Apua hiusten ohenemiseen! - Terveys ja hyvä olo

mystify

Multa on lähtenyt viime aikoina tosi paljon hiuksia ja kunto huonontunut reippaasti vaikken ole värjäillyt jatkuvasti kuten aikoinaan ja hoitotuotteet on hyvät joilla pitäisi kyllä pärjätä.. Itselläni tosin voi vaikuttaa reilu puoli vuotta sitten tapahtunut sairastuminen joka vei kyllä voimat kaikin tavoin, olen käynyt kampaamoissa kyselemässä ongelmaa tukkapulmaan ja useat kampaajat ovat nyt sanoneet että hiukset reagoi noin puoli vuotta myöhässä esim. stressiin, sairauksiin, raskauteen ym. joten siinä mielessä syy-yhteys on ainakin omalta kohdaltani löytynyt. Olen nyt alkanut syödä vitamiineja, toivottavasti niistä olisi sitten apua. Eiköhän sen parin-kolmen kuukauden sisällä ala huomata. :)

Rasvojen lisäämisestä ruokavalioon senverran, olen itse allergikko ja iho on aina ollut kuivahko ja kutiseva sekä punoittaa jne. helposti (mutta ah, silti saan näppyjä..) ja yhdessä vaiheessa keksin vaihtaa maidon punaiseen ja olen syönyt juustoja hyvällä omalla tunnolla.. ja on muuten kutinat hävinneet! eivät kokonaan mutta nyt on paljon parempi olo :) Kannattaa siis kokeilla koska itselläni on toiminut.

Sivut

Kommentit (66)

lumicki

itselläni kävi niin että kun jätin lihan ja lähes kaiken rasvan pois ruokavaliostani niin hiukset ovat ohentuneet huomattavasti...tosin tämä ei tapahtunut ihan nopeasti, vaan sillätavalla salakavalasti että olen vasta paaaljon myöhemmin yhdistänyt ne siihen.

kaiken näköisiä ravintolisiä oon kuuri luontoisesti kokoajan syönyt...ei auta :cry: nyt oon sitten yrittänyt monipuolistaa ruokavaliotani jne.
kilpirauhasen vajaatoimintaa kyllä epäilen myöskin, vaikka on jokin aika sitten testattu, eikä mitään häikkää ollut :roll:

lilyaana

Mille lääkärille tulisi varata aika, kun tuo hiustenlähtö on vaivannut jo vuoden ajan? Omalääkärillekkö? Ennen niin paksut hiukset ovat kuihtuneet tällaisiksi "normaaleiksi" ja kohta varmaan oon kalju jos hiustenlähtö jatkuu samaa vauhtia.

Paljonkohan tuo lääkärikäynti maksaisi, entä sitten laboratoriokäynnit yms. jos sellaisissa joutuu käymään?

Cadillac

Myös sairastettu kova kuumetauti voi muutaman kuukauden kuluttua näkyä tukanlähtönä. Näin itselleni kävi 5 vuotta sitten, noin puolet tukasta lähti, onneks kasvoi takasin!

Nyt on taas joku helkutin tukanlähtökausi. Kuontalo on ohentunut selvästi. Muuta selitystä en keksi, kuin stressi... :?

Tuolloin 5 vuotta sitten oli jo vähän pelottavaa, kun viemäri meni tukkoon hiuksia pestessä (lyhyet hiukset!) ja kädet oli kuorrutettu irtohiuksilla, samoin tyyny.
Paraikaa meneillään oleva tukanlähtö ei ole onneksi noin radikaali, hiusharjasta vaan huomaa, että kyllä irtoaa! :o Toivottavasti loput tukasta päättää pysyä kiinni päänahassa... :evil:

Nelli : )

Hei.

Hiuksen ohenemiseen vaikuttaa monia asoita. Onko käsitellyt hiukset? värjäys, vaalentaminen, föönaaminen yms vaikuttaa hiuksen ohenemiseen. Onko päänahassa ongelmia? Ruokavalio näkyy terveissä/huonokuntoisissa hiuksissa. Kampaamo tuotteita kannattaa käyttää mielummin kuin kaupan tuotteita. Kampaamossa tuotteet testataan aina ennen kuin ne pistetään myyntiin. Kaupoissa ostajat ovat koekaniineja. Eli uudet tuotteet pistetään myyntiin ja jos tulee ihmisiltä paljon valituksia ne otetaan pois myynnistä. Kampaamo tuotteet maksaa enemmän, mutta itse en uskalla kaupasta enään ostaa. Kannattaa mennä käymään kysymään kampaajalta apua. On tuotteita jotka on tarkotettu hiuksen vahvistamiseen. Itse käytän BIO+ aineita. vastaavanlainen on system4. Mutta toki niitä on muitakin. Jotkut parturi-kampaajat on erikoistunt hiuksenlaatuun ja päänahan ongelmiin. Suosittelen käymään semmoisen luona.

Mzungu

Onko olemassa jotain konstia (joka oikeasti toimii) vahentaa hiusten lahtoa ja ohenemista, ja jopa saada menetettya pehkoa takaisin joskus. Viimeisen puolen vuoden aikana hiukseni ovat muuttuneet ohuiksi, heikoiksi ja koko pehko harventunut hurjasti. Aiemmin kun tuota pehkoa oli vaikka vahan muillekkin jakaa, ja nyt meinaa itku tulla kun katsoo vanhoja valokuvia joissa hiuksia viela oli...

Kaikki apu otetaan vastaan ilolla! Kesa tulee pian ja en tahtoisi olla aivan hiukseton, jos asiaa vain voin jotenkin auttaa. Laakkeet, luontaistuotteet, ruokavaliot, kaikki kay!!!

vihollinen

Kannattaa mennä apteekista ja luontaistuote kaupoista kysymään..
On niitä semmosia erilaisia valmisteita olemassa jotka hiuksia vahventaa ja vähentää hiusten lähtöä, mutta en nyt satu muistaan yhtään merkkiä..
Joten suosittelen että meet kysyyn, niin osaa ihan ammattilainen kertoa paremmin..

Mzungu

Tuosta ruokavaliosta ja diettailusta sen verta etten nyt varsinaisesti oo dieetilla ollut, mutta kohta 8 kk pois Suomesta, Meksikossa, eli ruoka nyt on jokseenkin erilaista vaikka koitankin monipuolisesti syoda kaikkea. Tietty myos vesi on erilaista ja muuten. Mutta toisaalta tama hiustenlahto kuitenkin alkoi aika paljon myohemmin kuin mita tanne tulin, ihan muutama kuukausi sitten vasta.

Sain yhdelta kaverilta neuvon etta laittaa e-pillereita shampoon sekaan ja silla pesta hiuksia, tieda sitten siita etta toimiiko, mutta epatoivoinen kun olen niin pakko kokeilla!

sharey

mulla kävi sillee että syömisongelmien takia hiukset ohenivat tosi huonoon kuntoon ja eivät kasvaneet enää juuri ollenkaan. mutta pikkuhiljaa kun aloin paranemaan noista syömisjutuista niin nyt vuoden jälkeen kiitän melekin joka päivä että on taas hiuksia ja n e kasvaa oikeesti. ei oo mitään ihanampaa kuin huomata että hei, pitää taas värjätä, juurikasvu näkyy :D:D:D:D (tää juttu vaan siks että ymmärrän miten paljon hiuket ja niiden kunto vaikuttaa mielialaan ja ruokavaliolla suuri vaikutus).
tosiaan kannattaa apteekeistä ja luontasituotekaupoista käydä kyselemässä, nokkosshampoon oon kuullut parantavan hiusten kasvua ja vilkastuttavan päänahanverenkiertoa. ja huomioi tosiaan maitotuotteet ja proteiinit ruokavalioon.

tsemppiä!

SunLion
figaro
Kannattaisi kokeilla kyllä ennemmin ravintolisiä. Onko sinua testattu kilpirauhasen osalta?
kilpparia ehdotan minäkin...vieläkin surettaa omien kutrien ohentuminen :cry:

Mzungu

Kilpirauhasia on joskus muutama vuosi sitten testattu, mitaan ei loytynyt, mutta eihan tuo tamanhetkisesta tilanteesta tietenkaan sano mitaan. Mutta kun taalla kaukana Meksikossa olen edelleen niin en jaksaisi lahta tutustumaan paikalliseen terveydenhuoltojarjestelmaan joka ei kuulemani mukaan ole kovin haappoinen... Jos ei muutosta tapahdu niin sitten Suomessa muutaman kuukauden paasta menen tutkituttaan mika on ongelmana...

Tanaan ostin purkillisen jotain tabletteja luontaistuotekaupasta, ainakin myyjaan mukaan pitaisi vahventaa hiuksia ja estaa niita putoamasta pois. Toivottavasti nain!

marru

Heippa!

Itsekin luulin muutama vuosi sitten tulevani täysin kaljuksi, mutta eipä sentään. En usko että sinulla on mitään hätää.

Voithan jutella ongelmastasi myös seuraavan lääkärikäynnin yhteydessä.

Kannattaa jutella asiasta seuraavan kerran parturisi kanssa. Hän saattaa suositella sinun hiuksillesi sopivaa päänahkaa hellivää shampoota. Ja hän tarkistaa samalla päänahkasi kunnon.
Onko sinulla päänahan ongelmia?

Itselläni ainakin lakat ja muut "mömmöt" ärsyttää päänahkaa. Kannattaa suosia hajustamattomia ja säilöntäaineettomia lakkoja, geeliä ja hiustenhoitotuotteia.

Ole varovainen harjatessasi hiuksia, ettei hennot hiuksesi lähde irti.

onko elämässäsi ollut suuria muutoksia?
Hiuksista kuulemma näkee miten ihminen voi.
raskauden jälkeen monella hiuksia lähtee.
Oletko käsitellyt hiuksiasi runsaasti, permanenttia ja pehmennyksiä ja hiustenkuivaajan jatkuvaa käyttöä? Kannattaa välttää kaikkia hiuksia rasittavia toimenpiteitä.

Kokeileppa hiero hiuspohjaasi sormenpäillä. Alkaako jo tuntua että sieltä olisi nousemassa uutta sänkeä? Muutaman kuukauden kuluessa saatat huomata kun sänki alkaa kasvaa hitaasti mutta varmasti.

jos hiuksesi ovat lyhyet voit myös hankkia tyvikohotuksen, jolloin hiukset näyttävät tuuheammilta.

Sittenhän nykyisin monet laittaa lisähiuksia. Kallista lystiä, mutta todella hyvää työtä tekevät. Oliskohan se ollut 10e /per tupsu mitä ne ottaa hiuslisäkkeistä ja niitä pitää ottaa 10-30 hiustupsua. Että muutamalla satasella saat pariksi kuukaudeksi ihanan paksut hiukset.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat