Tamponi yölläkin? - Terveys ja hyvä olo

Lumi_

Ite käytän kyllä yölläkin...muuten aamulla ällöttää :P

Sivut

Kommentit (82)

yhdenihanankulta

Hiukan epäselvyyttä asiasta, voiko siis tamponia käyttää myös yöllä? Vai onko sitten riski sairastua TSS:ään? Eikö se raja ollut suunnilleen 8 tuntia kun tamponi voi olla kerrallaan emättimessä?

Miffy

Raja on 8 tuntia ja itse en kyllä samaa tamponia pitäisi niinkään kauaa.

Hanki kuukuppi, sitä voi pitää kaksitoistakin tuntia täysin turvallisesti.

taizu

Minäkin muistan, että tampoonia ei yöksi. Ennemmin sitä sidettä vain niin saa emätinkin olla "rauhassa"..tai tuo Miffyn mainitsema kuukuppi.. voihan.. pitäis sekin jo minun hankkia!!!

Miffy

Hanki Taizu! Sopii useimmille ;) Ja voihan sitä sitten hankkia sellaisen, jossa on vuoden takuu.

Saa olla rauhassa. Ja sekin on kivaa, kun voi pitää pitkän ajan. Veri kun ei kuppia käytettäessä pääse ilman kanssa tekemisiin, niin ei rupea edes haisemaan, vaikka pitäisi kaksikintoista tuntia.

MiuMiu*

Eihän sitä kyllä kannattaisi tai saakaan yöllä pitää.
( Täytyy tosin itse tunnustaa, että joskus olen jättänyt yöksikin esim. jonkun baari-illan jälkeen, mutta ei sitä ainakaan usein kannata tehdä, mieluummin ei siis ollenkaan)

Jzzu

Eihän sitä yöllä sais kai pitää mutta niin mie teen kyllä aika usein eikä ainakaan toistaiseksi ole ongelmia ollut. :roll:
Toki joinain öinä oon ihan paljaana että pääsee ees välillä tuulettuun.

PinkPanther

Tykkäisin pitää yöllä, ja muutamana yönä olen jopa pitänytkin,mutta kun joutuu heräämään kesken unien ja vaihtamaan niin yösitäeitä sen takia käytän. On se kyllä kenkkua nukkua kun tuntuu että tulee yli laidan.. Tuo kuukuppi houkuttaisi, ja ehkä joskua lähitulevaisuudessa sen hankin :)

Cosmic girl

Se kuppi on kyl tosi ihana, kun ei hiosta yhtään, eikä kuivata limakalvoja pilalle. Yöllä en muutenkaan vuoda juuri ollenkaan, joten tamponi ei tulis kuuloonkaan. Kivaa kun voi nukkua vaikka 12 tuntia, eikä aamullakaan oo kiire vessaan. Eikä aamulla haise pahalta. Kuppiin mahtuu aika monta tamponillista täytettä ennenkuin se pitää tyhjätä.

Maruchka

Mun kuppi on jäänyt käyttämättömäksi. Menkat pienentyneet niin paljon, että tamppari riittää ja on helppo suoja. Eikä mulla taida ehtiä pahemmin kesän aikanakaan menkkoja olla, silloinhan kuppi olis kyl ehdoton.

Zuzannah

kyllä mä tamponia pidin yölläkin ja aika usein se oli iiiiihan liian monta tuntia kun nukun yleensä ainakin viikonloppusin yli 10 tuntia.. mitään oireita ei kyllä tullut sillonkaan.. ja tamponia pidin vaan parina ensimmäisenä yönä kun menkat oli runsaammat ja sen jälkeen pelkällä siteellä. nykyään ei oo sitä ongelmaa kun on siis kuukuppi käytössä :)

Venice Queen

Pakko on käyttää tamponia yölläkin jos ei halua lakanoiden vaihtoon, siteistä kun menee aina ohi, olipa sitten yöside tai tavallinen. Ja sekin vaihtelee hirveesti, joskus on aamulla ihan puhdas tamponi ja sitten taas esim. viime kuukautisten aikaan tamponi oli ihan täpösen täynnä aamulla. Oon myös kuukuppia hankkimassa, mutta hankintaa vaikeuttaa se, ettei täältä kotikaupungista sellaista löydy (ja tilaaminen on jotenki liian vaivalloista :) ).

maaruli
Maruchka
Mun kuppi on jäänyt käyttämättömäksi. Menkat pienentyneet niin paljon, että tamppari riittää ja on helppo suoja. Eikä mulla taida ehtiä pahemmin kesän aikanakaan menkkoja olla, silloinhan kuppi olis kyl ehdoton.

Eikös niukoissa menkoissa kuppi olis just hyvä, kun ei tarttis ku 12 tunnin välein tyhjentää :shock: Tamppoonia joudut useammin ihan vain terveyssyistä, vaikka se ei täynnä vielä olisikaan...

Miffy

Mäkin vähän ihmettelin Maruchkan logiikkaa :D Mun mielestä kuppi on just siks niin mahtava, kun se sopii tuli sitä verta sit litra tai milli :D Ja tosiaan vaihto vaan 12 h välein, jos tamponia pitää niin kauan (eikäees saa) niin jopas haisee.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat