Vartalon ihonhoito - Terveys ja hyvä olo

loo-ta

Kuivaa ihoani pitäisi voidella ja hoitaa enemmänkin kuin nyt jaksan, mutta näin talvea kohden taas hoitaminen ja voiteleminen lisääntyvät ihan itsestään, kun muuten menee iho ihan kivuliaan kuivaksi.

Itse käytän kuorintaan Body Shopin kuorintahansikkaita Palmoliven Milk & honey -suihkusaippuan kanssa. Hanskat on siitä helpot ja hyvät, että ei tarvitse erillistä kuorintavoidepurkkia kannella mukana, lisäksi tuntuu minusta jotenkin tehokkaammalta kuin useimmat kokeilemani tökötit. Kuorin ainakin pari kertaa kuukaudessa, normaalisti ainakin kerran viikossa.

Voiteina taas pyrin lievästi hajusteallergisena käyttämään tuotteita, jotka eivät ole kovin voimakkaasti hajustettuja. Doven ja Nivean vartalovoiteet ovat perustuotteista suosikkejani, mutta aivan ehdoton lempparini on Virosta ostamani kookoksen ja banaanin tuoksuinen vartalovoi, joka ei ole aivan yhtä paksua kuin Body Shopin voit, mutta kuitenkin kosteuttavampaa kuin perusvoiteet. Tätä käytän enimmäkseen sääriini, jotka kuivuvat muita alueita helpommin.

Polviin, kyynärpäihin ja todella pahasti kuivuneisiin kohtiin levitän sillointällöin myös käsivoidetta tai Bepanthenia: toimii!

Sivut

Kommentit (48)

angeliikka

mie en oikeastaan koskaan ole kuorinu, paljon sellaset kuorintavoiteet edes maksaa, isoimmista marketeista taitaa kuitenki niitä saada? kuorintaahaan suositellaan 1-2 kertaa per viikko, riippuu tietenki hieman ihotyypistä

maaruli

Tuli tässä mieleen ku on niin perkuleen kuiva iho, että miten hoidatte vartalonne ihoa? Kuinka usein rasvaatte? Millaisella rasvalla? Kuoritteko, miten?

Mä oon ihan kamalan laiska rasvaamaan, jotenki se ei oo yhtään kiva urakka rasvata joka paikka.. Suihkun jälkeen varmaan aina pitäis. Mutta sitten on ikävä pukea vaatteet päälle kun on rasvannut..

Onko teillä mitään niksiä että miten se rasvausoperaatio sujuis mahd. kivuttomasti?

Miffy

Jos on kuiva iho niin kyl se melkeen kyllä kannattais rasvata suihkun jälkeen... Mun on pakko, muuten suorastaan alkaa kutittaa.

Mä kuorin ihan jollain noku kuorinnalla pari krt viikossa (täl hetkel käytössä Freemanin ihana ja hyvä kuorintavoide).

Sit ei paljon muu auta kun se rasvaus... Mä käytän herkille alueille (rinnat, kainalot, jne) Erisan-perusvoidetta (kunnon töhnää, myydään 150 ml tuubeissa). Muualle käytän ton samaisen Freeman-sarjan rasvaa, kuivalle iholle tarkoitettua.

Se on yllättävän tylsää ja rasittavaa ain vaa rasvata, mut ehkä se kuitenki kannattaa :)

Rixuliini

Enne rasvailin ihoa harvoin, nykyään melkein joka suihkun jälkeen, eli päivittäin voisi sanoa. kuorintaa harrastan todella harvoin.
Ihoni on muutenkin sellainen kuivuuteen taipuva, joten pakko oli ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa rasvailu, ettei sitten vanhana ole pelkkä ryppyinen kuiva nahkakasa (vaikka kuitenkin sekin on edessä joskus..) :lol:

Laura

Mulla on kanssa hyvin kuiva iho, jota tarvitsee rasvata usein. Joku aika sitten ostin tavallista vauvaöljyä ja pesen sillä itteni suihkussa. Sen jälkeen ei tarvitse käyttää niin paljoa rasvaa suihkusta poistullessa. Mulla tehonnut hyvin.

Rahel
Laura
Mulla on kanssa hyvin kuiva iho, jota tarvitsee rasvata usein. Joku aika sitten ostin tavallista vauvaöljyä ja pesen sillä itteni suihkussa. Sen jälkeen ei tarvitse käyttää niin paljoa rasvaa suihkusta poistullessa. Mulla tehonnut hyvin.

Natusanin baby bathoil? Mä en mitään muuta käytäkään vartalon pesuun. Kokeilin joskus myös apteekista saatavaa suihkuöljyä (en nyt muista nimeä, puna-valkoinen purkki) ja se oli vielä natusaniakin parempaa, mutta hintakin oli sitten tuplasti enemmän. Kuorintaan käytän tällä hetkellä Body Shopin kaakao-kuorintavoidetta ja ihon rasvaukseen käytän talvisin aina Body Shopin vartalovoita. Aiemmin suosin oliivivartalovoita, mut nyt siirryin vielä astetta kosteuttavampaan parapähkinävoihin.

maaruli

Ahaa, noi öljyt onkin aika hyvä vinkki. Täytyy pistää korvan taakse! :D Niin ja oon muuten huomannut sen että helpottaa rasvausta paljon jos se rasva on pumppupullossa...

Lania

Oisko toi punavalkonen pullo Eucerin? Löytyy myös sinikorkkisena. Ite käytän kanssa sitä, öljymäistä saippuaa, en nyt jaksa muistaa mitä se viralliselta nimeltä on.

Suihkun jälkeen rasvaan yleensä aina kokonaan, joskus kiireessä vaan naaman, sääret ja käsivarret, muuten kuivuu ihan liikaa. Käytän ihan kevyitä perusvoiteita, paitsi nyt oon ihastunu Doven rasvoihin ja käytän niitä aika paljon.

Ihoo kuorin jotain ehkä kerran kuukaudessa, naaman kanssa, joskus harvoin parin viikon välein. On niin herkkä ja kuiva iho muutenki, että rasittaa vaan lisää ja liikaa muuten.

Kun itsepintasesti ottaa tavaks rasvata aina suihkun jälkeen, niin ei se pian oo enää yhtään rasittavaa. Käy nopsaan ja sit ku tietää että pysyy nättinä ja pehmeenä ni on se sen arvosta :P kiireessä tosin ärsyttää, tapana onkin rasvata ja sitten kekkuloida alasti sen aikaa et kunnolla imeytyy.

vihollinen

Mä ainaki rasvaan ihoni joka päivä kauttaaltaan aina suihkun jälkeen.
Käytän tällä hetkellä aika montaa erilaista rasvaa. Useimmiten kuitenkin bio richin aloe vera vartalovoidetta. Siitä tulee ihanan pehmeä iho.
Toinen mitä usein käytän on carnierin kiinteyttävä vartaloemulsio (keltainen pullo). Siitäkin tulee ihanan pehmeä iho ja se on ihanan tuoksuista.

Kuorin ihoani ehkä 2kertaa kuukaudessa. Mutta joka päivä pesen ihoni suihkusaippualla ja semmosella "pesukukkasella", mikä myös poistaa kuollutta ihosolukkoa.

Amalia
Rahel
Natusanin baby bathoil? Mä en mitään muuta käytäkään vartalon pesuun. Kokeilin joskus myös apteekista saatavaa suihkuöljyä (en nyt muista nimeä, puna-valkoinen purkki) ja se oli vielä natusaniakin parempaa, mutta hintakin oli sitten tuplasti enemmän. Kuorintaan käytän tällä hetkellä Body Shopin kaakao-kuorintavoidetta ja ihon rasvaukseen käytän talvisin aina Body Shopin vartalovoita. Aiemmin suosin oliivivartalovoita, mut nyt siirryin vielä astetta kosteuttavampaan parapähkinävoihin.

Kiva kuulla että joku muukin lotraa Natusanilla :). Mä tosin käytän suihkusaippuana sitä top-to-toe -washia, jossa ei oo lainkaan saippuaa. Ja Natusan light oil spray on ihan helmi tökötti vaikkapa kuiville säärille ja vasta sheivatulle bikinirajalle!

Lania

Jotain Shower Gel pesunesteöljyjä ainakin noi Eucerinit on, että kyllä ne pesee ja puhdistaa kun ne on ihan siihen tarkotettu. Jos joku jollain pelkällä ihoöljyllä (? onko sellasia?) pesee niin sitten en tiä, ei varmaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat