Nivusten rauhaset - Terveys ja hyvä olo

figaro

Monellako ovat nivusten rauhaset tulehtuneet? Miten pahasti? Onko joutunut lääkärin puoleen kääntymään? Jos lääkärille, mikä oli diagnoosi ja tulehduksen syy sekä hoito?

Itselläni ensin tuli mojova finni tai joku "paise", joka puhkesi.. Nyt todella isoksi paisunut pikkuhousun rantin alla ja voitte uskoa, että on kipeä! Ei kärsi paljon karvoja ajella ja istuminen tekee pahaa :( Epäilen, että penisilliinikuuri ja viime aikoina vaivannut stressi terveydestä on taas tehnyt tehtävänsä. Nuo pirun antibioottikuurit tappavat "kaikki" hyvätkin bakteerit :x Oletin, että vihdoin keho on alkanut toimia, kun kuumeenkin nosti.. Ja p*skanmarjat!

Nyt hieman mietityttää imusolmukkeet, koska kainalon ja rinnan välimaasto on ollut pari kuukautta kipeänä.. Pirulainen sentään.

Kommentit (12)

SunLion

voi että..:( *halirutteja*

Ite sanoisin että parasta on kysyä lääkäriltä.

Kun meet sinne tutkimuksiin, ni mahd. ainakin toi rinta/kainalo juttu selviää sitä kautta..

figaro

Totta. Ei vain malttaisi odottaa. Ihan näppärä rauhanen tuo nivusenkin.. Sellainen melkein kahden peukalonpään kokoinen :( Pah. Aina jotain.

figaro

Juuh.. Kävin sitten terveyskeskuksessa päivystyksessä. Lääkärin ohje: Ei kannata ajaa karvoja :shock:

Tämä jumalattoman kipeä pahkura on oikeasti kahden peukalonpään kokoinen, suoraan housun rantin alle sijoittuva. Sen keskellä oli yksi karva kasvaneena ihon sisään. Lääkärin paineluiden tiimoilta patti on entisestään kipeämpi ja turvonnut - näkyy selvästi kankaankin läpi :(

Ja kyseessä on siis paise, joka on tullut tulehtuneesta karvatupesta ja tätä on edesauttanut se, että minä idiootti menin litistämään p*skat pihalle pienemmästä näppylästä samaisesta kohtaa.

Nyt sitten syön TAAS antibioottikuurin :x Tällä kertaa 10 päivää. Ja parin päivän päästä uudestaan lääkäriin (ellei lähde rauhoittumaan) ja veitsellä koko pahka halki! Kuulema ei nyt ollut vielä tarpeeksi kypsä halkaistavaksi...

MITÄ TÄSTÄ OPIMME?!

- älä nitistä likaisilla sormillasi yhden yhtä näppylää; jos on pakko litsata, käytä paperia välissä ja putsaa iho kunnolla
- älä nypi tai aja karvoja liian lyhyeksi arimmista paikoista/paikoista, jotka joutuvat hankauksen tms. kohteeksi, ettei käy köpelösti

MITEN PITKÄÄN TÄMÄ PYSYY FIGARON PÄÄSSÄ?

- seuraavaan näppylään ja unissaan, kun ei voi itseään kontrolloida :?
- miten voi olla tällainen varsin karvainen eläjä ajelematta karvojaan?! :shock:

V*tuttaa.

*Sandy*

Figaro, onpas sulla nyt ollut tuuria :(
Mä oon nähny kun noita paiseita avataan, se ei ole kovin nätin näköstä, mutta sen jälkeen helpottaa kuulemma. Saitko sä ajan että koska se puhkastaan? Kai sentään saat kotosalla olla, ettei tarvitse töissä tms käydä? Voimia nyt sinne, kyllä se siitä paranee!

figaro

Lääkäri sanoi vain, että parin päivän päästä uudestaan vastaanotolle. Että silleen..

Kyllä tämä mahtaa olla miedompi tapaus tuon puhkaisun osalta kuin aiempi rauhanen tuossa klitan alla. Ihan kiva, kun lääkäri vetäisi tuolloin koko vehkeen PUHTAALLA desinfiointiaineella... Sattui enemmän kuin itse tyhjennys :x

Saisivat loppua mokomat.

figaro

Tänään sitten puudutettiin, jäädytettiin ja vetäistiin veitsellä auki. Tuli muuten p*skaa ihan kunnolla sisältä... Tämän enempää en nyt sitten koneella istukaan :( Suoraan nivustaipeessa sentin ventti, jota ei edes tikattu...

Pitäkääkin huoli, ettette näplää p*skaisilla näpeillä finnejä tai karvatuppia!!! Ette joudu tähän samaan jamaan... :o :?

Rixuliini

Auh! :shock:
Mua alkoi jo sattumaan ja inhottamaan kun luin sun juttuja. Minä ainakin aina puristelen kaikki finnit sun muut, enkä hirveästi hygieeniaa ajattele..
Onneksi ei ole vielä ollut noita tulehtuneita karvatuppejakaan.

No, pitää kai olla varovaisempi. Hyvä tapa harrastaa tuota finnien puristelua on tehdä se kahdella pumpulipuikolla. Ainakin hygieenisempaa kuin sormn, ja saa paremman otteen. :wink:

figaro

Paperi sormen ja kasvojen väliin puristaessa. Ja aina näpläämisen jälkeen ihon puhdistus jollain siihen tarkoitetulla aineella.

Monet ihmettelee myös leuan näppylämäärää - moniko on huomannut nojaavansa kämmenellään leukaan esim. koulussa tms.? Koko ajan pöpöjen kanssa kosketuksissa...

Mutta kylläpä helpottaa nyt kummasti oloa, kun ei ole se kivulias paine enää nivusessa. Valehtelematta puolikkaan kananmunan kokoinen pahkura p*skaa täys :x Ja yhdestä hiton karvatupesta!!! Viimeinen kerta, kun höylään...

Rahel

Hitsi, pisti kyllä täälläkin päässä hiukan ajattelemaan... Koskaan en oo paremmin hygieniaa ajatellut, kun oon alapään näppyjä tai sisäänkasvaneita karvatuppeja puristellut. Taidankin tästä lähtien olla varovaisempi...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat