Valmistautuminen "talviunille" =D - Terveys ja hyvä olo

Ladybird

Mä en kans pääse ylös sängystä sitten millään. Aamuisin kun on niin pimeää, että tuntuu niinkuin pitäis herätä keskellä yötä, vaikka kello olisikin vasta kahdeksan. Mä oon vaikka kuinka monesti jo myöhästyny koulusta sen takia, etten oo yksinkertaisesti vaan saanut itseäni sängystä ylös.. 8-[
Keväällä ja kesällä on paljon helpompi nousta, kun on valoisaa. Tuntuu myös, että syön yli tarpeideni, ja varsinkin lämmintä ruokaa tekee mieli koko ajan. Ja herkkuja! Ja sitten on muutenkin koko ajan tosi vetämätön olo, että uloskin pitää raahautua väkisin jotta saisi edes sen minimiannoksen liikuntaa päivässä.

Sivut

Kommentit (23)

Maruchka
Zuzannah
ihon kuivuminen ja hiusten sähköstyminen on ärsyttävää :x

Niin totta! Naama hilseilee ja hiukset on ku mikäkin karvapallo :evil:

Zuzannah

keksiviikkona kun kullan herätyskello soi puol seittemältä, olin ihan varma että kello oli vasta jotain viis :shock: nukahdin, ja varttin päästä soi mun oma herätyskello ja tajusin että ei h'elvetti kello on oikeestikin jo niin paljon, ja ulkona on ihan säkkipimeetä :?

piiku

Olisko tuo syöminen sitä et kroppa kerää itteensä rasvaa et pysyy lämpösenä,
eiks eläimetki syö ittelleen kunnon rasvakerroksen ennen talvea.
En tiedä oonko kuullu tota jostain vai oonko ite päätellyt.
Eiks se oo niin et näiden lantiohousujen ja lyhkäsen paidan takia kroppa
kerää lantoon rasvaa, siis siihen kohtaan mistä palelee.
Mulla on kans täys hell ton ihon kans, no onneks rasvat on keksitty.

Lania

Ei mut mää oon oikeestiki kans kuullu että kun mimmeillä on matalat lantiohousut ja lyhyt paita, niin siihen paljaalle alueelle voi kerääntyä vararengasta lämmittään. Tai sit oon vaan menny hämyyn kun joku nuortenlehden lääkäri on yrittäny pelotella nuoria tyttöjä ettei käyttäis niin törkysiä vaatteita :P

Tonde

Hmm...voihan se kuulostaakkii jokseenki järkevältä. Mut ehkä sit, jos se napa paljaana oleminen olis pisempään jatkuvaa... Ei se Suomen talvi kuitenkaan NIIN pitkä ole ja ei kai ne pissiksetkään 24/7 aikaansa sielä pakkasessa vietä...tai mistä minä tietäsin.

*Sandy*

Mulla ei kyl yleensä oo mitään ongelmaa siirtyä talviaikaan :)

Koska muuten siirretään kelloja taaksepäin? Se on ainut juttu mikä vähän hämää, mutta eipä sitä kauaa ehdi ihmetellä kun on jo tottunu.

Maruchka

Kyl se taitaa olla ihan tieteellinen tutkimus eikä ihan pelkkää pelottelua :lol:
Keho alkaa lämmittämään itse itseään muodostamalla paksumpaa ihoa.

Amalia
Zuzannah
keksiviikkona kun kullan herätyskello soi puol seittemältä, olin ihan varma että kello oli vasta jotain viis :shock: nukahdin, ja varttin päästä soi mun oma herätyskello ja tajusin että ei h'elvetti kello on oikeestikin jo niin paljon, ja ulkona on ihan säkkipimeetä :?

Syys- ja talvipäivien ehkä masentavin ominaisuus on just toi pimeys. Aamulla kun lähtee liikenteeseen, on pimeetä, ja iltapäivällä kun palaa kotiin töistä ja luennoilta, on taas pimeetä. Eli se lyhyt, valoisa tovi tulee näköjään istuttua tiiviisti sisätiloissa. Onko sitten ihmekään, että kaamosmasennus vaivaa niin monia :roll:

tanjazuzanne

Iho alkaa kuivamaan herkemmin, aina saa olla rasvaamassa. Ja enemmän tekee mieli lämmintä ruokaa, leivätkin syön useimmin lämpimänä ja mehun kuumana.

Abigail

Minulla on selkeästi aivot ja kroppa menneet talviunille. Aamuisin en pääse sängystä ylös muuten kuin trukin avulla ja huomaan jatkuvasti päätyväni uudestaan vaakatasoon pitkin päivää. Edes monta kupillista teetä ei virkistä. Aivoissakaan ei laukkaa ajatuksen ajatusta. Olen usemman päivän selaillut tätä foorumia enkä keksi mistään mitään sanottavaa :?.

nakymaton_ninni
tanjazuzanne
Iho alkaa kuivamaan herkemmin, aina saa olla rasvaamassa.

Ihon kuivuminen on kyllä niin ikävää. Itte kerkesin monta kuukautta nauttia hyvästä ihosta ja nyt ilmojen viiletessä alkoi kulmakarvojen väli taas hilseilemään. Kohta se hilseily leviää nenään ja leukaankin.

PinkPanther

MIe en oo ruokahalussa huomannu mitään muutoksia, mut nytku mietin, että mistä ihmeestä voi johtua tää kamala väsytys, niin taitaapi johtua valon määrän vähentymisestä. Ja mie haluisin todellakin nukkua ihan hirmu paljon! 8 tunnin yöunet ei riitä alkuunkaan, kellon ympäri ja enemmänkin voisi nukkua. Ja kahvia tulee hörpittyä ihan sikana, enemmän kuin ennen. Oon myöskin tänä syksynä ollu tosi viluinen, koko ajan pitäis pitää takkia päällä. Tälleen syksysin minuu itkettää helpommin kuin valosaan aikaan kesällä. eli koko ajan oon itkuherkässä mielentilassa. Eilen pääsi itku töissä ruokatauolla kun luin samalla lehdestä jonkun kiitoskirjoitusta paikalliselle eläinlääkäriasemalle, joka oli oli tehnyt loistavaa työtä yrittäessään pelastaa kirjoittajan äkillisesti sairastuneen koiran..

Tällaisia syksyn merkkejä siis havaittavissa miula.. eli vissiin sitä kuuluisaa kaamosväsymystä..

agentti

iho kuivuu.. se on kurjaa. :( tulee haavoja.

pyh pah. en tykkää syksystä.

paitsi tykkäänpä vähän, koska telkkarista tulee syksyisin kaikkea hirmu kivaa. :D

Aimée

Miun on pakko saada teetä kuppikaupalla päivässä näin syksyn tullessa, siis todellakin PALJON. Mut mikäs sen kivempa kuin nautiskella höyryävän kuumasta teestä kun ulkona on pimeää ja saa sitten kynttilöitä sytytellä ympäriinsä ja kääriytyä lämpimään vilttiin. Niin ja iho alkaa reagoida :roll:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat