Ruokahalu - Terveys ja hyvä olo

Tiger

Jos tästä on jo jossain keskustelua, niin ladies, do your thing ;)

Onkelmani on tämä, stressin myötä on ruokahaluni kadonnut olemattomiin. Syön aivan liian vähän, en tunne nälkää, tai tunnen jonkin verran, mutta todella nopeasti se menee siihen huonoon oloon ( kun ei syö tulee huono olo, jolloin ei ainakaan se ruoka enää maita). Ja väkisin syödystäkin ruuasta tulee huono olo.

Yhtäkkiä olen ruvennut reagoimaan kaikkeen vastoinkäymisiin yms. vatsallani, huono olo tulee riitojen jälkeen yms.

Ja tämän ongelman tiedostaminen stressaa minua kahta kauheemmin..

Apuja, neuvoja ? omia kokemuksia.. ?

Sivut

Kommentit (17)

maaruli
Tiger
Onkelmani on tämä, stressin myötä on ruokahaluni kadonnut olemattomiin. Syön aivan liian vähän, en tunne nälkää, tai tunnen jonkin verran, mutta todella nopeasti se menee siihen huonoon oloon ( kun ei syö tulee huono olo, jolloin ei ainakaan se ruoka enää maita). Ja väkisin syödystäkin ruuasta tulee huono olo.

Mulla on ollu ihan samanlaista. Sitten se taas menee ohi ja tuntuu että tekis mieli syödä koko ajan. Ja sit tulee taas toi haluttomuus... Nyt tälläkin hetkellä tulee oksettava olo kun vaan kuvittelenkin että jotain pitäis laittaa kurkusta alas. Strange :roll:

Rixuliini

Ei minulle vaan ole vielä iskenyt mitään sellaista masennusta, stressiä tai tautia että se olisi ruokahalun vienyt. :wink:

Toiset syö suruun, masikseen ja ahdistukseen ja kaikkiin muihinkin tunnetiloihin, toiset taas ei..Kai minä olen tunnesyöppö, tai ainakin olin, nykyään on vähän muuttunut muutenkin tuo suhde ruokaan.

Maruchka

Mulla ei ole ollut ruokahalua enää aikoihin, tai oikeastaan en tunne nälkää. Voin ihan hyvin unohtaa syödä :roll: Stressiä ei ole, vaan tämä on jotain ihan muuta. Sinänsä kyllä ihan hyvä, pysyypähän paino hallinnassa :lol:

Tonde
Maruchka
Mulla ei ole ollut ruokahalua enää aikoihin, tai oikeastaan en tunne nälkää. Voin ihan hyvin unohtaa syödä :roll: Stressiä ei ole, vaan tämä on jotain ihan muuta. Sinänsä kyllä ihan hyvä, pysyypähän paino hallinnassa :lol:

No eipä mua tollanen pidemmän päälle naurattais...

Tonde
Maruchka
Noo, tätä kestäny jo ainakin vuoden päivät, ettäh..

Herran jumala sentään, onko tollanen ihan tervettä? Pitää syödä hyvin, että jaksaa...

Laura

Mulla oli viime keväänä erinäisten fyysisten syiden takia kausi, jolloin ei ruoka maistunu. Kaikki syöminen oli pakkoa ja aina oli paha olo syömisen jälkeen. Halusin tosin syödä, mutta kun tökki, niin tökki.Minulla johtui kyllä vain fyysisistä syistä. Painoa putosi tahtomatta 10kg 6viikon aikana. Olin aika huonossa kondiksessa tuolloin ja nyt olen kohta vuoden päivät yrittänyt ottaa kiloja takas. Eipä ole ollut herkkua tämä ja toivon, että ei koskaan enää tapahdu uudelleen

Tonde
Maruchka
Mä syönkin ihan hyvin, mä en vaan tunne ikinä nälkää. Pakkosyön.

AAH, mä käsitin, et se syömisen unohteleminen oli yleisempääkin.

Maruchka
Tonde
Maruchka
Mä syönkin ihan hyvin, mä en vaan tunne ikinä nälkää. Pakkosyön.

AAH, mä käsitin, et se syömisen unohteleminen oli yleisempääkin.

Noh, jooh, mutta kyllä mä ainakin kovasti yritän syödä. Terveellisestikin.

Tiger

tuskinpa kukaan tahallaan haluaa menettää ruokahaluaan. koska kuitenkin kroppa jollian tavalla sitä huutaa. Vitamiinien puutostaudit, joista itsekkin kärsin, ja kun urheilija olen, olen ihan rättipuhkipoikki pienen treenin jälkeen, ja siitähän vasta se huono olo tulee. Pitäisiköhän siirtyä palauttaviin juomiin (tai joihinkin sellaisiin, ennalta auttaviin) :roll: josko sellaiset antaisivat puhtia treenaamiseen...

Amalia

Mulla on stressivatsa, eli se menee ihan sekasin jo on jotain isompia huolia. Kivaa siinä sitten yrittää syödä jotain, kun tietää että muutenkin möykkää ja pierettää vimmatusti :roll: .

Mutta jos ei oo nälkä ja pakkosyöminen pistää yrkkäreaktion päälle, kokeile jotain hedelmiä tai vihanneksia. Terveellistä, täyttävää ja hyvää, eikä tuu ihan heti kuvottava olo :).

Miffy
Tiger
Vitamiinien puutostaudit, joista itsekkin kärsin, ja kun urheilija olen, olen ihan rättipuhkipoikki pienen treenin jälkeen, ja siitähän vasta se huono olo tulee. Pitäisiköhän siirtyä palauttaviin juomiin (tai joihinkin sellaisiin, ennalta auttaviin) :roll: josko sellaiset antaisivat puhtia treenaamiseen...

Hmm... Ehkä kannattaa satsata kunnolliseen syömiseen...?

Tiger

Kyllähän siihen haluisi satsata, mutta kun ei pysty.. :( Kun saa nuo kirjoitukset sun muut ohi, niin luulisi tämän loppuva..sitä siis odotellessa.

jenn.

Joskus on vähän liikaakin ruokahalua, joskus normaalisti, mutta yleensä ei pahemmin tee mieli syödä eikä oo nälkä. Tälläkin hetkellä tämmöistä... :roll:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat