pitkäveteistäkin pitkäveteisempi sairasloma - Terveys ja hyvä olo

june

Heip.
Olen ollut nyt kuukauden sisään ensin kaksi viikkoa sairaslomalla ja nyt alkoi toiset kaksi viikkoa kolme päivää sitten. Ensin sain siis keskenemenon ja viime viikonloppuna rytmihäiriöitä (kuulostaa aika sairaalta :lol: ) No joka tapauksessa. Kun joutuu löhöämään kotona, tuntuu, että yleensä, kun menen satakymmenen lasissa joka päivä, tämä tällainen makoilu ottaa pattiin. Mitä siis tehdä?

Aamulla herätessäni olo on laiska. Puen päälle mahdollisesti muutamaa minuuttia ennen kuin avomieheni tulee kotiin, ettei hän huolestuisi (normaalina aamuna olen pukeutunut viidessä minuutissa ja siivonnut asunnon ennen töihin tai opiskelemaan lähtöä). Olen ihan neuvoton. Miten estää masennus ja pitää mieli korkealla, kun ruumis sanoo stop pienenkin fyysisen ponnistuksen (kuten roskien viemisen) jälkeen? Onkos kukaan muu joskus joutunut vastaavaan? :?:

Sivut

Kommentit (28)

Laura

olin viime syksynä kuukauden sairaslomalla ja sitä edelsi puoltoista viikkoa sairaalassa. Oli muuten todella tylsää! Varsin kun ei jaksanu tehdä yhtään mitään. Nyt lienee sama tilanne edessä, ainakin ton saikun kanssa. hyvä että sängystä pääsee ylös ilman, että alkaa kaameat rytmihäiriöt. :(

Ykeisesti saikulla on tylsää, varsinkin kun avokki on töissä pitkää päivää ja ite ei jaksa/kykene lähtemään kotoota pois, kun heikottaa...

Miffy

Mulla ei ole koskaan saikulla tylsää! ;)

- luen (lehtiä, kirjoja, sarjiksia...)
- välillä mässyttelen jotain hyvää
- piirtelen, maalailen
- liikun, näen kavereita (ei mahdollista kaikilla saikuilla tosin...)

Ehkä se et ite oon viihtynyt on johtunut suurimmaks osaks siitä, et oon lomaillut lähinnä psyykkisistä syistä, jolloin olen voinut ulkoilla jne...

Mut toi lukeminen ainakin on mahtavaa! Mikä voiskaan olla parempaa ku se :D

Miffy

Joo ihan totta!

Mä en ole sellaisella vielä ollutkaan, paitsi siitä yhdestä "saikulla" vietetystä kesästä pari viikkoa. Mutta silloin masensi niin ei sitä sitten muuta kuin makas sängyssä vaan.

june

Miehen passuuttaminen on kyllä ihanaa, se on totta. Tai ei sitä oikeestaan nyt tarvitse passuuttaa, kun se tuo vesilasinkin, vaikka vain ehtisin ajatella sitä. Ja illalla nukkumaan mennessä valvoo, että nukahdan, ennen kuin nukahtaa itse, ettei minun tarvitsisi kukkua yksin hereillä. Tämä on kyllä nyt lähinnä hyvittelyä viime viikonloppuisesta ääliömäisyydestä, mutta kelpaa mulle. :wink:

Laura
figaro
Parasta sairaslomassa on se, että saa passuuttaa miestä :lol:

Yhyy...mulla ei oo täällä ketään, jota vois pasuuttaa, kun mies on töissä. Yritin ehdotella, että ois jääny mua hoitamaan, mut ei jääny...kumma :-s

Ehkä se sit illalla hoitaa mua, jos vaan pystyn täällä kotona olemaan

Laura

Tässä jo useamman päivän on ollu ihan kamalia rytmihäiriöitä ja verenpaineet hyppii tonne lukemille 170/105 aina aika-ajoin---> päänsärkyä ja pyörtymisen tunnetta. Kaikki liikkuminen aiheuttaa oireiden pahenemisen ja huonompaan suuntaan menee. Lääkäri totes rohkasevasti, et hengitä paperipussiin ja ajattele kauniita asioita... :shock:

Laura

diagnosointi on hieman hoitavilla lääkäreillä hakusessa, kun yksi sanoo toista ja toinen toista. Ainakin eteistakykardia ja flutter ja sit on kait viel jotain muuta. niin ja ylimääränen oikorata sydämessä. tutkittu jo noin vuoden

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat