Luomet - Terveys ja hyvä olo

ena

Mulla on ihan tajuttoman paljo pikkuluomia jotka kasvaa koko ajan... Enkä huomaa jos tulee lisää. Kaks tosi isoa ja pahan näköstäki olis... Tai ainaki toinen näyttääki pahalle, se on nimittäin rinnassa kainalon seutuvilla. Suurin osa rintsikoiden kaarituista ei siihen yllä, mutta on poikkeuksiaki. Se on semmonen ei pyöreä ja vähän epämudostunu ja epätasanen. Toinen on jalkaterässä mutta se on täydellisen ympyrän muotonen ja melko sileä. Pikkusormen pään kokosia molemmat.
Jotain saattas pitää tehä niille...

Sivut

Kommentit (77)

deadDream

En missään tällaista ketjua nähnyt joten ajattelin uuden aloittaa.

Onko teillä luomia joista haluaisitte päästä eroon, missä ne kenties sijaitsee vartalossanne? :D Maksaako luomien poistattaminen hirveästi? Ja mistä syistä niitä poistetaan ilmaiseksi?

Minulla on luomia kropassani vaikka kuinka paljon, mutta ne on vaan sellasia länttejä jotka eivät menoa haittaa. Tosin minulta löytyy niskan lähettyviltä iso luomi johon osuu harja välillä ikävästi kun hiuksia harjaa. Toinen iso luomi löytyy kaulan ja rintojen välistä (mikälie tuon alueen nimi on :DD ) ja haluaisin siitä eroon koska se on ruma. Pienempi mutta ehkä haittaavin luomi on olkapäässä, juuri siinä kohdassa missä rintsikan olkain on. Viimeaikoina tuo olkain on sitten hiertänyt tuota luomea aika pahasti, mistä syystä luomi on arka ja punoitaa reunasta vähän.

Voiko muuten luomia tulla huuleen?

Kaikenmuailman keskustelua luomista siis.

Jzzu

Minulla on aika ruma syntymämerkki selässä suunnilleen samalla kohtaa ja saman kokoisena kuin isälläni ja siskollani on.
Sen voisin poistattaa kyllä ihan esteettisistä syistä sillä omani ei onneksi jää rintsikan hakasten alle tai muutenkaan häiritse, ei vaan ole mielestäni kauheen nätti.
Kaulassa on kanssa luomi, pienempi tosin mutta sen verran koholla että aina välillä satun raapaisemaan joko kynnellä tai kaulaketjulla sen auki. :?
Siitäkin voisi olla hyvä päästä eroon.

Miulla on pieniä luomia ympäri kroppaa mutta noiden lisäksi häiritsee vain vasemmassa olkavarressa olevat täplät sillä en tiedä mahtuuko suunnittelemani tatuointi siihen ilman että menee luomien päälle.
En tahtoisi kuvaan jäävän reikiä luomien takia sillä luomen päältä ei voi tatuoida ja niitten ympärille ois jätettävä tatuoimatonta pintaa. :roll:

MiuMiu*

Multa on ala-asteikäisenä poistettu luomi vyötärön kohdalta, koska housujen vyötäröt hankaa just siihen kohtaan, joten se suositeltiin poistettavaksi...nyt siinä näkyy pieni haalea läntti arven vuoksi.

Luomiahan suositellaan poistettavaksi jos ne on sellasessa paikassa, että ne voi hankautua, sillä voi olla vakavia seurauksia jos luomet pääsee rikkoutumaan, joten kannataa siis pyytää poistamaan ne jos ne on hankalassa paikassa ja kysyä lääkärin mielipidettä, että kannattaisko se poistaa.
Mulla on melko paljon sellasia pieniä luomia ja muutama vähän isompi selässä, yhden niistä haluaisin pois, mutta lääkäri ei sitä suositellut, koska se ei hankaudu mihinkään ja siitä jäis arpi, joka on kuulema rumemman näköinen, kuin luomi...

vihollinen

Multa poistettii tos reilu vuosi sitten alaselästä luomi, joka oli halkasijaltaan n.puoli senttiä.. Lääkäri sanoi, että se on ihan hyvälaatuinen, mutta halusin silti, että se poistetaan, koska se oli ruma, ja hyvin koholla.
No, poistaminen ei maksanut multa siis mitään, koska olin tuolloin vielä alaikäinen.

Poistaminen oli aika karsee kokemus.. Ku alaselässä kuitenki on melko paksu iho, ni sitä puudutusneulaa piti monta kertaa tökkiä ja pyöritellä siel ihon alla, et sen sai hyvin. No, sit ku se sil puukolla alko viiltelee sitä irti, ni se tuntu tosi inhottavalta.. Vaikka siis kipua en puudutuksen takia tuntenut, mutta tunsin kuinka se sillä terällä kaivelee :? Hyi. No, koska sitä joutu niin paljo kaivelee, ku se oli niin syväl siel ihos, ni siihen jouduttii laittaa 4tikkiä, vaik pienehkö luomi olikin.. Et nyt sit siitä jäänyt arpikin on yli sentin kokoinen.. se harmittaa :(

Venice Queen

Minulta poistettiin joskus yläasteen aikana kolme luomea, kaikki sellaisissa paikoissa mihin joko rintaliivit tai kaulakoru hankasivat. Kannattaa niitä oikeasti käydä poistamassa jos joku niitä hankaa, näin olen lääkäreiltäkin kuullut. Mutta sitten taas jos mikään ei hankaa, on vaan muuten ruman näköinen että haluais poistaa, kannattaa myös miettiä sitä onko se arpi sitten kauniin näköinen. Mulla yks arpi on hävinnyt ihan kokonaan näkyvistä, mutta kaks muuta näkyvät kyllä melko selvästi eivätkä myöskään ole kauniin näköisiä. En muista enää yhtään mitä poistaminen maksoi... Enkä kyllä muista, että olisin tuntenut mitään kipua, tuskin tuon takia kannattaa jättää poistamatta.

deadDream

Arpia tulee ja arpia menee, jotkut arvet katoaa ajan myötä. :)

Ajattelin udella tästä luomiasiasta enemmän terkalta kun kohta on terkkatarkastus, kait. Samalla utelen tosin polvistani.

Onkohan kellään tietoa paljon luomen poistatus sitten maksaisi.

Daisy

Minä haluaisin poistattaa yhden luomen selästäni. Toimenpideaika omalääkärille pitäisi vain varata, mutta en edelleenkään ole saanut aikaiseksi.

maaruli

Multa on poistettu 4 luomea. Ne on ollu iiiisoja ja tummia. Mulla on kamalasti luomia, pohkeet on pahimmat. Maksoi mun muistaakseni alle satkun, tosin viimeks poistettiin 2 kerralla, yksi kummastakin pohkeesta. Ja siis yksityisellä poistin. Yksityiset poistaa helpommin ku julkiset, eli voi melkein jo kauneuden takiakin mennä yksityiselle poistattamaan. Tietty riippuu lääkäristä. Pohje on varmaan pahin paikka mistä luomia voi poistaa koska siinä on niin iso lihas. Ei tarvii ku vähän koukistaa jalkaa niin voi ritsahtaa auki. Niin mulla itseasiassa on käynytkin kerran: tikit juuri poistettu ja menin kyykkyyn.. :? Hieno arpi on muistona siitä lihasnesteiden valuttelusta. :) Muuten on isot arvet jäänyt isojen luomien takia. Pohkeessakun piti vielä leikata sellaset kapeat ja suipot haavat että pysyisi paremmin kiinni. Sitten laitettiin ensin kerros ihonalaisia tikkejä, ja päälle toinen mokoma. Ei kyllä löydy mun jalkoja rumempia.. Luomia, luomiarpia ja muita arpia.. + raskausarvet, jotka oikeesti näyttää jo pelottavilta. Että näin, kokemusta löytyy. :D

Muoks: Yksityisellä luomenpoisto maksoi 170€, eli muistin siis hinnan väärin. Ja nehän velottaa ajan perusteella...

deadDream

ävin tänään terkalla ja hän katseli luomiani, äkkäsinpä että minulla on luomi tuolla alempana joka hankaa pikkareihin. Kotiin tulee ilmoitus kun pääsen silvottavaksi. :shock:

Walbu

Jos luomista on haittaa tai ne näyttää jotenkin epäilyttäviltä, niitä poistetaan ihan omassa terbeyskeskuksessa jolloin maksu on terveyskeskusmaksun suuruinen.

Mikäli luomista ei ole mitään haittaa, en suosittele niitä poistattamaan; arpi tosiaankin on luomea rumempi varsinkin selässä jossa iho venyy aika reippaasti, ja luomia tulee iän myötä kaikille lisää joten kaikkien poistaminen on loputon suo...

deadDream

Poistatan luomet ihosyövän pelon takia, niiden väri on vaihtunut..

EDIT: eikä niistä välttämättä jää arpia. Äitilläni silvottu selästä luomia enkä minä ainakaan arpia nää. :shock:

SunLion
deadDream
ävin tänään terkalla ja hän katseli luomiani, äkkäsinpä että minulla on luomi tuolla alempana joka hankaa pikkareihin. Kotiin tulee ilmoitus kun pääsen silvottavaksi. :shock:
Joo, mul on kans pari luomea siellä mis pikkarit hankaa ja mistä tarttis osittain sheivatakkin..ne olis kiva poistattaa...ja kaulan juuressa on yksi tumma luomi johon korut saattaa hangata.

enpä usko että huulille voi tulla luomea..

arkadia

Mullakin on poistettu luomi joskus noin 7 vuotta sitten. Tämä tapahtui terveyskeskuksessa ja tehtiin, koska luomi oli tosi tumma ja pelättiin, että siitä voisi joskus kehkeytyä ihosyöpää... Se luomi oli kyl muute tosi nätti ja mua v*tuttaa, että sen tilalla on nykyään aika iso arpi. Leikkaus ei siis ollut kovin taidolla tehty. :cry:

*Sandy*

Mulla on inhottava luomi selässä, juuri rintsikoiden kohdalla. Hankaa välissä aika ikävästi. Mun on ollu jo vuoden verran tarkotus mennä poistattaan se, mutta tuntuu ettei ikinä voi, kun sen jälkeen ei saa kymmeneen päivään nostella mitään ja kas vain, minäpä olen sellaisella alalla, missä nostellaan sata kiloisia mummeleita harva se tunti. Äh.

Hawana

mulla on kaulassa tosi ärsyttävä luoli. se on ihan pieni, mutta jotkut kaulukset hankaa siihen vähän inhottavasti ja omasta mielestäni se luomi paistaa kauheesti tossa kaulassa :?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat