Kumma patti alapäässä.. - Terveys ja hyvä olo

olivia p

Eli huomasin suihkussa oudon kyhmyn klitoriksen oikeella puolella, ulommassa häpyhuulessa joka on vähän hernettä isompi ja hiukan arka. Kun kävin lenkillä, housut tuntuivat hinkkaavan sitä ikävästi ja tuntui kirvelyä. Loppulenkistä alkoi koko kohtua vihloa oikein kunnolla, mutta vihlonta loppui kotiin päästyäni, kipu jäi silti. Aion tosiaan mennä lääkäriin viimeistään viikon kuluttua jos ei muutosta tilassa, mutta onko kellään kokemusta mistään tällaisesta? Mahtaako olla syytä suurempaankin huoleen? :( Äskettäin gynellä käynyt joka paineli vatsaa eikä tuntenut ilmeisesti mitään omituista.. Patti kyllä liikkui ihon alla elikkäs saattaisi olla jokin "rasvapatti"..?

Sivut

Kommentit (50)

Puutarhis

Ettei vain olisi tulehtunut ihohuokonen. Itselläni tulee karvojen ajelun/nyppimisen myötä joskus noita tulehtuneita paukamia, jotka ovat melkoisen kipeitä. Joskus mulle tulee jopa ihan oikeita finnejä häpyhuulien alueelle.

Nämä patit ovat kuitenkin menneet noin viikossa ohi ahkeralla rasvailulla (tulehtuma) tai desinfiointiaineella (finnit).

olivia p

Kyllähän minullakin noita on, mutta yleensäkin sillä alueella missä niitä karvoja kasvaa. Vai tuleeko niitä muuallekin? :o Ei tuota voi edes rasvata kun se on tavallaan tuola häpyhuulen sisällä, ulospäin näkyy vain vähän pullistumaa mutta sormilla tuntee sitten kunnon paukuran.

Puutarhis
olivia p
Kyllähän minullakin noita on, mutta yleensäkin sillä alueella missä niitä karvoja kasvaa. Vai tuleeko niitä muuallekin? :o Ei tuota voi edes rasvata kun se on tavallaan tuola häpyhuulen sisällä, ulospäin näkyy vain vähän pullistumaa mutta sormilla tuntee sitten kunnon paukuran.

Tutun kuuloinen paukama. Ison ja pienen häpyhuulen välissä olevat finnit ovat tajuttoman kipeitä. Isompi osa tuollaisesta finnistä tuntuu olevan häpyhuulen sisällä.

Finnejähän ei koskaan saisi puristella, mutta nuo olen jysäyttänyt ja kyllä sieltä on sitä tavaraa tullutkin :shock: ... Puristaminen sattuu aivan kauheasti, mutta puhkaisun jälkeen kipu on mennyttä kauraa. Puristamisen jälkeen olen apteekin puhdistusaineella pyyhkäissyt ihoa ja se on ollut siinä.

olivia p

No tuskin tuo finni on, tai ihohuokonen. Karvojakaan ei ole tullut ajeltua yli kuukauteen eli melko teknisesti mahdotonta. Ja nuo ihohuokoset minulla ainakin on niin kipeitä ettei niihin pysty edes koskea, tuota pystyi jopa puristelemaan.. Kuitenkin, patti on pienentynyt huomattavasti eikä ole kipeä enää, mikälie sitten olikaan. :)

Pennsylvania

Mulla oli ulommassa häppärissä joskus sisäpuolella joskus patti, joka kasvoi kaikkinensa ehkä herneen kokoiseksi ja loppuvaiheesta oli niin kipeä, että istuminenkin sattui. Pari päivää panikoin sitä ja jossain välissä se sitten itsekseen poksahti irti ja parantui. Jäi siis selvittämättä, mutta tuskin oli mitään vaarallista sitten kuitenkaan.

Kepatäti

mulla on ollu kans ihan häppärin sisällä näppylä, joka ei kyllä varmasti johtunut mistään karvojen ajelusta. se oli kova, sen puristaminen ei sattunu ja olin ihan hysteerinen sen suhteen.

meni joku viikko ja sitten yks päivä kun sitä näpläsin ja puristelin niin sieltä tulikin sitten mädät pihalle eli oli vähän erikoisempi finni vaan.

haili3

]

Voisin vaikka vannoa että se on jonkunlainen finni. Voihan niitä sinnekin tulla. Miksei voisi? Ihohuokosiahan sielläkin kai on (?) niin kai nekin voivat tulehtua :D Lääkäri en ole mutta voisin veikkailla tällaista :))

celia

Juu on muistaakseni ollut tuollainen mutta ihan ohi meni itsestään.

Nivusessa taasen oli viime talvena sellainen n. 10cmx5cm kokoinen kyhmy ihon alla, väritys mustansinisenvioletinkellertävänpunainen ja KIPEÄ. Tuli myös eritettä reilusti kun "lypsi". Näytin lääkärille samalla kun herpesoireiden takia hakeuduin, ei suostunut edes vilkaisemaan ja sanoi "ei toi mitään oo", vajaa puoli vuotta myöhemmin näytin kouluterveydenhoitajalle (amiksessa siis olin) joka laittoi lähetteen koululääkärille. Olipa sitten ihonalaiskudoksen tulehdus johon söin antibiootti kuurin. "Eihän se juu mitään ollut..". Lääkäri vielä sanoi että jos ei häviä niin se joudutaan avaamaan kirurgisesti. Onneksi ei jouduttu. :shock:

_ankka

Minulla on kans ollut alapäässä patti, hernettä vähän isompi. Oli kipeä, en voinut ajaa pyörällä ollenkaan, istumiseen ei kuitenkaan vaikuttanut. Se sitten onneksi ajan kanssa kutistui. Ei sitä todellakaan pystynyt puristamaan, tuntu, että oli niin syvällä ihossa, eikä pinnalla. Itse ajattelin, että se oli jonkinlainen rasvapatti tai jotain, kun se kerran liikkuikin.

Tapsu

Tuli vaan tosta mieleen kun Celia sanoit tosta tulehduksesta mikä sulla oli nivusissa.

Poikaystävällä tuli joskus vähän niinkun pakaran sivuun ihan sinne vaon puolelle sellanen iso möhkylä patti mikä oli vähän kipeäkin. Kasvoi ja kasvoi vaan. Käytiin sitten hänen äiten luona vkloppuna niin siellähä se sitten puhkes ja kaikki mädät tuli pihalle hiukkasen veren kera. Oli kuumeessa sitten siinä koko viikonlopun ja nukkui vaan. Haju oli.. voitte kuvitella kun mädästä kyse.
Maanantaina sitten työterveyslääkärille vaikka oli silloin jo parempi. Sano että oli varmaan siitä tullut että joku karva oli kääntynyt sisäänpäin ja ruvennut ärsyttämään siellä ihon alla. Varmaan kun oli vatsalihaksia tehnyt farkut jalassa niin sillon mennyt se karva. Jos ei olisi puhjennut oisi pitänyt leikkauksella avata ja mädät pois. Mutta onneks puhkesi :)
Siihen sitten sai jotain antibioottia kans kuurina että parani kunnolla.

figaro

Rauhaset voivat myöskin ärsyyntyä tietämättä. Oireilevat turvotuksella, toisinaan myös niin, että kerää mätää sisään ja joudutaan tyhjentämään tai poksahtaa itsekseen. Näitä siis limakalvoilla, klitan alla, emättimen suulla jne. Ei tarvita finniä, vain rauhanen.

Sukkis

Itellä kans oli tossa bikinirajan kohdalla semmonen ihon alla oleva patti, ei pystyny puristamaan. Aluksi oli pieni ja vähänkuin finni, mutta sitten kasvoi. Menin lääkäriin, ihoon tehtiin viilto ja lääkäri otti sen patin pois, oli vähä niinkuin joku rasvapatti. Siihen laitettiin pari tikkiä ja sain antibioottikuurin, oli kuulemma joku tulehtunut talirauhanen tai joku :D

kis22

Mulla kans ollu noita ja on hävinny parin viikon sisällä ja en ole jaksanut vielä lääkäriin mennä niiden takia.. En usko että mitään kauhean vakavampaa voisi olla.

Jaeniver

Olisikohan minulla samankaltainen näppylä? Eräänä päivänä höyläsin hieman varomattomasti ja se vihlaisi oikein tuntuvasti. Nyt suihkussa huomasin, että siihen kohtaan on kasvanut n. herneen kokoinen, punainen ja kipeä näppylä. Säikähdin heti, että on joku kauhea tauti, mutta tuskin mikään sp-tauti olisi pakarassa noin kaukana emättimestä tai peräaukosta? Muistelisin, että samanlainen näppylä on minulla joskus ollut sääressä.

Mitä tuolle nyt pitää tehdä? Kannattaako lääkärille näyttää, vai vain odottaa että menee ohi?

figaro

Ellei vain kasva ja kasva niin minä antaisin olla. Basibactia kerran päivässä (määräsivät minulle alapään paukamiinkin). Ja välttäisin ehdottomasti muutoin käsillä koskemista, ettei tulehdu enempää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat