Miten aloittaa laihutus? =O - Terveys ja hyvä olo

SunLion

asenteesta se kaikki lähtee!

pitää päättää että oikeasti muuttaa elämäntapojansa, että tulos olisi pysyvä...ei ole mitään hyötyä elää nälkä dietillä ja kiduttaa itteään jos sitten jossain vaihees ei kestä enää ja retkahtaa syömään kahta kauheemmin.

Kommentit (15)

marru

Kannattaa myös muistaa hyvä ryhti.

Tarkkaile ryhtiäsi peilistä.
Monilla naisilla lantio on eteenpäin kääntynyt. tällöin maha näyttää isolta, ja vielä jos hartiat on lysyssä maha paisuu ennestään.

Suosittelen kuntoilussa suosimaan lajeja jotka tekevät hyvää ryhdille.
Silloin pienet vatsamakkaratkaan ei näytä pahalle.
ks. aikaisemmat ryhti keskustelut.

Itse rakastan vatsatanssia.
Se tekee erityisen hyvää ryhdille ja vatsalihaksille.
Olen sen avulla päässyt eroon pömppiksestä, vaikka paino on pysynyt samana.

brunetti1981

Kertoisko joku miten aloittaa laihutus ja ei aina ajattelis, että huomenna alotan...

Itseltäni haluaisin mahan pois, muuten ei ois mitään hätää :?

Maikki85

No ehkä kannattas alottaa niin et rupee vähän tarkkailemaan mitä suuhun pistää ja oisko vähän terveellisempää mitä sinne suuhun laittais. Myös see et onko oikeesti nälkä vai tekeekö vain mieli syödä.
Sit kans et vatsalihaksia vain päivittäin.. Alottaa pienestä määrästä.. Näin mä ainakin aloittaisin

Rose

Minä ainakin laitoin ruokavalion remppaan, katson ensinnäkin mitä syön ja minkä varran. Liikuntaa ja vatsalihaksia.
Ei kaikki tapahdu hetkessä pikku hiljaa.

vanja

Ja ensimmäisenä karsii ruokavaliosta kaiken ylimääräsen napsinnan. Oon alottanu laihdutuksen jo aikakausia sitten, mutta noille välipaloille en vieläkään malta mitään, ja niiden takia homma jumittaa paikallaan.. :D

Eli kunhan oppii syömään säännöllisin väliajoin niin siitä on jo apua. Pelkästään jumppa ei auta, minä käyn 4 kertaa viikossa 1,5h hikijumpalla ja reenaan päivittäin lihaksia useita kymmeniä kertoja. Silti se ei kummemmin näy missään ku en osaa syödä oikealla tavalla.

emma

Koetapa pitää viikon ajan ruokapäiväkirjaa. Siis laitat ylös IHAN kaiken mitä suuhusi pistät. Siinä kummasti alkaa kiinnittää huomiota syömisiinsä.. Itse huomasin, että vaikka päivällä jaksan miettiä hyvin, että syön terveellisesti, niin sitten illalla telkkua katsellessa tulee hipsittyä keittiöön vähän väliä.. :?

kutikuti

Itse samassa tilanteessa.. kesäkroppa haaveena ja pysyvät terveellisemmät elämäntavat!
Itse teen näin:

Kirjoitan ruokapäiväkirjaa. Jokainen suupala päivän mittaan kirjaan ylös. Rasvamääriä ja sokereita kannattaa tarkkailla sen suhteen mitä suuhunsa laittaa... :!:

Itse pyrin seuraavanlaiseen

aamulla 7 aikaan muki kahvia loraus rasvatonta maitoa. 1% viili marjoilla, ohrarieskaa kasviksilla , ruisleipää.. hyviä aamupalavaihtoehtoja on monia. kaurapuuro on myös hyvä!

11.00 koulussa ruoka. Mitä milloinkin. yleensä perunaa 2 kpl, kastiketta 2 dl, salaattia paljon ja vettä . Joskus jos otan vähemmän ruokaa nin ruisleipää ilman levitettä lisänä. Jälkiruokaa en syö ellei ole hedelmä (jonka voi sitten 14 aikaan syödä) tai esim jugurtti.

Yleensä 16-17 pintaan syön seuraavan kerran. Salaattia ja esim. leipää.. Tai pieni annos lämmintä ruokaa. Kasviksia lisänä tietenkin. Punaista lihaa en syö kuin koulussa, itse aina laitan kanaa tai kalaa. Kanasalaatti, lohisalaatti, fetajuusto salaatti.. ( 3% apetit feta ja sitäkään ei paljoa.. )

Illalla voi mennä jugurtti tai hedelmä tai kasviksia ja dippiä. Rasvatonta raejuustoa jossa kasviksia on hyvä ja kevyt salaatti!

Liikunnasta.. Kävelen päivittäin kouluun ja vapaa-päivinä pyrin liikkumaan edes vähän. Omaa lihasjumppaa kotona, ja edes 2-3 kertaa viikossa kävelyä jotta tulee aerobista liikuntaa ja rasva palaa lihasten päältä.. kuntosali on suunnitelmissa.. Kävele portaat hissin sijasta, kävele kauppaan ajamisen sijasta.. Hyötyliikunta kuluttaa jo paljon kuukaudessakin!

Vaa'alla ei kannata käydä joka päivä, kerran viikossa samana päivänä ja samat vaatteet päällä..

nämä ainakin tehoavat itselläni.

Tsemii!

vihollinen

Mä ainaki lopetin herkkujen syömisen ja otin tilalle kasvikset. Lempparia on kuoritut porkkanan palat, ja niitä voi vaikka dipata johonkin, niin tulee lisää makua.

Ja sitten että jos vain on aikaa ja matka ei ole ylitsepääsemättömän pitkä, niin kuljen kävellen tai pyörällä.
Ostin jokin aikaa sitten nilkkapainot, jotka tuovat todella hyvää tehoa kävelyyn. Toinen on, jos ottaa sauvat mukaan kävelylle.. siinä saa hyvin liikuntaa koko vartalolle ja vauhtikin pysyy reippaanpana sauvojen kanssa kuin ilman.

Vatsalihaksia, yms. myöskin teen usein tv:tä katsellessa.

Rixuliini

Juu, se ruokavalion muuttaminen auttaa ensisijaisesti laihdutusessa, liikunta tulee sitten perästä, ja antaa hyvää oloa.

Kuten täällä on jo sanottu, jätä välipalat ja turhat napostelut pois. Syö aterioilla itsesi täyteen, ja vähintään kolme kunnon ateriaa päivässä. Repsahduksista ei kannata välittää muuta kuin sen verran, ettei niitä tule ihan joka päivä.

Kyllä se siitä, mutta ensiksi kannattaa tosiaan katsoa mitä syö, siitä se lähtee! Tsemppiä!

Anskuliini
brunetti1981
Kertoisko joku miten aloittaa laihutus ja ei aina ajattelis, että huomenna alotan...

Itseltäni haluaisin mahan pois, muuten ei ois mitään hätää :?

minä ainakin aloitin sillä, että pidin jokusen viikon päiväkirjaa syömisistäni, juomisistani, liikunnastani ja sitten katsoin mitä pitäisi jättää pois.

Limut jätin melkein kokonaan pois. Se kävi itseasiassa yllättävän helposti, vaihdoin light juomiin ja n ykyään jos juon limua katson että se on lightia, mutta juttu onkin siinä, että nykyään en oikein välitä limuista vaan juon paljon mielummin vettä.

Mitä karkkeihin ja muihin herkkuihin tulee niistä pidän sääntöä, että syön korkeintaan kerran viikossa karkkeja yms herkkuja ja loppuviikko terveellisemmällä linjalla.

Vaalean leivän vaihdoin ruikkariin, aloin syömään enemmän vihanneksia ja hedelmiä.

Kävelemässä käyn niin usein kuin vain pystyn, teen vatsalihaksia päivittäin tai ainakin pyrin tekemään (aina en kerkiä, epäsäännöllinen työ rajoittaa pikkuisen) pyöräilen kesäisin kuin hullu heh :lol: ja neljä kiloa olen tällä menolla jo tiputtanut.

kyllä se siitä lähtee! minullakin onnistui ja omasta mielestäni olen melko vetelys kun laihduttamisesta on kyse :D Asenteesta kaikki on kiinni!

sumico

hyvä tapa aloittaa laihduttaminen on vaihtaa maito, kerma ja useat ruuat rasvattomiks, pikaruoan syömisen voi unohtaa, ja liikunnasta vielä sen verran että rasva alkaa palaa puolen tunnin reenin jälkeen, esim voisit käydä pitkillä kävely/juoksu lenkeillä... mut äärimmäisyyksiin ei kannata mennä, ja nopee laihduttamiinen on pahaks, tulee raskausarpia sun muuta sellasta...

taizu

Pikku hiljaa muutoksia.
Totuttelua pienimuotoiseen liikuntaan ja ruoan keveyteen.
Vettä vettä vettä.
kaveri mukaan laihduttelemaan niin tsempillä jaksaa pitemmälle yhdessÄ!

muks

Itse olen kanssa alottamassa laihduttamista kesää silmällä pitäen :D.

Kaverit ovat suositelleet, että aloittaa vain yksinkertaisesti kulkemaan kaikki mahdolliset matkat kävellen tai pyörällä ja tekemään lähes päivittäin noin tunnin reippaan kävelylenkin. Ja syömisten tarkkailua ei saa missään nimessä unohtaa, mutta ei myöskään päästää liiallisuuksiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat