Liikkuminen ja painonnousu - Terveys ja hyvä olo

Rocksanna

Olen alkanut taas tauon jälkeen liikkumaan aktiivisesti ja syömään terveellisesti. Painoani tiputin vajaa 20 kiloa jokin aika sitten lähinnä muuttamalla syömistapojani (tiedän sen jo pelkästään virheeksi...). Nyt sitten kun olen ottanut liikunnan taas jokapäiväiseksi iloksi (pyöräillen töihin = yhteensä 20km/ päivä + yläkroppatreenit lähes päivittäin) niin kauhukseni olen huomannut painoni nousevan.. Tiedän että se on aivan normaalia koska lihas painaa enemmän kuin löllöys mutta minä joka olen addiktoitunut vaa´an käyttäjä en saa iskostettua päähäni sitä että se vaaka ei kerro kaikkea. Kaipa se painokin alkaa taas hilautua ajan kanssa alas päin mutta on se nyt perkele :evil: Positiivista on kuitenkin huomata kropassa pieniä muutoksia lähes päivittäin, ihan jostain aineenvaihdunnan toiminnasta hauisten muokkautumiseen. Pitäisi vaan kai olla tyytyväinen... :?

Kommentit (11)

Rocksanna

mmmh... no siis lähinnä, että mitenkäs muilla? :? Onko lähtenyt tippumaan paino uudelleen tai onko paino jäänyt korkeammaksi kuin alkujaan tms.?

lila

Itseänikin se hämää, mutta mittanauhalla saat "mukavammat" tulokset kuin vaa´alla. Mittaamalla esimerkiksi vyötärön ympäryksen, lantion jne huomaat varmasti, että olet "pienemmässä kunnossa" :) Eli vaikka vaaka sanoo mitä, luota senttien lähtemiseen ja esimerkiksi ennen pieniltä tuntuneiden housujen parempaan istuvuuteen =D>

taizu
figaro
Lihaskunnon kasvaessa paino voi nousta ja useimmiten nouseekin ellei ole muuta mistä lähteä kiloja.
Niin juuri.
Lihasmassa painaa enemmän kuin läskilöllymassa.

Ihaile vain tuloksiasi siinä, kun vaatteet löysyy ja numerokoko pienenee.
Puntari on liiaksi "VARTIOITU" painomitta.. ;)

Miffy

Mä olen sitä mieltä et tää ongelma on ratkaistava ketjun aloittajan päässä... Eli pitää vaan oppia hyväksymään et paino nousee kun lihasmassa kasvaa. Mun vinkki on: heivaa se vaaka! :)

jeijei

En usko että oiekasti laiha ihminen voi olla löllöä rasvaa.. koska eikö juuris siksi liiallinen laihtuminen olekin huono juttu että elimistö tarvitsee rasvaa lämmitteeksi ja energiaan?

Mutta on totta, että mieluummin kiinteä kuin löysä, mitä Dubyamoa varmaan tarkoitti :wink: .

Rocksanna
Miffy
Mä olen sitä mieltä et tää ongelma on ratkaistava ketjun aloittajan päässä... Eli pitää vaan oppia hyväksymään et paino nousee kun lihasmassa kasvaa. Mun vinkki on: heivaa se vaaka! :)

Yhdyn tähän :oops:

Tuli vaan mieleen, että nykyäänhän nää ravintoihmiset puhuvat muistaakseni joistain lihavista laihoista eli just että ollaan tosi laihoja muuten, mutta että kaikki se rasva mikä on kertynyt epäterveellisen ruokavalion ansiosta kroppaan on sitten mahassa (muistelen nähneeni näitä teinejä, jotka muutoin ovat supertikkuja mutta sit vatsassa on kiva kumpu ja liian pienien miss sixtyjen housunkauluksesta vilkkuu joka jenkkaajan unelmat..:roll: ). ja niinhän ne sanovat että vatsarasva on se kaikkein pahin.

Daisy

Tietysti jos liikkuu paljon, saattaa myös syödä paljon...

Mullakin oli kahden kuukauden tehokausi liikunnan suhteen keväällä, enkä kyllä edes vaa'alla käynyt kauheasti, enkä painoani tarkkaillut, mutta nyt voisin sanoa, että ei mun painoni sinä aikana ainakaan laskenut, vaan pysyi korkeintaan samana. Eipä mulla siinä kyllä tiputettavaakaan ollut, mutta kai ne lihakset vaikuttavat sitten painoon niin paljon?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat