haavoja alapäässä.... auttakaa! - Terveys ja hyvä olo

*Jinnai*

en tiennyt minne muualle tämän kirjoittaa, joten laitan tämän tänne...
elikkä harrastin joku aika sitten suojaamatonta seksia ja kävin klamydia kokeessa. onneksi se oli negatiivinen, mutta nyt huomasin alapäässäni pieniä haavoja. auttakaa ja valistakaa minua mikä voisi olla kyseessä...
onneksi pääsen ensi viikolla gynegologille papakokeisiin niin asia varmaankin varmistuu siellä.

ärsyttää vielä terkkari jonka luona kävin tuon klamydia kokeen tekemässä. hän nimittäin sanoi, että tuskin minulla voi olla mitään muuta kuin klamydiaa ja vähätteli koko asiaa.

Sivut

Kommentit (16)

figaro

Jos pelkkä raju hankaus ja kuivat limakalvot voivat aiheuttaa haavaumia sekä hiivatulehduksen tapaisia oireita (lähinnä kutina).

Toki kannattaa käydä hakemassa varmistus lääkäriltä, ettei mitään sen kummempaa ole kyseessä.

*Jinnai*

toivottavasti mistään taudista ei ole kyse. ja onneksi pääsen sinne lääkärille ensi viikolla, jotta asia varmistuu.
tietääkö kukaan miten pitkään menee kun tälläisiä haavoja ilmestyy seksin jälkeen?

figaro

Joskus rajun seksin (myös sormettaminen ja huonosti leikatut kynnet voivat olla yksi tekijä) jälkeen tulee heti. Sukupuolitaudit vaativat itämisajan.. joten voi hyvinkin olla, ettei kyse ole mistään sellaisesta vaan ihan hankaumista.

Miten nämä haavaumat oireilevat vai ovatko vain? Kärsitkö toistuvasta hiivasta? Pidätkö kireitä housuja? Moni asia vaikuttaa..

Miten pitkä aika tästä suojaamattomasta seksistä on? Mietin juuri tuota itämisaikaa.. Oletko ollut aiemmin suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä?

sopuli

Mä olen saanu joskus niin rajun hiivatulehduksen, että alapäähän tuli ihan haavaumia. Tosin oli kyllä koko värkkikin sillon ihan turvoksissa ja kipeä... Kannattaa mennä piipahtaa lekurin juttusilla :)

*Jinnai*
figaro

Miten nämä haavaumat oireilevat vai ovatko vain? Kärsitkö toistuvasta hiivasta? Pidätkö kireitä housuja? Moni asia vaikuttaa..

Miten pitkä aika tästä suojaamattomasta seksistä on? Mietin juuri tuota itämisaikaa.. Oletko ollut aiemmin suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä?

eivät oikeastaan oireile. huomasin ne tänään. suihkussa käydessä tuntui vähän, mutta ei kovasti kirvellyt mitä pelkäsin. en tietääksesi kärsi hiivasta, vaikka olen sitä jo jonkin aikaa epäillyt... voisikko joku siitä hiivasta vähän valaista minua?... olen aika tietämätön... pitäisi ottaa asioista selvää.
pidän aika kireitä housuja.

tammikuun alussa tuli sellainen yhden illan moka tehtyä... nyt olen uuden poikaystäväni kanssa ollut viikon ja olleemme myös harrastaneet suojaamatonta seksiä. en usko että häneltä olisin sitä siis saanut juuri tuon itämisajan takia... mutta nyt pelkään että olen "tartuttanut" sen häneen.

figaro

Niin eli kyseessä voi sittenkin olla myös sukupuolitauti :(

Alla käytyjä keskusteluja hiivaan ja sukupuolitauteihin liittyen tällä foorumilla. Alin linkki on linkki YTHS:n sivuille.

http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=509&highlight=hii... Sukupuolitauteja sairastelleet

http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=1127&highlight=hi... Alapää herkkä...

http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=1222&highlight=hi... Kutiava alapää

http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=196&highlight=hii... Hiivatulehdus seksin jälkeen

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2517&article=1... Valkovuoto ja kutina

*Jinnai*

pääsin sinne lääkäriin ja hiivahan sieltä löytyi....
sain siihen jotain emätinpuikkoja, mutta nyt kysyisin tietääkö kukaan voiko niitä käyttää menkkojen aikana?? just menkat alkoi ja se lääkekuuri olisi hyvä aloittaa mahdollisimman pian tietenkin.
en ainakaan löytänyt mitään menkkoihin liittyvää ohjeista.

*Jinnai*

juuh. se on reseptillä. aika outoa ettei siinä mainita asiasta mitään :shock:
pitää varmaan odottaa sitten menkkojen loppumista.
nyt kyllä näyttää että olisi vaan tiputtelua, eikä kunnon menkat... ei niiden kyllä nyt pitäisi alkaakkaan. lääkäri sanoi että saattaa tulehduksesta johtua.

jemina1

Onko kellään tietoa löytyykö apteekeista jotakin intiimialueiden "rasvaa" kuiville limakalvoille? Olen syönyt kohta 3 vuotta pillereitä ja kärsin todella kuivista limakalvoista :? Rakastelun jälkeen on aina yhtä tuskaa kirvelyn takia :( En haluaisi lopettaa pillereitä, siksi yritän etsiä toista keinoa millä saisi noita limakalvoja vähän kohennettua :?

tulitikkutytto
jemina1
Onko kellään tietoa löytyykö apteekeista jotakin intiimialueiden "rasvaa" kuiville limakalvoille? Olen syönyt kohta 3 vuotta pillereitä ja kärsin todella kuivista limakalvoista :? Rakastelun jälkeen on aina yhtä tuskaa kirvelyn takia :( En haluaisi lopettaa pillereitä, siksi yritän etsiä toista keinoa millä saisi noita limakalvoja vähän kohennettua :?

bepanthen! <3

figaro
jemina1
ACO -merkin intiimialueen rasvat ja Ceridal intime ovat ainakin apteekista saatavia intiimialueen voiteita. Reippaasti vain apteekkiin ja jos ei löydy omin avuin niin kysymään myyjältä. Bepanthen on enemmän sitten haavoihin/rikkoinaiseen ihoon hyvä.
(Ja toki erikseen on sitten estrogeenivoiteita (mm. Ovestin), jotka ovat limakalvojen vahvistamiseksi olemassa, mutta en menisi ehkä näitä ostamaan ellei ole lääkäriltä diagnoosia limakalvojen heikkoudesta tms.)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat