haavaumia - Terveys ja hyvä olo

DemonOfTheDay

tää seuraava teksti liittyy kyllä terveyteen vaikkei siltä aluksi vaikutakaan :wink:
elikkäs siis alotin e-pillereiden käytön n. 2kk sitten ja kk sitten piti tietyistä syistä vaihtaa merkkiä. Uuden merkin myötä olen huomannut että seksin aikana kuivun melko paljon ihan yhtäkkiä ja tän takia seuraavat 24h on melko epämukava olotila kun alapäätä polttelee...nyt viime viikolla kävi just näin että kuivuin todella nopeasti ja sattui..no seuraavana päivänä kun "yritettiin" uudestaan niin tuloksena oli yksi työntö ja huuto kun sattui niin *piiiiip*...seuraavana aamuna heräsin kun alapäätä kutitti ihan pirusti ja ajattelin että kiva kiva nyt tuli taaaas hiiva ja hommasin itsehoitopakkauksen. seuraavaksi yöksi laitoin kapselin mutta aamulla heräsin ehkäpä vieläkin pahempaan kutinaan ja illalla huomasin että alapäähän emättimen suulle oli tullu kolme aika isoa ja todella kipeää haavaumaa..saman tyyppisiä kun saattaa joskus suupieliin tulla tai paperiviiltohaavoja. Vessassa käynti on yhtä helv**** kun kirvelee ja pissatessa kutiaa ja kirvelee eikä pissa tule sillä normaalilla "paineella" vaan lorinana :roll: Kävi mielessä että herpeksessä tulee haavauma mutta vasta rakkuloiden jälkeen eikä mulla periaatteessa ole mahdollisuutta että olis herpes kun on ollut avomies jo 6kk ja hänet on testattu taudeilta. Luullakseni herpeksen oireetkin tulee n. pari viikkoa tartunnan jälkeen eli se mahdollisuus olis poissuljettu....toivottavasti!! :shock: eikä kai herpeksessä itämisaika ole samanlainen kuin esim kondyloomassa mikä saattaa tulla vasta 6kk tartunnan jälkeen...nyt en siis tiedä MIKÄ VAIVAA mutta kamalaa tämä on..alapää on hieman punainen ja pikkuisen turvonnut ja olen yrittäny pitää kaikki paikat puhtaina ja laittanut haavaumiin Bebanthenia...kävi mielessä että voisiko olla että kuivuminen teki pienen haavan alapäähän ja sinne pääsi joku bakteeri ehkäpä mikä tulehdutti koko alapään...oiskohan kellään mitään tietoa asiasta?omia kokemuksia??tiistaihin asti pitää odottaa lekuria pääsiäisen takia mutta ois kiva saada jonkinlaista helpostusta asiaan...

Sivut

Kommentit (20)

figaro

Ensinnäkin minä jättäisin ne pillerit syömättä.
Toiseksi ostaisin apteekista intiimipaikkoihin tarkoitettua rasvaa, jota alkaisin käyttämään vakituiseen. Seksin yhteydessä liukuvoidetta.
Mitä tulee herpekseen ja kondyloomaan, ovat molemmat sairaudet myös stressitauteja - puhkeavat siis myös stressin takia (voi olla kehossa, mutta tulee esille vasta, kun kehon tila on epänormaali). Toisaalta: Oliko sinulla rakkuloita? En usko, että kyse olisi moisesta.

Minusta tuo kuulostaa ihan vain kuivuuden aiheuttamasta vaivasta. Käy näyttämässä gynellä. Ja mieti oikeasti niitä pillereitä.

DemonOfTheDay

hmmm..tässä on vaan se pieni ongelma ettei avokki oikein suostuis käyttään kortsua koska sanoo vievän tunnelman ja tunnon pois enkä mäkään haluis sitä pakottaa niitä käyttämään..eikä tässä oikein ilman seksiäkän voi elää että pillerit olis melkein ainoo vaihtoehto...
ei mulla ole ollu minkäänlaisia rakkuloita, olisin kyllä huomannu jos sellasia ois ilmaantunu, enkä mäkään oikein siihen herpekseen usko..kuivuus kai sen aiheuttaa tai joku bakteeri..tässä tapauksessa tosissaan toivoisin että olis joku bakteeri ettei "tarttis" pillereistä luopua, elämä menee muuten liian vaikeeksi! :cry: ärsyttää!!

SooZ

tuota.. sanot että avokkisi ei halua käyttää kortsua. no onko se sitten hyvä että sulla on emätin täynnä haavoja ja seksi jää vaan haaveeksi? että haloo :roll:
kyllä niitä ehkäisy menetelmiä on sitten muita, kokeile taas jotain muuta pillerimerkkiä, tai rengasta tai laastaria. Ei tommonen oo kivaa kellekään. Gynelle mä neuvoisin menemään että selviää varmasti toi et mikä on.

SooZ

heh tuli sanottua vähän "karusti" tuo :) Ei ollut tarkoitus kuulostaa ilkeälle.
Kannattaa tosiaan ihan ensin mennä käymään gynellä. Siellä kyllä osaa neuvoa mitä kannattaa seuraavaks koittaa. Ja jos toi kuivuminen jatkuu ongelmana niin se liukuvoide on hyvä apu!

ebez

Mulla on kans tullu tommonen haavauma mut se on isojen ja pienten häpyhuulien välissä..huomasin sen vasta paripäivää sitten..tuntu pientä turvotusta..voisko se tosiaan johtua pillereistä että niitä tulee vai oisko mahollista et se kuivuus tulee liiasta pesusta..en oikein keksi muuta.. :/

figaro

Minulla joskus alushousut hankaa.. jos pyöräilee paljon tai housuissa on kapea haaralappu tai istuu päivän esim. töissä jne. Kannattaa myös kiinnittää huomiota alushousujen materiaaliin.

eve

Mulla on aika sama ongelma, paitsi et kestäny jo lähes kaks vuotta ja lähes kymmenen gynekologilla käyntiä. Aloin syödä pillereitä heti neitsyyden menettämisen jälkeen, meni n. pari kuukautta, ja sen jälkeen yhdyntä sattunu joka kerta, joskus tulee verta. Huomaan ite et yhdynnän jälkeen tulee aina muutama syvän näkönen viiltohaavan tyyppinen haava aukon ympärille. Nyt oon vaihtanu pillereitä, lopettanu ne, rasvannu haavoja 6 eri voiteella, käyny sukupuolitesteis, ja sama homma jatkuu eikä mikään auta.liukkaria voi laittaa vaikka kuinka paljon, muttei se auta, ehkä lievittää vähän.., parisuhde kärsii aika lailla, ku 3 vuotisen suhteen ajan, 95% yhdynnöistä kivuliaita..nyt on taas uus aika eri gynelle, toivon et joku keksis pian jotain tähän.

eve

ei oo..on määrätty vaan aina uusia rasvoja, kipugeeliä tai muuta mikä ei auta..alkaa vähä toivo loppua, yleensä 2kk yhdynnäs taukoa, ja sit ku yritetään niin yhdyntä sattuu joka kerta..epäilin vulvodyniaaki joskus, mut sit huomasin nää isot haavaumat, joten täytyy kipu tulla niistä..

figaro

Tuo ihmetyttää toden teolla. Kuivuusongelma on todella pahana, jos ei rasvauskaan auta :( Oletko pidättäytynyt seksistä miten pitkiä aikoja? Oletko siis päässyt paranemaan kunnolla? Entä ruokavalio, silläkin voi olla merkitystä noihin haavaumiin (tulee mieleen hiiva, joka ei sitten oireilisi muutoin kuin limakalvojen herkkyydellä). Eikö endometrioosiakaan ole edes aavisteltu?

Oikeasti ikävää, että noinkin pahana :(

DemonOfTheDay

niin siis itse ravasin ton haavauma jutun takia (mistä eka tekstissä kerroin) lekurilla ja ne määräsi lääkettä vähän sun vaikka mihin mm. todella pahaan hiivaan ja epäilivät kovasti että mulla mitään herpestä olis kuiteskaan..no laittovat testeihin kuitenkin ja kas kummaa sieltähän löyty klamydia ja se saaaaaaaaaaaaaaaaaaaat***n herpes...ja kaikki tämä yhden hairahduksen jälkeen..ja nyt täytyy pelätä että avomiehellänikin ois samat taudit...jännä vaan että joulukuussa klamydia-testi oli negatiivinen..no nyt täytyy vaan elää tekojensa kanssa, pelottaa vaan kun sanotaan että herpes voi tarttua puolella tapauksista myös sikiöön ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa jotain epänormaalia ihoa tai vammaa jne.. :cry: älkää tytöt luottako miehiin joita ette tunne...tai no mun tapauksessa luulin tuntevani..no löytyi siis selitys haavaumille yms oireille..suosittelen KAIKKIA testejä jos haavaumia löytyy

figaro

Ei hitto.. :( Onneksi sentään selvisi, mikä vaivaa. Siis keneltäkö se nyt on tullut? (En muista oletko kertonut :oops: ) Oma hairahdus vai puolison vai vanhempi juttu?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat