelmia. Onko kellään ollut ongelmia hormoonikierrukan kanssa? :)

[color=green]Siirretty Yleisestä - Miffy[/color]

Schneesturm

Atooppinen ihottuma, jonka kanssa pärjään vaihtelevalla menestyksellä. Kun vaan muistaa kaikkea mahdollista voidetta mättää niin saattaa jopa näyttää asialliselta.

Miltzu

Täällä ilmoittautuu myös yksi atoopikko. Eli mulla on atooppinen iho. Pärjään sairauteni kanssa ihan hyvin, tosin näin talviaikaan rasvaa menee paljon mutta onneksi sitä on 5 kg määrättykin :lol: Ihottumaa on hyvin harvoin enää nykyään, jalat olleet aina ongelma-alueet. Yöllä hillitsee tosi hyvin valkoiset puuvillahanskat raapimista. Päivällä, koko ajan on ihan hillitön kutina, eikä aina voi olla raapimatta. Suihkuttelu auttaa hetken. Hydrocortison on tärkeä osa mun hoitoja, harvoin joudun turvautumaan antibiootilla saataviin rasvoihin... Pettynyt tosin olin kun kuulin, että pesunesteitä ei saa reseptillä. Acon mild tvättkräm on nimittäin taivaallinen valmiste. Aina en edes muista olevani atoopikko, hoidoista mulla tullut ainakin ihan rutiinit, niin itsestään selviä asioita ne ovat. :wink:

Lumi~

mulla on ihossa vitilikoa (sitä ei muistaakseni oikeesti kirjoteta ihan noin), eli valkosia pigmenttiläiskiä jotka ei rusketu... ERITTÄIN ärsyttäviä ovat mutta onneksi niitä ei ole tullut kasvoihin.. paikoitellen tosi isojakin, esim jalassa ja sitten on myös tosi pieniä.. tää vaiva on ollu mulla jo monta monta vuotta.. talvella ne jää vaatteiden alle mutta kesällä monet kysyy niistä kun näkyvät vähemmän vaatetuksen vuoksi... tosin oon jo niin tottunu niihin etten niitä itse edes aina muista.. joskus vaan havahtuu kesäisin siihen kun joku oudompi jää tuijottamaan kun ei kehtaa suoraan kysyä :)

leben

Mulla todettiin viime vuonna atooppinen iho. Eniten se näkyy kasvoissa. Eli naama kutisee ja punoittaa ja on erittäin kuiva, etenkin näin talvella. Aikaisemmin oletin sen vain johtuvan talvesta (kylmyys ja kuiva sisäilma) , mutta nyt naama näytti aivan hirveältä. Olisin voinut olla herra Lordin pikkusisko! :oops:
Onneksi olen siihen saanut tehokkaata rasvat ja tropit niin uskallan ihmisten ilmoille mennä. Pari viikkoa olin vain kotona kun hävetti niin paljon. Etenkin kun silmätulehduskin siihen samaan sattui puhkeamaan.. Olin sen verran hurjan näköinen että lapsetkin pelkäsivät... :(
kesällä on taas helpompaa, toivottavasti..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat