Menkat kesken pillereiden - Terveys ja hyvä olo

pikku

Auttakaas nyt kun en tiedä mitä tekis, kun mulla on nyt pari kertaa alkanut kuukautiset kesken pillereitten. Kerran kävin lääkärissä mutta ei osannut sanoa mitään, eikä tutkinut. Ja kerran jäi pois vallan ja kotitestit näytti plussaa ja neuvolassa negatiivista. Lääkäri sanoi että tod. näk. raskaus on ollut mutta jotenkin "imeyty" pois... OUTOA!!!!!

Kommentit (10)

figaro

Oletko milloin aloittanut pillereiden syömisen? (..ettei siis olisi mitään välivuotoja sen vuoksi)
Entä miten pitkä aika tästä positiivisesta testistä on? (..ettei mitään jälkivuotoja keskeytyneeseen/poisimeytyneeseen raskauteen liittyen)

Selittikö lääkäri poisimeytymistä tarkemmin? Käytännössä siis, että miten se on mahdollista ja mitä se tarkoittaa konkreettisesti?

pikku

Olen syönyt näitä pillereitä jo puoltoista vuotta. Ja positiivisesta testistä on n.3 kk (kai). Lääkäri ei oikein selittänyt vaikka kysyin kyllä sanoi vaan että tavallaan keskenmeno tai sillai...

nelffi

Laitan tän nyt tän aiheen alle,kun en uutta jaksa alottaa. Periaatteessa kyllä sopii ton otskon allekin...
Eli, nyt on ollu pari kuukautta elimistö _ihan_ sekasin.. se alko varmaankin siitä ku just ennen menkkoja otin jälkiehkäsypillerit, ja sitte meni kyl vatsa ihan sekasin, ja on oikeestaa ollu tähän asti samassa huonos kunnossa. noh, niitten pillerien jälkee tuli menkat melko normaalisti, mutta seuraaviin meniki sitte joku 45+ päivää, eikä mulla oo koskaan ollu tommosii taukoi...
no, sitte aattelin,et seuraaviin ois se joku 30 päivää aikaa, ni nyt sitte alko suunnillee 20 päivän pääst menkat,eli liian aikasin..(mulla ei myöskään koskaan oo ollu näin lyhyttä väliä menkois..) ja mikä pahinta,tätä vuotoa on ny kestäny 12 päivää :(
pitäs mennä lääkärille varmaa mutta ku pelottaa :( oon suunnillee kaikki maholliset sairaudet pyöritelly päässäni ja kaikee muuta tyhmää.. ei pysty keskittyy muuhun,ku nää menkat on ihan sekasin..
oisko kellään mitää neuvoja että mitä mun pitäs tehä tai vastaavia kokemuksii..

Lumi~

mene ihmeessä käymään siellä lääkärillä jo ihan oman mielenrauhasi
vuoksi.. voihan olla että se syy on juuri niissä katumuspillereissä.. ehkä
ne ovat saaneet sen sinun elimistön niin sekaisin ja aikaa myöten
tasoittuu(?) en tiedä.. kerran ensin oli pitkä väli ja sitten normaalimpaa
lyhyempi väli, niin siitä voisi päätellä että jälkimmäiset menkat ovat
tulleet suht koht ajallaan ja vain ne edelliset ovat olleet myöhässä..

minulla on nyt kans hiukan jännittynyt olo kun menkat ovat viikon
myöhässä ja minulla ne ovat aina ennen olleet säännölliset...
raskauden mahdollisuuttakaan ei ole, että jaa.. mistäköhän mahtaa
johtua :?

figaro
pikku
Olen syönyt näitä pillereitä jo puoltoista vuotta. Ja positiivisesta testistä on n.3 kk (kai). Lääkäri ei oikein selittänyt vaikka kysyin kyllä sanoi vaan että tavallaan keskenmeno tai sillai...

Pillereiden vika ei siis voi olla. Tuo 3kk on lyhyt aika ja voi siksi vaikuttaa..

nelffi
pitäs mennä lääkärille varmaa mutta ku pelottaa :( oon suunnillee kaikki maholliset sairaudet pyöritelly päässäni ja kaikee muuta tyhmää.. ei pysty keskittyy muuhun,ku nää menkat on ihan sekasin..
oisko kellään mitää neuvoja että mitä mun pitäs tehä tai vastaavia kokemuksii..

Sinuna ottaisin yhteyden gyneen tai ihan yleiseen lääkäriin ja kertoisin tilanteen. Tosin epäilen kyllä, että tuo kierron vaihtelu johtuisi siitä jälkiehkäisypilleristä. Jos aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia ja kiertoheitot tulleet vasta jälkiehkäisyn jälkeen.. (Sairauksien osalta erityisesti sinne lääkäriin ;) )

nelffi

jooh, pitäs mennä...mutta on se surullisenkuuluisa lääkäripelko...erityisesti kaikkia sisätutkimuksia ja papakokeita kohtaan. tuntuu että ainakin tossa omassa terveyskeskukses koko henkilökunta on jo niin leipääntyneit ja kyllästyneitä työhönsä,etteivät jaksa/viitsi selostaa kaikkea, ja semmoset "kyllä se siitä" ja "se nyt vaan on joskus niin" -vastaukset saa enemmän paniikkiin ku mitä olis jos ei ois sinne menny...
eli oikeestaan on usko vähän menny siihen et kukaa lääkäri vois auttaa..ite oon näit miettiny ja päiviä laskenu jne..
oon oikeestaa täs vaa ootellu et millon nä liian aikasin tulleet menkat loppuu ja kroppa normalisoitus,mutta ku ny tosiaan nää menkat on kestäny jo 12 päivää..

figaro

Minä nelffi olen oppinut sen, että itse pitää kysyä, jos tahtoo jotain tietää. Poikkeuksena tosin tämän päivän lääkäri, joka meinasi puhua enemmän kuin olisi ollut tarve... :roll:

Rohkeasti vain!

vanja

Mulla taas on se ongelma, että lopetin pillereiden käytön puol vuotta sitten, sen jälkeen oli 3kk sitten menkat ja nyt ei taas oo kuulunu. Ei kauheen kiva fiilis odotella tosiaan, että koskahan ne alkais ja joko säännöllistyis.

Gynelle varasin kanssa ajan, puol vuottahan se aika saattaa olla, että menkat normalisoituis pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta silti. Kaikkee oon tässä kans miettiny, että vaikuttaako lasten saantiin ja mitä lie :/ Miks naisille on tämmöset saamarin huolenaiheet luotu!

nelffi

jooh, kyllähän sitä tulee kyseltyä..se on lähinnä siitä kii,että ku saan soitettuu sinne ajan ja mentyä sinne oottelee ja jännittää ja vaik mitä,ni ei oo kiva kuulla jotai itsestäänselvää tms, minkä jo tietää itekin. tuntuu että ku näkee vaivaa ja saa ittesä rohkastuu sinne lääkärille,ni alkaa vaa turhauttaa se jos ei mitää konkreettist apuu saa. aattelin ny ootella vielä tässä, ja vaiks sit muutaman päivän päästä mennä...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat