FINNEJÄ! - Terveys ja hyvä olo

neiti-f

luulin jo päässeeni finneistä puoli vuotta sitten ja ihmettelen kovasti että miksi munulla on jälleen finnejä naamassa selässä ja rinnoissa.
olen koittanut kovasti päästä niistä eroon ja ne vain lisääntyvät, erityisesti menkkojen aikaan näppylät puhkeavat. :( mikä avuksi?
vinkkejä todella kaivataan :D

Sivut

Kommentit (23)

Jeii

Stressi?

Apteekista saa sellaista puhdistus nestettä (todellakin nestettä) jolla pyyhitään alue kevyen puhdistuksen jälkeen. Olikohan merkki ACO, sellainen valkoinen muovipullo, jossa violetti korkki.

Minulle niitä tulee aika ajoin myös. Hankalaksi sen tekee melko herkkä ja kuiva ihoni - ihonhoitotuotteet näppylöille on lähes järjestäin tujuja ja tarkoitettu rasvaiselle iholle.

Nalle Nervander

Itellä katos näpyt kun 15 vuotiaana sekotin kaikki kylppärin kaapeista löytyvät aineet yhteen ja toivon, että sillä yhdistelmällä ne ois lähteny. Lähtinhän ne, muun ihon kanssa. Naama parantui, mutta näpyt ei koskaan enää tullu takas. Suosittelen kokeilemaan vaikka sattuiskin :lol:
Urea voisi muuten oikeasti toimia, happamana se liuottaa ihohuokosista mönjät pois?? Sivuvaikutuksina voisi mainita pistävän hajun... :lol:

vihollinen

Meillä on suvussa aika pahaa aknea.
Se oli tulossa mullekkin tossa jotai reilu vuosi sitten, mutta ehdin hätiin tarpeeks ajoissa, joten menin lääkärille ja sain antibioottikuurin..
Ja sit ostin apteekista kaikenlaisia finnejä kuivattavia mömmöjä.. Mm. brevoxyl on hyvää...
Ja nykyään syön Diane Nova- merkkisiä e-pillereitä, jotka on osotettu mulle aknen hoitoon, ni saan niistä kelan korvauksen..
No, nyt mul ei sit oo oikeesta yhtää finniä.. Just menkkojen aikana saattaa muutama tulla, mut äkkiä nekin häviää..
Ja vanhat arvetkin oon saanu hävitettyä natusanin sinkkivoiteella.

maaruli

Mä oon kanssa kärsinyt pahasta aknesta koko yläasteen ja lukion ajan.. Se oli kyllä kamalaa. Söin niihin sellaisen antibioottikuurin, joka ei oikein auttanut. Sen jälkeen menin uudestaan ihotautilääkärille (yksityiselle) ja sain oikeen sellasen tappokuurin, oliskohan kestänyt 3kk, vaiko peräti 6kk.. en muista. Mutta kuukausittain piti käydä maksatestissä eikä ehdottomasti saanut juoda alkoholia. Se sitten viimein auttoi. Ei sitä kukaan ymmärrä joka ei oo huonosta ihosta kärsinyt että millainen vapauden tunne se oli ku ei enää tarvinnu olla niin pakkomielteisesti hoitamassa ihoa ja jos oli vaikka jollain ryyppyreissulla niin ei enää haitannutkaan vaikka ei illalla viitsinyt pestä kasvoja.. Nyt kun lopetin joulukuussa pillerit on iho taas mennyt huonompaan suuntaan. Mutta toivon että saan sen pidettyä kurissa. :roll: Ja ikäkin vaikuttaa toivottavasti sen verran ettei enää niin pahaksi äityisi.

vihollinen

Maarulin jutusta tuli mielee, et mun poikaystävällä loppu just tommonen oikein tappo antibioottikuurin ihon hoitoon, ni se on ihan kauheeta, ku sil kuivu iho siit ihan hirveesti.. :( Semmosia ihan punasia ja tosi kuivia läiskiä kaikkialla, ja sormiin tuli kauheesti haavoja sen takia.. Hyi kauhee.. Onneks se kuuri loppu jo, ni eiköhän se ihokin siitä mee ennalleen, ainaki mun ahkeran rasvauksen ansiosta :lol:

reallivething

Jatkanpa tähän vanhaan keskusteluun kun oli niin osuva otsikko:)

Eli jostain syystä mulle on ilmestynyt rintakehään ja rintojen väliin jotain näppylöitä, kaipa ne finnejä on..:x joka tapauksessa karmean näköisiä, vilkkuvat helposti vähänkin avonaisemmasta kaula-aukosta enkä edes osaa meikata piiloon niitä..

millä näistä mahtaisi päästä eroon? ei ole mitään kokemusta asiasta kun ei ole ikinä ollut finnejä, normaalisti saan ehkä pari finniä vuodessa leukaan.. ruokavaliossa ei pitäisi olla mitään vikaa, enkä halua syödä e-pillereitä enkä antibiootteja. ainoa ongelma mitä ihon kanssa on ollut on kuivuus talvisin.

HJÄLP MIG! :(

Nannerl

Kyllä lääkäreiltä voi muitakin aknelääkkeitä saada kuin antibiootteja, mutta jos ei lääkärin mömmöt kelpaa eikä käsikauppatuotteet ym. omat konstit auta, niin ei varmaan auta muu kuin kärsiä.

reallivething

onpas täällä ystävällistä porukkaa. :shock:

en satu luottamaan erityisemmin julkiseen terveydenhuoltoon, joten en näe mitään järkeä juosta lääkäriin parin näppylän takia... nimenomaan noita omia konsteja tässä kaipailinkin!

Trinity

^^ Ihoa kannattaa ainakin kuoria kerran-pari viikkoon. Tosin sanoit että ihosi kuivaa talvella, joten kannattaa seurata sitä ettei kuori liikaa. Kuivaakin ihoa suositellaan kuorittavan että kosteusvoiteet pääsevät imeytymään paremmin kun ei ole kuollutta ihosolukkoa siinä päällä. Kuorinnan jälkeen muista kosteutus! Kannattaa kokeilla esim. helosania, jota tuolla on jo finnien ja samalla kuivan ihon hoitoon suositeltukin. Helosan on antiseptinen voide ja sopii siis tähän tarkoitukseen hyvin.

Muista myös kasvojen puhdistuksen yhteydessä puhdistaa decoltee ja käyttää myös kasvovettä. :)

Mariel
reallivething

en satu luottamaan erityisemmin julkiseen terveydenhuoltoon, joten en näe mitään järkeä juosta lääkäriin parin näppylän takia... nimenomaan noita omia konsteja tässä kaipailinkin!

ero yksityiseen ei varmaan tässä asiassa ole kuin pidempi jono :wink:

reallivething

Trinity: juu, kuorintaa ja kasvovettä en hirveästi uskalla käyttää kun iho tosiaan on niin kuiva:( en ainakaan kuori koskaan useammin kuin kerran viikossa, viimeksi näytti ainakin pahentavan tilannetta. Kosteutan kyllä aamuin illoin huolellisesti! ostin tänään natusanin sinkkivoidetta kun sitä jossain joku suositteli, toivottavasti tehoaa:)

Mariel: juu en yhtään epäile mutta siinäpä vastaan tulee hinta:)

Trinity
reallivething
Trinity: juu, kuorintaa ja kasvovettä en hirveästi uskalla käyttää kun iho tosiaan on niin kuiva:( en ainakaan kuori koskaan useammin kuin kerran viikossa, viimeksi näytti ainakin pahentavan tilannetta. Kosteutan kyllä aamuin illoin huolellisesti! ostin tänään natusanin sinkkivoidetta kun sitä jossain joku suositteli, toivottavasti tehoaa:)

Niinno jos iho tosiaan on todella kuiva niin älä kuori. (Itselläni on hieman pintakuiva iho ja kuorinta auttaa itselläni, siksi tämän sanoin. :) ) Sinkkivoide kuulemma auttaa joillakin, toivottavasti siullakin. :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat