Ruskeat kainalot? - Terveys ja hyvä olo

ssammy

Kuulin että raskaana olevilla naisilla saattaa ilmetä tätä ongelmaa, että kainaloista tulee ruskeat. Itse en kuitenkaan ole raskaana, mutta ongelma on sama. Kainalot ovat jo jonkin aikaa olleet ruskeat ja joskus kutisevatkin. Mistähän moinen saattaisi johtua ja kuinka siitä pääsee eroon? kokemuksia?!? :P

Kommentit (8)

Amalia

Mulla oli joskus jalkaterissä ruskeita läikkiä, ja ihmettelin niitä kovasti ennen ku tajusin että iho oli läikkien kohdalta ihan törkeen kuiva. Ilmeisesti rutisevan kuiva iho "kerää" paremmin likaa tai on muuten vaan eri värinen ku normi iho :roll: . Olisko sulla kyse samasta jutusta? Ainakin kutina viittaisi kuivuuteen. Tai sitten sulla on epäsopiva deodorantti tai jotain.

Maruchka

Joo, mulla on kanssa ollut kerran kainalot ruskeat, mutta vaihdoin dödön ja rasvailin jonkin aikaa kainaloita, niin jo autto. Joku Bepanthen, Basipact ja sitten tietysti kortisoni on varmasti hyviä voiteita.

figaro

En välttämättä käyttäisi kortisoni- tai antibioottipohjaisia rasvoja kuivuudesta kärsivään ihoon ellei kyseessä ole rikkonainen pinta.

Raskaana olevilla nuo ihon muutokset johtuvat yleensä hormonaalisista muutoksista. Tummat läikät iholla voivat olla myös ihan vain maksaläiskiä.

Jos kovasti häiritsee niin kävisin näyttämässä terveydenhoitajalla tai lääkärille.

agentti

Mulla oli sama ongelma. Jos nää tummat läiskät näyttää pikkaisen mustelmilta ja iho vähän kumma, niin se johtuu kuivuudesta. Mä aloin rasvaamaan kainaloita kunnolla ja vaihdoin vanhan dödön tuohon nivean pearl and beautyyn. Se kosteuttaa ja tekee kainaloista nätit. Hävis nää isot "mustelmat" kokonaan. :)

Walbu

baby, onks se siis sellainen että molemmat kainalot on "kauttaaltaan ruskeat" vai vain joku pieni parin sentin läiskä?

Jos koko kainalot on ruskeat, kannattaa käydä tarkistuttamassa verensokeri...

babygirl

^ ei ne kokonaan ruskeat ole, vaan yhdestä reunasta on sellainen kaistale ruskeena... Mutta voi johtua kyllä minun tapauksessani siitä, että on kilpirauhasen vajaatoiminta... but i'm only guessing...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat