murtumat - Terveys ja hyvä olo

camomilla

[color=red]
Hei onko teillä ollut murtumia? Kauan niitten paraneminen on kestänyt?

Mulle tuli semmoinen aika pieni murtuma käteen/ranteeseen viime kesänä... ja nyt se on taas vähän kipeä. Vähän vaan huolestuttaa.[/color]

Kommentit (8)

Shandy

Mulla on murtunut ranne. Kuusi viikko kipsissä ja sitten toimi taas kun unelma! ;)

4 viikkoo olis riittänyt muuten, mut oli tarkastus sen jälkeen kun kipsi oli reilun viikon ollut, ja huomattiin et ranne olikin jäänyt pahaan asentoo.. No, sitä sitten vähän "rutsastiin" takas oikeille sijoille ja hitto että sattu!!! Niin siks sitten paranemisaikakin piteni.

Amalia

Pottuvarvas murtui muutama vuosi sitten isokenkäisen hevosen alla ja parani liimasiteen alla muistaakseni muutamassa viikossa. Tosin sitä kyllä juilii vieläkin toisinaan, eli ilmeisesti paranemisprosessi ei mennyt täysin kohdilleen.

Zuzannah

mulla murtu nelisen vuotta sitten selkänikama (alaselästä) ja tuntuu siltä ettei se oo vieläkään parantunu :roll: tukiliiviä käytin puoltoista kuukautta ja koko kesän (murtu kesäkuun alussa) liikkuminen ja selän taivuttelu oli vaikeeta ja kivuliasta. vielä joskus nykyäänkin selkä on TODELLA kipee, mutta sen kanssa on vaan elettävä :? ehkä nää selkärankavammat on tavallista hankalampia tapauksia...

Hegatzu

minulla murtui kaksi vuotta sitten nilkka molemmin puolin, eikä se samainen nilkka kestä vieläkään kauheaa rasitusta.. se rajoittaa hyvin paljon liikkumista =(

Lania

Mulla on kanssa ollu ranteessa hiusmurtuma, ihan vaan liukastuin kurasessa rinteessä ja otin kädellä vastaan. Oli kyllä niin pirun kipee etten ees halua tietää miltä kunnon murtuma tuntuu :shock: koko yläkroppaa särki ja itkin vaan kivusta. Mitähän siinä ois ollu kipsi, jonku muutaman viikon.

En kyllä tiedä jos melkein vuoden jälkeen joku on kipee, onko sit luutunu jotenki väärin vai ihan eri asiasta kyse.

OHO tää oliki vähä vanha aihe, no toivottavasti alottaja on saanu kätensä kuntoon enivei :D

shriness

mulla murtui marraskuussa 05 nilkka pyörällä kaatuessa. Valehtelematta en ole ikinä huutanut niin palon. Särkylääkkeet auttoi kun jalka oli kipsissä. Kipsin poiston (tammikuu) jälkeen oli monta kuukautta jalka kipeä, onnunkin pitkälle kevääseen (avokki kusui "hellyyttävästi" klenkaksi).

Sisulla ja buranalla pahimmat kestin, kävelin heti 1,5 km suuntaansa kouluun, se oli kuntoutusta, kun oli lähtenyt noin puolet lihaksista. Lääkäri sanoi ettei mun jalka ikinä tule olemaan toisen veroinen, joku vetolujuus tai semmonen on heikentynyt. Pitkään meni ennen kun pystyin seisomaan varpaillaan, istumaan risti-istunnassa tms.

Mun neuvo on, että kipu käydä tarkistuttamassa, jos jatkuu pitkään. Kuitenkin raajaa pitää käyttää vaikka vähän sattuisikin, koska pitkässä jouksussa se vain heikentää raajaa. Ja venyttelemään kehoitti lääkäri.

Oho, pikku purkautuminen

:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat