Virtsatientulehdus aikuisella - Terveys ja hyvä olo

Tiina82

auts kun pissalla käy niin sattuu mutta onneksi on lääkekuuri keksitty kun on todettu että minulla on virtsarakon tulehdus ja ikää on 24V. :cry: ei ole yhtään kivaa!!

Sivut

Kommentit (18)

Lizzie

[color=darkblue]Jeps, viestin otsikkoa voisi muokkailla, ja muutenkin yrittää aloituksissaan herättää keskustelua, pyytää kokemuksia tms. Pelkkä "Mulla on virtsaputkentulehdus" ei ole oikein mielekäs aloitus.. :)
Muokkaan otsikkoasi vähän, toivottavasti muokkaisit aloitusviestiäsi keskustelua herättävämpään suuntaan. [/color]

Rahel

Kuumaa karpalomehua kehiin. Ja kuumaa juomaa muutenkin, kun oireita ilmaantuu. Sillon ei välttämättä tartte niitä lääkkeitä ollenkaan. On ollut itelläkin tässä taas pariin kertaan alkavaa tulehdusta, vaikka ikää on 28-vee, mutta juomalla paljon kuumaa on oireet kadonneet. Sen siitä saa, kun harrastaa seksiä tsiljoona kertaan parin päivän sisällä. :roll:

tiikeli
Rahel
Sen siitä saa, kun harrastaa seksiä tsiljoona kertaan parin päivän sisällä. :roll:

Sen ainoan kerran kun en muistanut sitä että pissalla pitää käydä seksin jälkeen että paikat vähän puhdistuu sieltäkin, niin sain kans heti tulehduksen. :x Sen jälkeen oon sit muistanutkin käydä aina. :roll:

Lacrimae
tiikeli
Rahel
Sen siitä saa, kun harrastaa seksiä tsiljoona kertaan parin päivän sisällä. :roll:

Sen ainoan kerran kun en muistanut sitä että pissalla pitää käydä seksin jälkeen että paikat vähän puhdistuu sieltäkin, niin sain kans heti tulehduksen. :x Sen jälkeen oon sit muistanutkin käydä aina. :roll:

Voe herramunjee! Onko asia todellakin näin? Koskaan en oo tälläistä mistään oppinut, enkä todellakaan käy pissillä heti seksin jälkeen. Silloin vaan jos erityisemmin pissittää :lol: Olenpahan kuitenkin tähän ikään asti onnistunut välttämään ikävät tulehdukset. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää, näemmä.

tiikeli
Lacrimae
tiikeli
Rahel

Voe herramunjee! Onko asia todellakin näin? Koskaan en oo tälläistä mistään oppinut, enkä todellakaan käy pissillä heti seksin jälkeen. Silloin vaan jos erityisemmin pissittää :lol: Olenpahan kuitenkin tähän ikään asti onnistunut välttämään ikävät tulehdukset. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää, näemmä.

Kyllä sitä ainakin suositellaan! 8) Kumin kanssa mä en tota kyllä tehnyt ja vältin tulehdukset, että ehkä sillä kumittomuudella on jotain tekemistä asian kanssa. :?: En kyllä itekään aikaisemmin ihan täysin uskonut tohon, enkä tietty varma voi olla et se tulehdus siitä olis tullut. Mutta ilmeisesti mahdollista. :?

Myoni

Mä taas huomasin jatkuvista virtsatietulehduksista, että on uusi mies ja uudet pöpöt tms... Meinaan tällä, että kun siirryttiin mieheni kanssa kumista hormonaaliseen ehkäisyyn, alkoi virtsatietulehdusten kierre, jota kesti vuoden verran (sain melkein kymmenen tulehdusta yhden vuoden aikana, sukupuolitautitestit otettu ja mitään sellaista ei ollut). Sitten tulehdukset vain loppuivat eikä enää ole pariin vuoteen ollut. Meidän pöpöt tottui selvästi toisiinsa. :lol:

Nannerl

Otsikko muuten "kusahtaa" :lol: siinä, että virallisen diagnoosin suomenkielien nimi on virtsatietulehdus eikä virtsarakontulehdus. Ja yleensä "pissitulehduksella" tarkoitetaan vielä nimenomaan alempien virtsateiden limakalvon tulehdusta. Huonolla säkällä tulehdus voikin sitten levitä myös ylempiin virtsateihin eli virtsanjohtimiin ja munuaisaltaisiin. Joo, enhän mä mikään pilkunviilaaja ole :lol: :lol: :lol:

Ja se on muuten epistä, että tästäkin vaivasta saavat naiset kärsiä monin verroin useammin kuin miehet!

Nannerl

Niin ja periaatteessa pissatulehduksen latinankielinen nimi urethritis viittaa pelkkään virtsaputken tulehdukseen...

Voi jestas, potkaskaa joku mut pois täältä ku selitän tällasta soopaa...
Oon varmaan kattonu liikaa Greyn anatomiaa :roll:

Walbu
Nannerl
Niin ja periaatteessa pissatulehduksen latinankielinen nimi urethritis viittaa pelkkään virtsaputken tulehdukseen...

Voi jestas, potkaskaa joku mut pois täältä ku selitän tällasta soopaa...
Oon varmaan kattonu liikaa Greyn anatomiaa :roll:

No jos tässä TOSIAAN lähdetään pilkkua viilaamaan niin yleisin pissatulehduksen taso on kystiittii eli virtsaRAKKOtulehdus.

Myös pissiitiksi kutsuttu :lol:

katjah_

mun mielestä se ei tartu toiseen, mutta en oo kuitenkaan 100%:sen varma.. mulla itselläni oli helmikuus virtsis ja voi luoja ku oli tuskaa.. alaselkä -ja vatsa oli niin kipeät, ettei kärsiny istua tai maata.. onneks sain heti lääkkeet ni se meni pois. Kamala vaiva.. lapsena kärsin siitä vaivasta jatkuvasti ja oli tosi usein lääkekuureja..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat