"ylimääräiset menkat" - Terveys ja hyvä olo

Elmu

Semmosta oisin kysellyt, kun mulla alkoi nk. Ylimääräiset menkat :) Eli syön pillereitä ja menkat aina tullut säännöllisesti silloin kun pitää... Nyt kuitenkin suunnilleen puolitoista viikkoa ennenkuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, alkoi vuoto, joka on suunnilleen samaa luokkaa kuin normaali vuoto... Mistäköhän mahtaa johtua? Kenelläkään ollut samaa ongelmaa? Varsinaisten menkkojen pitäisi alkaa tämän viikon perjantaina... Aika kiusallista tää touhu... Pillerit oon muistanut ottaa ajallaan... Neuvoja?

Kommentit (14)

Jzzu

Onko sulla miten pitkin ollu ne pillerit nyt?
Meinaan että jos on kovinkin lyhyt aika pillereitten aloittamisesta/vaihtamisesta niin on ihan normaalia että kierto vielä hakee paikkaansa.

Jos olet syönyt jo pitempään pillereitä niin oletko mahdollisesti syönyt liuskoja putkeen?
Tuolloin voi myös tulla välivuotoja ja sekin on ihan normaalia kun hormooneilla pelaa.

Elmu

Sepäs tässä onkin kun en ole syönyt useampaa liuskaa peräkkäin... :S Ja pillereitäkin olen syönyt samaa merkkiä jo nelisen vuotta joten siitäkään ei oikein voi johtua... hmhp.. outoa.. täytyy lääkääriin marssia jos ei ens liuskan alettua tasaannu..

Lania

Mä en syö pillereitä, mut mullaki tuli tossa kierron puolivälissä yhtenä päivänä sellaset melkein menkat, ei siis paljokaan mitään mutta kuitenkin. Ei oo aikasemmin käyny niin, mutta kai toi kroppa voi keksiä vaikka mitä?

Jeba

Itselläni oli samantapaista tuossa vuosi sitten.
Soitin ehkäisyneuvolaan ja kehoittivat käymään klamydiatestissä, naisilla se kuulemma saattaa aiheuttaa välivuotoja. Joten käyppä nyt vaikka ihan varmuuden vuoksi!

Itselläni oli siihen syynä päivärytmin muutos sekä stressi. Olin silloin aloittanut juuri yötyön, joka sitten pisti elimistön sekaisin. Sitten kun työt loppuivat niin kaikki on ollut ihan normaalia sen jälkeen.
:)

marimma

Jospa minä kysyn tässä ketjussa pienen kysymyksen näistä "ylimääräisistä menkoista"

tosin että näihin ei liity pillereitä.

Joten. Ei varmaan ole normaalia jos alapäästä tulee verta liikunnan jälkeen?:roll:
puhutaan nyt vaikka pyöräilystä jota tuossa äsken tein, poljin jonkun n. 8km ja mahaan pisti (niinkuin yleensä aina kun harrastan liikuntaa) ja sitten kotiin tullessa menin vessaan ja huomasin tämän kummallisen asian..

Kyselin täältä kun ei ollut minusta järkevää aloittaa uutta ketjua, kun tämän ketjun nimi voi palvella tätä loistavasti :)

marimma
Dubyamoa
Marimma, sinuna menisin pian laakariin. Ei tosiaan kuulosta normaalilta.

minä nyt olen aina epänormaali näissä asioissa.. Kuhan tässä nyt ensin kattelee miten nämä taas päättyy ja sitten miettii oliko toissa viikkoset feikkiä vai nämä :roll:

marimma

minä taas olen ihminen jota ei saa lääkäriin ellei ihan oikeasti ole niin huono olo että tuntuu että kuolee :D joten se lääkärissä käynti nyt jää ainakin joksikin aikaa :D

ja ei. Se ei ollut ihon rikkoutumista..

enkelin

minulle sattui kans tuollainen kumma juttu, eli kesken kierron tuli verta. menkkojen pitäisi alkaa vasta tiistaina ja tämä tapahtui sunnuntaina. minäkin syön siis pillereitä, olen syönyt jo yli kolme vuotta, enkä ole syönyt kahta liuskaa putkeen tai vaihtanut merkkiä. koskaan aiemmin moista ei ole käynyt. verta tosin tuli yhdynnän jälkeen, että onhan mahdollisuutena, että paikat ovat voineet hankautua rikki, mutta koskaan ennen ei yhdynnässäkään ole näin käynyt. kumma juttu. nyt sitten mietiskelen, että olisinko pillereiden käytöstä huolimatta raskaana tai jotain.
minä olen myös huono menemään lääkäriin tai terveydenhoitajalle. saa olla melkein pää kainalossa, ennen kuin sinne menen. tosin klamydiatestissä kävin ihan vapaaehtoisesti tuossa jokin aika sitten, se kun voi oireettomanakin olla niin pitkään...

papuna

marimmalle: mulla alkaa tosi usein menkat jos on ollu rankat treenit,ja siis niiden muutenkin pitäis alkaa niillä tienoilla... saattavat tulla muutaman päivän ajoissa,muutaman myöhässä...
mutta rankka treeni "laukaisee" vuodon,ja siis heti treenin jälkeen on tulos tiedossa :?

ja muille: jos kesken kierron tulee vuoto,niin se voi olla "itse abortaatio".
eli siis toisin sanoen vähän niinkuin keskenmeno... mulle kävi noin kolmesti,parina viime vuonna.ja ainakin gyne selitti sen mulle noin...
eli oon tullut raskaaksi,ja sitten kuitenkin luonto on päättänyt ettei vauava oile "kasvatus kelpoinen" ja abortoinut itse alun 'pois'. eli periaateessa pillerit on omalla tavalla siis tehonneet,mutta hieman myöhässä...

ei pitäisi olla vaarallinen juttu.niin kuulemma käy joka naiselle kekimäärin 5 kertaa elämän aikana.monikaan ei tosin koskaan tiedosta tätä.menkat tulee vaan hiukan ajoissa tai joskus yhdet ylimääräiset...

marimma
papuna
marimmalle: mulla alkaa tosi usein menkat jos on ollu rankat treenit,ja siis niiden muutenkin pitäis alkaa niillä tienoilla... saattavat tulla muutaman päivän ajoissa,muutaman myöhässä...
mutta rankka treeni "laukaisee" vuodon,ja siis heti treenin jälkeen on tulos tiedossa :?

mmmm. Tosin että tämä kummalinen vuoto juttu oli puolessa välissä kiertoa. Ei siis lähellä eikä kaukana edellisestä/seuraavasta.

noooo olkoon vaan :roll:

helmienkeli

Mä tässä mietin että pitäisiköhän mun nyt huolestua kun noin 5kk sitte mun menkat rupes tulee millon sattuu ja ne on ollu säännölliset jo useamman vuoden. Tän kuun alussa alko menkat ja loppu noin 2vk sitte ja nyt tulee verta. Mistähän vois olla kyse?

_ankka

Mulla tuli parin kuukauen ajan menkkojen välissä välivuotoa. Oli paljon niukempaa ja tummempaa.

Ensimmäinen lääkäri sanoi, että on tulehdus, mutta kivut ja vaivat eivät lähteneet lääkekuurin jälkeen ja menin uudestaan. Lääkäri totesi, että minulla oli munasarjassa kysta.

Lääkäri tilasi uuden ajan kuukauden päähän ja sanoi, että jos ei siihen mennessä ole lähtenyt pois, se leikataan. Onneksi se sitten tajusi itsestään lähteä! :lol:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat